ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

twisted1, hur stor inverkan tror du powerwidget i statusbaren har? Jag känner att jag inte klarar mig utan den. Men batteri% i statusbar kan jag klara mig utan. Drar fortfarande wifi extremt mycket batteri eller? Har inte hunnit pilla och prova så mycket mer än att flasha in nya updates och kernels.

2. weede

weede Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tänkte att jag skulle överge cm7 nu ett tag och prova darkys igen. men jag får inte odin att hitta telefonen längre. någon som har nått tips på vad jag ska hitta på? har startat om både dator och telefon. kies är helt avstängt. har provat installera om drivrutinerna i kies också, men de hjälpte icke. mycket tacksam om jag får lite hjälp

EDIT Det har löst sig av sig självt på något vis :)

Last edited: 30 apr 2011
  3. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

funderar på att lägga in denna igen då jag älskar flytet som CM7 har. Kör Darkys RC5 just nu.

Måste fråga hur kameran fungerar för er nu. har läst att bilderna blir bra men displayen flimrar fortfarande. Är det fortfrarande så?

4. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

funderar på att lägga in denna igen då jag älskar flytet som CM7 har. Kör Darkys RC5 just nu.

Måste fråga hur kameran fungerar för er nu. har läst att bilderna blir bra men displayen flimrar fortfarande. Är det fortfrarande så?

5. hankTard

hankTard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det du har läst stämmer.

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ny CM7 build igen, det händer grejer

http://sourceforge.net/projects/teamhacksung/files/galaxys/

------------------------------
    05012011
    - android 2.3.4
    - nexus s kernel changes (gpu, usb accessory, display panel reset)
    - new gpu drivers
    - changes on autobrightness
    - backlight notification
    -----------------------

EDIT: Rätt länk nu ;) Funkar inte med Glitchkernel ännu, men han kommer nog snart med update.

Last edited: 1 maj 2011
  7. Itchy

Itchy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det där är nog inte rätt länk va??

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

twisted1 gillar detta.
  8. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Vet inte, det var bilboa som pratade om det men det var ganska längesedan. Skulle inte förvåna mig om det är fixat nu, jag har vant mig att köra utan powerwidget.

Ska prova att köra med den igen, så får vi se om jag märker nåt på batteritiden.

9. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Kör samsungs gingerbread rom med voodoo kernel för gingerbread med EXT4. Är CM7 mer smooth?

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag provade JVB den ett tag(ett dygn innan jag tröttnade), körde voodoo kerneln med ext4 då.

CM7 var absolut mkt snabbare, därför jag tröttnade så fort på JVB också.

Kör dock CM7 med annan kernel än stock osv. så det är nog snabbare än CM7 med standard kernel. Testade senaste CM7 (2.3.4) precis, finns inga kompatibla kernels till den ännu, bytte tillbaks till näst senaste CM7 igen för man vill ju ha voodoo color/sound samt OC.

Ska du prova nån kernel så är det absolut tk-glitch kernel, den är sjukt snabb och fixar överklockning helt underbart. Går att klocka upp till 1,48Ghz, funkar helt stabilt på 1,3.

Har aldrig fått bra stabilitet på 1,3 tiidigare. Och över 1,3 har ju bara vart och glömma.

Last edited: 1 maj 2011
  11. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

teman

Ett tips till alla som är sugna på att göra egna teman till CM7 på ett enkelt sätt, det funkar även på andra roms men det är synnerligen smidigt med CM7's theme chooser.

Ultimate Online Theme Kitchen

http://uot.dakra.lt/

Döp om theme chooser apk'n du vill ändra(annars skriver den över befintligt tema med samma namn) och ladda sen upp den i UOT. Jag har ändrat Rovers tema lite tex. Bytt ikoner i statusbar, och i powerwidgeten.

12. worldwide

worldwide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Okej så den är snabbare alltså, men är CM7 med en bra kernel mer smooth när man scrollar än mitt nuvarande system som jag sa tidigare (stock)?

13. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vilket ös det var på utvecklingen. Nån som fått tag i nya Google Talk? Inte för att det är så himla viktigt, men det är ju kul att testa ljud och video chatt när nu 2.3.4 är hett.

Nån som vet något mer om uppdateringen? Är det några ännu nyare GPU drivare än de som kom ut nån vecka sen?

14. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Framförallt är det jäkligt smooth när man scrollar, smooth överallt. Har inte provat din lur men det är det absolut snabbaste/smoothaste jag provat.

15. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det är inga större skillnader, har uppdaterat eftersom zach släppt en kernel som funkar nu. Men väntar med spänning på att glitch ska släppa en kernel som är kompatibel, hans kernels är ju galet bra.

Ej provat nån chatt eller så, pysslar inte med sånt :P

Ang. drivarna så är det bara nexus s drivarna från 2.3.4 tror jag iaf, får inga höjdar resultat i nena direkt :)

16. Gandi

Gandi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är denna stabil nog för vardagligt bruk?

17. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Jag har kört den dagligen i flera månader, men buggar finns det ju såklart.

Du kanske ska prova en Samsung 2.3.3 baserad rom istället.

18. mikerrer80

mikerrer80 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej,

Jag har ett par frågor som ni kanske kan hjälpa mig med :)

1.

Sedan jag körde in CyanogenMod 7 på min telefon har jag problem med att folk hör mig när jag pratar, jag hör den andra personen. Det inträffar 1-2 gånger varje dag och problemet löses genom att starta om mobilen.
    Har ni stött på detta problem?
    Det är ROM-relaterat, hade inga problem med Darkys rom som jag körde innan. Täckningen är det inga problem med.

2.

Fråga två är lite larvig, men önskar gärna svar där med.
    Under basbandsversion har jag I9000XXJPM som hängt med sedan darky-tiden. Ser att de flesta verkar köra en nyare version exempelvis JVB. Hur får jag in en nyare version i min lur?

3.

Har en kompis som kör samsung stock 2.3.3, hans lur är mycket mer responsiv och mindre hackig i menyerna jämfört med min, trots att jag kör luren i 1.3Ghz med Glichkernel och näst senaste CM.
    Har wipeat hela luren flertalet gånger utan förbättring.

Mvh
    Micke

19. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

"folk hör mig när jag pratar, jag hör den andra personen." ? Fattas ett inte i meningen va? Aldrig råkat ut för det.

JVK tex. finns att ladda ner här: http://sourceforge.net/projects/teamhacksung/files/galaxys/

Bläddra ner lite, cm7-galaxys-radio-JVK.zip. Flasha från CWM som vanligt.

Hmmm, har du kört Zachs kernel innan glitch? Kan ligga kvar scripts från zachs kernel som ställer till det. Finns ett script som rensar bort allt sånt, du hittar den i glitch tråden på XDA.

Prova att ändra cpu skalning till ondemand, misstänker att du kör conservative nu.

Glitch har fö. släppt en ny kernel som är kompatibel med 2.3.4, med tweakad smartass cpu gov. Riktigt grym!

mikerrer80 gillar detta.
  20. hankTard

hankTard Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

2. Flasha in nytt modem med Heimdall(linux) eller Odin(windows). edit: ANVÄND CWM som twisted1 föreslår! Modem finns på: http://sourceforge.net/projects/teamhacksung/files/galaxys/ (de kallas cm7-galaxys-radio-JVK.zip osv...).

3. Testa att ändra governor under Settings->cyanogenmod settings->Performance. Standard är conservative. Smartass, Interactive och onDemand "rampar" upp klockfrekvensen snabbare och ger mycket bättre flyt enligt mig. Fast jag kan omöjligt få min mobil stabil i högre än 1,2 ghz med dessa. Ändå värt det.

Last edited: 2 maj 2011
    mikerrer80 gillar detta.