CyanogenMod 6

Discussion in 'Nexus One - ROM-filer och utveckling' started by urbanlarsson, Jul 13, 2010.

1. pki

pki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
    Hmm.. hur flashar man in separata saker, som moddade facebook/twitter-updates? m.m. :)
    på samma sätt som när man flashar in radio?

2. s-talker

s-talker Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

3. Droid110

Droid110 Guest

Trevligt med 1.1.0 :D.. Kan ju hoppas att 2.6.35 kerneln släpps vid "stable" cm6 med :). Har inga problem med gpsen jag, använder cm6 rc3 med 4.06.00.12_7 radion. Pushade precis in ADWLauncher 1.1 utan o dra in nightly :P.

Last edited by a moderator: Aug 21, 2010
  4. pki

pki Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Pixel 9 Pro XL
    Platta:
    Samsung Tab S10+
    Tycker att RC3 drar nå sjukt mkt batteri :o innan jag la mig inatt hade jag fullt batteri och nu när jag vaknade låg batterinivån på 69% :s fler med samma problem?

5. Droid110

Droid110 Guest

Tycker att RC3 drar minst batteri av alla RCs som har släppt. Har du ställt in SetCPU? Testa att ladda luren fullt, boota in i recovery och wipe:a battery stats och se om det är någon skillnad. Ett eget tips jag har är att du kan gå in i Spare Parts/End button behavior och markera Home, then sleep. Se till att läs den stora tråden för batteritid med :)!

Last edited by a moderator: Aug 22, 2010
  6. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Flashade 100822 igår. Klart bäst hittills. Stabil än så länge och den har bättrat min batteritid över natten avsevärt.

7. thorkel

thorkel Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Cm 6.0.0 är nu tillgänglig via rom manager.

Edit: Flashad och klar och fungerar alldeles utmärkt. Ingen wipe verkar behövas om man hoppar från Nightly build, google apps behöver flashas igen dock.....

Last edited: Aug 28, 2010
  8. Phrost

Phrost Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma här, underbart sätt att börja sin helg på :D

9. söder

söder Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag själv har "funderat" på att lägga in denna, mest för att det kan vara kul att pilla.

Skulle ni vilja kortfattat säga vad som är märkbart bättre med denna mod?

Jag vet att de har fixat med Exchange i mail-appen, men det är inget jag själv använder.

Skulle någon vilja lista lite direkta fördelar gentemot vanliga 2.2?
    Att man kan skippa program som Mp3 store och sånt ser jag inte som en stor feldel, så lista gärna andra. :)

Tack.

/Söder

10. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Först och främst alla saker du kan göra med root. Byta kernel som gör det möjligt att under volta, vilket ger bättre batteritid, och överklocka, vilket ger lite bättre prestanda (jag struntade i överklockningen. Du kan också ta skärmbilder smidigt!
    Fördelen med CM är bland annat Equalizer (DSPManager, info här: http://www.bel.fi/~alankila/android-dsp/ ) och att du kan tweaka det mesta, från att ändra färg på Notification bar till en sida med samlade inställningar för LED-notifications till trackball-unlock till en Power Control widget som går att få precis som man själv vill.

11. söder

MINA ENHETER

Detta går ju även på andra roms eller hur?

Detta har väl inget med just DEN rom:en att göra? Det är väl kernel:n? Eller det ingår en viss till hans rom?

OK, finns det ett sjukt smidigt sätt för detta eller? Annars finns det ju ShootMe tex om man har root?

Detta kan ju vara bra för de som känner att de vill pilla med ljudet. Själv är det inget jag bryr mig så mycket om tror jag.

Funkar detta att välja I rom:en, eller det måste bestämmas innan?

Uppdateras det en lista där för ALLA program man har installerade som använde trackballen eller? Så att man där man spec:a på alla program vad som ska hända för just DET programmet?

Ok, Ok. En bra widget alltså. Unlook för de som vill spara sin powerknapp.

Tack.

/Söder

12. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej söder, jag orkar inte citera, det ser kladdigt ut och tar tid, jag svara på sakerna i ordning. Han frågade vad man tjänade på att köra CM gentemot orginal. Jag tog mig då friheten att tolka det som i "ogrinal-orginal". Helt utan root eller något. Orginal.
    Därför listade jag upp lite som man får i och med root. Vilket själklart fungerar med andra roms, det var därför jag skrev det i ett eget litet stycke. Och det var ShootMe jag menade, en app som du kan köra om du har rootat (notera att det står i samma stycka som jag listar några root-möjligheter).

Angående EQ så tycker jag att det är ett av de vanligaste frågorna om Android, varför det inte finns eller hur man kan få det. Så jag tyckte att det var relevant att ta upp.

Ändra färger på Notificationsbar gör direkt i romen (CMSettings > UI kolla i rubriken Status bar Customization).

Ja. Alla program som använder LEDen i trackballen för notifications. Du får välja färg och hur snabbt det ska blinka (välja mellan 5 värden).

Well, jag listade bara upp några saker man kunde göra, låsa upp med trackball är något som knappt skulle klara mig utan nu. Power control-widgeten är riktigt bra, du kan välja hur många/få knappar du vill ha, (14 funktioner) jämfört med 5 förutbestämda ger det helt klart guldkant på hemskärmen.

Men det finns ju mer tweaks, några småsaker i kontaktboken, några i musikspelaren, t.ex. kan man byta låt med longpress på volymknappen, sjukt användbart för mig som lyssnar på musik.

13. söder

MINA ENHETER

Tack. Jag ska ta och testa den någon dag framöver.

Tack för ett bra inlägg. :)

/Söder

14. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Æntligen stable :)

15. söder

MINA ENHETER

Måste man flasha in allt som det är nu? Finns ingen möjlighet att köra in vissa bestämda program via kitchen eller liknande, som det är nu?

Finns det någon lista på vad som är borttaget från originalrom:en?

EDIT: Skulle någon vilja vara så vänlig och visa vilka filer det är man ska dra hem och flasha in från sitt SD? Behöver man byta kernel och sådana saker?

EDIT2: Är det de två översta från här?
    http://forum.cyanogenmod.com/files/category/2-nexus-one/

EDIT3: Och är det något jag behöver tänka på? Är det risk att bricka den, eller det ska gå lika bra att flasha dessa .zip som andra?
    Jag kör med den där nyare radion som är ute. Behöver jag ändra något innan jag testat CM6 i så fall?

Tack

/Söder

Last edited: Aug 29, 2010
  16. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Det var märkligt för jag behövde inte lägga till Gapps igen. Gjorde ingen wipe alls och installerade via ROM Manager.

Hittills verkar allt fungera utmärkt och även jag har nog blivit beroende av att låsa upp telefonen med trackballen :)

17. aneben

aneben Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Installerade den idag. Någon mer som har problem med FC när man vill öppna CyanogenMod settings i settings menyn?

18. Trident

Trident Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

La in 6an idag och herregud vad funktioner dom lagt in i den. Ser väldg bra ut hoppas den är stabil också

19. droidgren

droidgren Senior Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    La in CM6 efter wipe och allt ihop och allt känns rock stable. :)
    Enda problemet jag har är att jag inte får upp procentvisare på batteriet. Har varit inne i inställningar och det är aktiverat, men det fungerar ändå inte. Någon annan med samma problem?

EDIT: Nu kom den upp.. verkar som den bara visar procent under 100.

Last edited: Aug 29, 2010
  20. wite

wite Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Info:
    Action launcher
    jag hittar inte inställningen för antalet desktops jag vill ha. det måste ha flyttats i denna nyare versionen av adw launcher som är med i cm 6.

Sent from my Nexus One using Tapatalk