ROM: CyanogenMod 7/9

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by neddie, Jan 5, 2011.

1. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

shit! du hade rätt twisted1 den blev löjligt smooth med vertical new. synd att den inte är lika smooth när man väljer vertical 4D. gillar verkligen den.

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova stock gingerbread launchern med 3d drawern, den är smooth as ass. GPU accelererad :) Tyvärr saknar den ju massa andra funktioner.

Launcher pro's 3d drawer är mjukare vill jag minnas, om du vill ha LP. Personligen tycker jag adw ex är skiten!! :)

3. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är sjukt imponerad av CM7 än så länge. Ångrar inte en sekund att jag gick över till denna rom. Har inte stött på några större problem ännu. Har inte släppt luren en sekund sen jag flashade in den, och jag är långt ifrån klar med alla inställningar :) tycker inte batteriet har gått åt så jättefort ändå med tanke på att man har suttit med luren konstant i snart 6 timmar. Har 30% kvar och startade med fullt. Denna rom får 5/5 av mig än så länge.

4. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad är AOSP? Får höra det överallt.... Och jag har installerat denna rom nu igen med wipe, det är som en helt ny telefon. Jag installerar ett par spel och efter någon evcka så börjar mobilen alltid starta om av sig själv, ej regelbunda reboot's faktist. Har hört flera personer med detta program

Detta hände inte med Darky's 9.3. Fast jag ska inte byta ROM p.g.a. gingerbreads screen-off animation som finns i CM7, samt när man når slutet av en lista så lyser det i slutet, plus är CM7 sjukt smooth.

5. twisted1

MINA ENHETER

AOSP betyder Android Open Source Project, skillnaden på CM7 och andra roms är att CM bygger på AOSP koden från google(http://source.android.com/), sen portar dom den från scratch till olika telefoner. Dom gör i princip samma sak som tex. samsung gör när dom släpper en ny rom.

Dom allra flesta andra roms bygger på officiella eller läckta rom's från samsung som sedan modifieras.

Får du reboots på cm7? Se till att sätta wifi sleep policy till aldrig, det är en känd bugg att det kan hända.

Angående skärm av/på animeringen, gå in i spareparts och ställ in window och transition animations till normal. Upptäckte precis att skärm av/på animeringen inte funkar om jag har inställt på fast.

6. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Räcker med att window står fel,transition kan stå på fast

7. twisted1

MINA ENHETER

Screen on animeringen funkar inte om transition står på fast, om man har den aktiverad vilket jag såklart har :):)

8. S-Droid

MINA ENHETER

det har du rätt i, kollade bara screen off

9. S-Droid

MINA ENHETER

Jag har hela tiden trott att det har varit nåt fel för 3g iconen syns istort sett hela tiden MEN så är inte fallet min mottagning har förbättrats till att inte ha nån täckning i vardagsrummet mer eller mindre, hade E som fick anslutningproblem till att ha 2 pinnar och 3g täckning som ger 2-2.5Mbit

Tack CM7 ;)

Glömde tillägga

Kan inte klaga på batteritiden heller
    16timmar och 16% kvar
    3 timmar har skärmen varit på och jag har använt den ganska mycke idag

Last edited: Mar 6, 2011
  10. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet om CM7 är lika "full-byggd" som Nexus S om ni förstår vad jag menar? Alltså lika optimerad, som Samsung gör en Firmware för sina mobiler.

11. twisted1

MINA ENHETER

Batteritiden känns klart bättre med senaste update, får se till veckan hur det funkar. Har pillat onormalt mkt nu :)

worldwide: Nej den är mycket bättre än vad samsung stock är, den läckta JV1 rom'en från samsung ska visst va rena skräpet enligt dom som testat båda. Och väldigt buggig, bootloadern kunde visst bli knasig av den bland annat.

Men det är som sagt inget för den som vill ha en rom som "just works" utan massa pill med inställningar och annat. Denna version av CM7 är inte en beta ens, utan en test-release. Den är dock mindre buggig än dom flesta beta roms jag har provat. Saker som inte funkar:

What's not working:
    Camera (preview and camcorder are working at 480p with a lot of noise)
    Polling problem on RIL (works after lock and unlock)
    2G/3G toggle (works if no data connection is active)
    Compass (works not at 100%)
    USB sharing of external SD-Card
    commands: reboot recovery, reboot download (maybe not possible to implement)
    FM-Radio
    TV-Out
    Charging if Phone is powered off causes the phone to boot
    Random reboots (not often)
    -----------------------------------

Last edited: Mar 6, 2011
  12. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    ADW EX med horizontal paginated fungerar kanon för mig iaf. Hur mjuk som helst.

13. Slaneby

Slaneby Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är mycket nyfiken på denna rom men väntar tills en hyffsad stabil kommer ut

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

14. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

någon mer som får dubletter i gallerit? jag prövade den gamla metoden att ta bort /dbdata/databases/com.android.providers.media men det funkade inte. nån som har en lösning?

15. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

when i used cm7 on my htc phones i found out that adw and launcher pro was really slow in gingerbread. just think they are not optimized for it yet.

16. S-Droid

MINA ENHETER

Går det att få 720p inspelning att funka med en annan kamera app tro?

17. twisted1

MINA ENHETER

Jag tror inte det, nexus S har inte 720p inspelning heller. Kanske kommer senare, kamera inspelning är väl fortfarande lite buggigt eller? Inte provat det faktiskt :)

Den 720p inspelning som finns är väl inte "äkta" heller utan uppskalad 480p, även om jag måste säga att det jag spelat in tidigare i 720p ser riktigt bra ut. Har dock inte jämfört med 480p direkt.

18. S-Droid

MINA ENHETER

Hur mediascannar vi?
    Får inte upp bilderna i galleriet om jag använder rootexplorer eller den som följde med, mediascannern som finns i widgetsoid funkar inte längre

19. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Har ni upplevt att folk har klagat på att det låter "burkigt" då ni pratar med dom efter ni har flashat denna rom?

20. S-Droid

MINA ENHETER

Jag måste kolla om ni har samma bugg.
    Om jag pratar med bt så vill inte skärmen tändas när jag får ett mess, lika för er?

Plussidan är att sen 03-04 releasen så funkar det för mig att byta låt när skärmen är släckt med volknapparna vilket är grymt!
    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk