ROM: CyanogenMod 7/9

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by neddie, Jan 5, 2011.

1. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

nej jag kan verifiera att det hackar även på datorn...

2. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Detta var en dealbreaker för mig. Gick över till Gingerreal igår, där funkar kameran bra, och videoinspelning. Dock lite segare rom med lite themebuggar, och problem med lockscreen som krockar med widgetlocker så det blir reboots om man inte mixtrar lite med inställningarna. Som sagt, alltid är det nåt som strular med alla romar, ganska konstigt egentligen att det inte finns ett system som bara fungerar, inte ens telefontillverkarna kan tillhandahålla system som fungerar, det är tråkigt och är något som drar ner betyget för android tycker jag, iphoneägare har det bättre på så vis. Tyvärr.

3. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

kameran funkar alldeles utmärkt sen rel #34 men jag kör ändå inte med stockcam för den suger... alla andra cams funkar som dom ska.

Återigen slår jag slaget för att android endast ska få levereras vanilla från alla tillverkare sen får dom slänga på sitt eget skit genom apps man installerar.. det skulle gynna oss bättre och så skulle vi slippa den fragmentering som finns nu. folk kommer lätt tröttna...

4. calm

calm Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur menar du nu?
    Jag tycker att original-ROM fungerar ganska bra. Personligen använder jag andra ROM pga att det är roligt att testa, samt att jag tycker original-rom innehåller för mycket onödigt.

Jag har en iPhone 4 också. Den suger getballe IMHO
    Android låter mig göra mer, på gott och ont.

5. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Funkar videoinspelning i HD bra? För mig hackade det alltid med CM7, mer eller mindre. Hoppade av efter #32

Jag håller med, är ju sjukt att galaxy S levererades med ett så dåligt system att telefonen inte gick att använda om man inte flashade ny rom t.ex. laggade ju sönder. Inte kul att vänta 5 sekunder för att öppna kontakter eller kunna ringa lixom.

Skillnaden är dock markant mellan CM7 och t.ex. Gingerreal eller Juwes (när jag testade det), de som är baserade på stock roms laggar helt enkelt mer, trots att man använder voodoo lagix eller liknande. Det märks när man ska skriva sms, lägga till widgets, starta kontaktapplikationen mm mm, små fördröjningar som är psykande så innihelvete!!

6. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

haha ja jag vet jag får fan krupp på 1 ms när det laggar :D
    ja det funkar bra i HD... i rel #34 eller om det var tidigare vart det problemet fixat.

7. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja, när jag köpte min galaxy s var den superlaggig, samma med syrrans, det ser jag inte som något lyckat av samsung, stackars alla som har det så och som inte klarar kolla upp hur man flashar säger jag bara. Ja visst android har sina fördelar, men tror knappast apple skulle släppt en så laggig lur som stock galaxy s

8. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jaa! :) det jag gillade med CM7, flytet. Kan hända jag går tillbaks till det. Jag gillar dock stock camera appen, fotar och filmar rätt mkt :) Så jag stannar på GR ett tag nu, litar inte på att det är fixat i CM7. Standardfilmning funkade ok för mig, men så fort jag valde nån annan upplösning vart det kackigt. Kan hända de fixat det, men jag tvivlar lite, med min otur :)

9. neddie

neddie Android Medlem

MINA ENHETER

läs changeloggen så ser du ;)

10. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, "new prebuild kernel to fix video recording issue" :P Vad innebär det? Att man måste köra med CM7 standardkernel för att det ska funka då? Körde alltid med neo, playtypus, men video funkade som nämnt inte bra med den kerneln heller.

EDIT: Well well, gav upp Gingerreal, nu återvänder jag till CM7, hoppas kameran funkar bättre nu då. :)

EDIT2: Fan vilken skillnad det är på snabbheten, telefonen känns till och med lättare i sin vikt att hålla i :)

EDIT3: Nöjdast. HD video verkar faktiskt fungera :D Gillar GoLauncher EX dessutom :)

EDIT4: Fungerar video i HD lika bra om jag installerar nån annan kernel? Är Fugumod något att rekomendera? Vill ha bra batteritid och inga android os buggar.

EDIT5: ADW Launcher ballade ur igår och drog massa batteri i bakgrunden, fastän jag använder GO Launcher EX. Deletade ADW från system/app och sen har det varit bra. Batteriet drog 6% under natten, mkt godkänt :) Jag är kär i telefonen nu igen. Tack CM7 :)

Last edited: Jun 24, 2011
    worldwide likes this.
  11. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nån som testat senaste nightly, såg i changeloggen att den möjligen innehåller SG2's kamera?

cm_galaxysmtd_full-38.zip
    Reverted CE147 and rfkill changes that broke bluetooth (android_device_samsung_galaxysmtd)Update supersonic fingerprint (android_vendor_cyanogen)useCameraInterface for galaxys2 (android_packages_apps_Torch)

12. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är bara ett kamera interface, inget som kommer ge dig bättre bilder eller nåt sånt ;-). Betyder inget för vår hårdvara.

13. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Bara jag som har problem med Screen Timeout?..

Om jag väljer t.ex 30 sek, så är det så ett tag. Men efter ungefär en timme så stängs skärmen aldrig av, och om jag går in i inställningarna så är ingenting ikryssat...

Någon mer med samma problem?

14. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

I Knoow, men ändå intressant med S2's kamera app. Hursomhelst, uppdaterade, och verkar inte vara någon sådan app i 38 iaf.

EDIT: fifan vad nöjd jag e med telefonen :D

Last edited: Jun 26, 2011
  15. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Var länge sen jag körde CM7... Vilken kernel rekommenderas? Jag vill inte köra med OC/UV

16. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag kör med den som följer med, funkar fint.

Albin-132 likes this.
  17. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Nej, tyvärr var CM7 inget för mig, jag gillar helt enkelt TouchWiz betydligt mer och saknade vissa apps som miniräknaren och kalendern

18. lumba

lumba Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

:) Ok. Jag har miniräknare och kalender i CM7. Touchwiz, ok, jag saknar det inte, kör med GO Launcher EX, den har en schysst kalenderwidget också. Om du inte märkte skillnaden i snabbhet så är det väl inte så högprioriterat så då kanske det funkar lika bra med sega stockroms :P

19. jordgubb

jordgubb Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En fråga, jag flashade in nyaste idag, och när jag sen genom rom managern skulle få in google grejerna så gick det inte. Det stod att jag laddade hem den och sen skulle jag starta om men det installerades aldrig något. Varför?

20. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Du behöver naturligtvis inte föredra CM7 framför TW, men att gå tillbaka pga miniräknaren och kalendern är väl lite som att inte vilja ha en Ferrari för att ens Saab hade snyggare färg på växelspaksknoppen.