Hmm, inte haft ett enda lite problem med kerneln faktiskt.
Om du har båda på sd så är det bara att flasha tillbaks annars, FC "ska" inte vara kernel relaterat men vem vet med exprimental release
Annars kan jag utifrån mina erfarenheter rekommendera kerneln iaf, inte minsta lilla problem alls som sagt. Håller med om skärmfärgen, man blir van den och den är ganska vilsam för ögonen faktiskt. Den ser dock väldigt gul ut när jag suttit och pillat på andra luren(med CM6.1 i såklart

) med LCD skärm.
Funderade på detta med media scan av externa sd, måste ju gå att säga till media scannern att scanna mnt/emmc/ också. Det handlar förmodligen om att lägga till en rad i rätt .prop fil bara. Ska kolla på det när jag har tid, hojtar om jag hittar en lösning.
EDIT: zacharias.maladroit kernel innehåller väl voodoo color i senaste update? Var det phone.apk du fick fc på? Vid boot? Varje gång jag har åkt på det så har det berott på ett tema jag kört in som innehållit moddad dialer, har hänt mer än en gång
Bara plocka phone.apk och thelephonyprovider.apk ur cm rom zippen och in med dom i system/app/ nästa gång. Hjälpte på 2.2.1 iaf
Click to expand...