ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bootar #50 atm :) Tycker inte kameran varit klockren på CM7 någonsin, inte heller efter de menar sig "fixat den" för några versioner sedan. Det är enda nackdelen. Någon som har tips på en kernel som löser problemet så det inte finns några hack och svammel när man filmar video?

2. Carl_XII

Carl_XII Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Prova MIUI kameran, den fungerar utmärkt med CM7 (med touch-to-focus och dubbel-touch för att zooma in etc).

3. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

4. w00t

w00t Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Frågar har säkert varit uppe flertalet gånger, men drar upp den igen :)

Sitter för tillfället på RC1'an och det flyter på fint än så länge. Dock är jag missnöjd med batteritiden som inte är i närheten lika bra som andra, t.ex. GingerReal.

Får ut kanske 24 timmar vid vanligt användande med CM7.

Samt att jag saknar BLN-stöd vilket är en rätt stor dealbreaker för mig. Finns den någon alternativ kernel som passar bra med R1'an som "fixar" ovanstående önskemål? :)

5. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Både Glitch å Platypus har BLN. Angående batteritiden finns det ju en massa tweakar bla Juwes RAM script.
    Kom ihåg att köra lippol94 kernel cleaning script innan du flashar en ny kernel!

Hoppas det hjälper å du blir nöjd!

6. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

fixed2 kör jag med

7. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jaha då var man tillbaks i träsket igen då. Hållit mig till stock en månad nu. Men fan jag klarar inte av att vara ren :)
    Snabb fråga. Vad för modem är det som gäller idag för oss i .se stock cm7 eller nå annat.

8. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är det stor skillnad på MIUI och CM7? Vilken är bäst enligt er? Menar då alla punkter : Kamera, OC möjligheter, kernel, modem, flyt, kamera och många mer saker :)

9. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Och så frågar du i CM7 tråden. Här lär väl svaret bli CM7 och i nästa tråd får du något annat.
    MIUI bygger på CM7...
    Vilket som är bäst får alla själva avgöra.
    Har bara provat att boota MIUI och ja det såg helt ok ut. Och Kändes ok med.
    Men ramlade snabbt tillbaks till CM7 igen. Varför kan jag inte förklara.

SÅ mitt råd är testa testa testa. Det tar inte så lång tid att flasha om och boota upp .. Så ta en dag o lek lite och bestäm dig sen...

10. Zerion123

Zerion123 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, flashar cm 7.. eller (försöker) men när den blåa gubben med skateboarden kommer upp och pilen som snurrar så bara fortsätter den att snurra :O händer inget mer alls..

11. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Det tar ett tag efter första flash innan den startar. Hur länge har du låtit den vara ?

12. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Är det nån som vet hur man ställer in kameran i CM7 (eller i MIUI-kameran det länkades till för nån sida sen för den delen) att man vill att den skall spara på externa minneskortet istället för det interna?

13. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Den valmöjligheten finns inte. Iallfall inte på miui kameran.

14. Dem00niX

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Exakt! Den inställningen finns inte. Om man nu har ont om plats är dropbox en lösning. Kör dropbox och dropsnap för auto synk till boxen efter varje kort. Sen kan man lugnt tömma mappen om man vill. Eller flytta te minneskortet själv.

15. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Blä. Hur svårt kan det vara att implementera en sån sak i sin app? Jag kan inte vara den ende som vill ha detta... :(

Tack för svaren.

16. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ingen som har upplevt random reboots när hörlurarna sitter i?
    Har haft detta prob sen #54 och nu #56. Såg att #57 kom ut idag men jag tror inte det kommer lösa problemet. Står inget om den fixen i changelog..

17. rsnova

rsnova Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

! tjena

Hallå alla jag skulle vilja ha lite hjälp !

Jag hade tänkt testa mivi rommen och sitter för tillfälligt på cm7 som jag är ganska nöjd med ! min fråga är nu är det bara till att byta eller måste man tänka på nnågot speciellt ? ex: filsystemet eller ngt har för mig att jag läst att dem inte kör på samma och att man skulle tänka på ngt speciellt när man bytar från cm7 till andra rommar :D

mvh

Nova

18. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Du menar miui? det är inga problem då dom bygger på samma filsystem. bara flasha miui direkt . Lägg filen på sd kortet och kör.

rsnova gillar detta.
  19. turbomichat

turbomichat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

om man tittar under batteriförbrukning under inställningar så har röstsamtal dragit mest med 38% har pratat i ca 30 min och har ca 20% kvar av batteriet efter 13h efter laddning känns som 30 min inte ska dra så mycket av batteriet eller gör det det ?

och sen finns det en annan som heter samtal den har bara dragit 3% vad är det för skillnad på röstsamtal och samtal i den listan ?

20. lumba

lumba Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hmmz, när jag efter uppgradering till #61 skulle gå in på inställningar via GO Launcher EX, menyknapp > preferences (systeminställningar) får jag felmeddelandet: "This application is not installed". Körde kernelsceaningscriptet, lippos, före uppgradering, vilket raderade cache, dalvik mm, sedan installerade jag och det blev såhär.. Well, nu har jag kört scriptet igen, och installerat neo11, fixat permissions, mm, nu står den bara i bootläge, händer inget.. Well well, ordnar sig nog :P

EDIT: Fucking shit. Bootloop. Näe fan, jag får nog ta och installera nåt annat system nu via ODIN. :) Testa nåt annat när detta fuckat sig. Kanske Darkys 9.5 eller så.

EDIT2: Innan jag hittat en annan rom att flasha, kanske någon har nåt tips på vad jag kan göra för att få igång telefonen igen nu när den hamnat i en bootloop efter försök till uppgradering till #61, fabriksåterställning eller vad? Skulle gärna ha kvar alla apps å meddelanden och sådant. Nån som har nån bra ide? Testat kernel cleaning script mm och ominstallation av #61 mm, men den vill ej boota.

EDIT3: Körde in GALNETs MIUI 5.2 direkt rakt över bara :O bootar nu...

EDIT4: funkade nästan... force close android.process acore... nu får vi se vad man ska försöka med nu då.

EDIT5: Installerade Nightly #50 igen nu :O bootar... DET FUNKADE. Beware att uppgradera till #61

Last edited: 18 jul 2011