ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Ett "måste":

BYT LAUNCHER! :)

Den launchern som medföljer CyanogenMod är i mitt tycke den sämsta som finns. Jag rekommenderar LauncherPro :) Finns att ladda ner på Market :)

2. puttehw

puttehw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja testade den, blev bättre, jobbigt att ha meddelanden, kontaker osv som ikoner.. :)

Det är sjukt hur bra det flyter alltså, nu inväntar jag iofs Galaxy Nexus men skönt med en laggfri mobil sista månaden (förhoppningsvis) samt en stabil reservtelefon!

Nu blir det att försöka hitta om det finns CM till Wildfire S då syrran har en sådan och det är sjukt dåligt med interminne samt att det inte går att flytta saker till SD...

CM <3

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    För att fortsätta på min egen fråga:

Hur kan en kernel som glitch både göra att telefonen flyter mer och sparar batteri? Några nackdelar måste det väl finnas?

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

största nackdelen är ju just att det inte är kernel tillhörande rommen. det öppnar för fler buggar och dom finns ;)

5. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jaha :) då kanske jag väntar på ICS och hoppas det blir bättre då. Kommer troligen ta ett tag men det kan kanske vara värt att vänta. Jag vill ha en så stabil version som möjligt.

6. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

vad ska bli bättre? cm7 med glitch är stable enligt mig iaf jag har aldrig fått nån reboot. jag kör inte heller överklockat. det är stable enough ;)

7. Jappse

Jappse Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    ROM:
    Xiaomi.eu 12.5.4
    Stable eller Weekly, det är frågan. Vad tycker ni ?

Kör just nu med Miui men tröttnat lite nu behöver förnyelse

8. jaegermeistr

jaegermeistr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Lade in glitch igår, har fått 1 reboot på jobbet idag och google services drar ca 50% av batteriet.. Någon som har lite tips?

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

finns inget weekly i cm7 så jag antar du menar nightly builds... ja du hör ju på namnet.. vill du ha en stable release eller en meckrelease med funktionalitet som gör luren bättre och ibland sämre, det kan bara du svara på.

10. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har hamnat i en bootloop =/

Körde in EZbase och telefonen botade som den skulle, sedan när jag försöker få in CFroot så hamnar den i en bootloop efter att jag flashat.
    Jag har provat både
    CF-Root-XW_NEE_JVH-v3.2-CWM3RFS
    CF-Root-XX_UNK_JVQ-v3.7-CWM3RFS

vad gör jag för fel? jag har klickat ur re-pratition och allt annat stämmer.. =/

Edit: Följde conny85 guide ett par sidor bakåt till punkt och pricka, men hamnar ändå i bootloop =/ Fan jag har ju gjort detta 100ggr förut

Last edited: 16 nov 2011
  11. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Sådär då har man dratt in CM7.1 och det känns la som det är bra flyt etc. MEN har uppstått ett problem nästan direkt. Och fler saker jag stör mig på :)

Nr1: Körde android 2.2.1 med darky o kitchenrom innan. Kunde då streama film från min PC. Men när jag försöker göra det nu så hänger sig alla videospelare jag försökt med. Drog också över filmen till telefonen och kunde då spela upp den fast utan ljud ( löste det i moboplayer genom att kryssa i software decode ). Så what gives? Innan har det vart frid och fröjd.

Sen så skulle jag vilja få tillbaka funktionen då man i telefonboken hade sökruta framme över kontakterna så man slipper trycka menu -> sök.
    Samt så undrar jag hur man fixar funktionen att t.ex. svepa över kontaktnamnet åt höger / vänster vilket ringer eller smsar personen i fråga. DET va lätt den smartaste funktionen jag hade innan.

Finns säkert mer grejjer men inte sovit så mycket inatt så kommer inte på nått. :)

ps. Tänker aldrig mer använda titanium backup till mer än enkla apps. blä. fick flasha om o återställa nallen efter man klanta till det :)

12. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

kör du in ezbase behöver du inte cf-root då rommen redan innehåller cwm

13. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    inte ezbase GB 4.0 ;) men ezbase Froyo 2.0 har..

14. Jontez

Jontez Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Provade en gång till nu efter att telefonen fått vila lite.. verkar som att jag fick in cfroot nu ;) undra om man ska hänga kvar på det eller köra cm7... äh testar cm7 ett tag

Edit: Ehmm hur många gånger brukar telefonen starta om medans man flashar cm7? Fan tror jag hamnat i en loop igen...

Edit: Det lönar sig att försöka å försöka... nu efter några timmar verkar jag fått in det haha, kör nightly 181

15. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Lyckades hamna i bootloop efter att ha lagt in en font med root explorer. Måste jag flasha Ezbase innan jag jag flashar CM eller kan jag flasha direkt via CWM?

Kom på medan jag skrev att jag inte har kvar romen på telefonen. Finns det något sätt att lägga över den på utan att få igång telefonen? Eller är det bäst att lägga in Ezbase? Kanske är enklast?

16. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

gör en nandroid backup när rommen är som du vill ha dne så slipper du mecket med att blåsa om i onödan

17. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jo, jag får göra det den här gången... Men Ezbase borde väl funka nu va?

Edit: Vad händer om jag inte har usb-felsökningsläge på i telefonen när jag flashar Ezbase? Tror jag kan ha stängt av det... Minns inte

Edit 2: Både download-mode och CWM 5 funkar. Men hur gör jag med Ezbase när jag inte vet om felsökningsläge är på?

Edit 3: Kan jag kolla på något sätt om felsökningsläge är på? Med adb? Jag vet dock ingenting om det men kan man kolla om det är på eller av på något sätt?

Edit 4: Jag hamnade i bootloop efter att ha ersatt DroidSans-Bold.ttf med en annan fontfil med samma namn. Kan man på något sätt byta tillbaka till standardfonten via datorn utan att slå på telefonen? Eller kan man på något sätt göra en factory reset via CWM 5 och skulle det i så fall hjälpa?

Last edited: 17 nov 2011
  18. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jag såg att man kunde "mount usb storage" i CWM. Innebär det att jag kan komma åt filsystemet på telefonen utan att starta den? Då skulle jag ju kunna lägga in CM på telefonen och flasha från zipen.

Eller går det att slå på felsökningsläge via CWM?

Jag vet att jag bara skulle kunna test, men jag är för feg :) jag vill inte göra något om jag inte vet vad som händer.

19. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Tror det löste sig. Jag mountade usb storage i CWM och lyckades lägga över CM-zippen och flashade in den igen.

20. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Satt och lekte lite med Tasker och kollade lite på reboot och läste det här i användarhandboken:

" Reboot

Reboot (or just shutdown) the device.

Unfortunately, this is not a 'clean' shutdown. Neither Android nor running applications are informed that the device is rebooting, so be prepared for possible data corruption.

On the other hand, every other app that allows reboot does it the same way. "

Hur funkar reboot i CM? Är vanlig avstängning att föredra framför omstart?