ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    simpelt så inåt helvete är det... dra ner bootloaders... ladda in den som pda klicka i boot loader update och klicka ur auto reboot.. kör flashen.. när den är klar ryck batteriet och stoppa sedan i den igen.. done... tar ca 1,5 minut allt som allt..
     
    Dem00niX och Denoud gillar detta.
  2. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Det är betydligt mycket enklare än vad jag fick det att låta som och det är oerhört enkelt.

    *~*~*
    Tapatalked
     
  3. Denoud

    Denoud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tackar tackar. Nu är det gjort. Man blir bara så enormt nervös när det gäller boot loaders...
     
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hehe tell me about it ;)
     
  5. Denoud

    Denoud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Fråga kring modem då (ni som hänger med i detta numera).

    Provade JVR modem, men det känns som att den drar mer ström än min tidigare JV6 (som funkat rätt ok iaf). Vad är det "som gäller" nu, JVP?

    /D.
     
  6. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    inte en aning faktiskt jag har alltid kört med den som hänger med för jag tycker det gjort såpass obetydlig skillnad :)
     
  7. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    FÖRSTA-INLÄGGET UPPDATERAT!

    Har även lagt till hur man går över till gingerbread bootloader från froyo bootloader.

    Om ni har några synpunkter på guiden så uppskattar jag gärna ett PM.
     
  8. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag uppdaterade bootloader enligt första posten och nu startar inte mobilen xD vad kan felet va ? :P
     
  9. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    finns det något sätt att kolla vilken bootloader man har?
     
  10. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Gjorde du EXAKT efter vad jag skrivit så skall det ej vara några problem. Dock är det en risk att flasha bootloaders och sådant. Kommer du in i download-mode? Om nej: Har du en jig hemma?

    Vad har du för ROM?
     
  11. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Gjorde exakt som du skrev.. efter många om och men kom jag in i recovery.. flashade in glitch kernel sen fungerade det.. Hade även problem att det inte gick att installera CM7 zip längre.. Prop error fick jag xD men nu verkar allt va normalt.. hoppas jag
     
  12. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Som skrivet så sker flashningen på egen risk, men jag garanterar att det fungerar om man gör efter vad jag skrivit då jag, och några andra testat guiden, vilket resulterat bra.
    Att det inte gick att installera CyanogenMod från Recovery kan bero på att .zip-filen varit trasig. Återkom gärna om något annat problem uppstår :)
     
  13. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vill bara påpeka att din guide tyvärr inte är 100% då det inte fungerade för mig xD och zip filen fungerar perfekt efter att jag flashade in glitch kernel :P Men nu fungerar det och det är huvudsaken :)
     
  14. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Om du har klagomål så godtar jag en förklaring till vad som är felet och så skall jag försöka rätta till det :)
     
  15. poipoi

    poipoi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    303
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag vet tyvärr inte vad som gick fel :) när jag failade första gången så körde jag igenom hela din guide.. från steg 1 .. Jag har ändå flashat och grejat många gånger. Men mobilen bara stannade på Samsung loggan varje gång.. Sen chansade jag med glitch, då startade mobilen upp och jag kunde även installera CM7 uppdateringen utan problem, vilket inte fungerade med GB bootloadern före.
     
  16. mas

    mas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    CM7 #77
     
  17. Denoud

    Denoud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hmm... alltså den här filen EZboot-Gingerbread-1.0.md5 verkar innehålla även en kernel utöver bootloadern. Är det en kernel som fungerar med CM7? Troligen inte och troligen är det därför du fick problem poipoi, för det fungerade för dig när du installerade glitch kernel.

    Mitt förslag om man redan sitter på CM7 är att flasha JVK bootloadern från Codeworkx (Index of /download/galaxysmtd), rycka batteriet, starta upp telefonen i recovery och flasha in #77. Typ. Tja, det är säkert något som kan gå fel där med :-).

    /David.
     
  18. Zethor

    Zethor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Bootar CM7 för första gången nu! ska bli intressant! :D
     
  19. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    En liten fundering. Funkar #77 med froyo bootloader eller måste man över till GB bootloader.
    Annars blir jag fundersam då folk säger att man ska köra in bootloader jvk och sen rycka batteriet o sen flasha #77. Annars borde man kunna köra in #77 och efter det köra in jvk bootloader om man vill.
     
  20. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    331

    MINA ENHETER

    Låter knasigt men kan stämma. Jag får göra en re-flash idag för att se hur det ligger till. Just biten med enbart bootloader-bytet har jag själv inte prövat. Har bara gått från stock gingerbread med bootloader till CyanogenMod men vet en del som prövat den snabbare varianten och fått det att fungera

    Du kan använda froyo bootloader men det är bättre batteritid på gingerbread bootloader :)

    *~*~*
    Tapatalked
     
    Last edited: 6 aug 2011