ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Du har laddat hem rätt gapps?
    Dessa vet jag att de fungerar även om de inte är de senaste.

gapps-gb-20110307-signed.zip 12-Apr-2011 19:50 5.5M

/qsec

2. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det va dem, vet inte vad som hade hänt..
    Men nandroid-restore och flasha in uppdatering/kernel på nytt, så är biffen löst! :) (säger man så?)

3. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Backat nu och provat, med det går ju inte eftersom telefonen säger att det inte sitter nå kort i...
    Verkar dock vara fler med samma problem, kommit en tråd på CM-forumet idag. Tråd

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Notera att du måste installera en kernel efter att du kört scrip-rensnings zippen.

Kör bara in senaste CM7 rakt av, då får du stock kerneln.

Knasar det ändå så skulle jag rekommendera factory reset. Har själv gjort factoryreset efter 2.3.4 då jag fick vissa små problem.

Kör backup på det du inte orkar återställa med titaniumbackup, bara att återställa sen :)

5. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Om jag inte minns fel så måste man ha den "gamla" froyo bootloadern för att externa sd kortet ska funka (bland annat).

Ett symptom med den nya bootloadern är just grafikfel i startupen, precis som de har i den där tråden.

Så... vilken bootloader har du? Hade du JVB innan?

dexter. gillar detta.
  6. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur viktigt är det där med bootloader egentligen? Har inte flashat in någon då jag inte har stört mig så mycket på grafikbuggen som blir då man starta telefonen. Är det något annat än bara grafikbuggen kanske man ska ta och flasha in en ny bootloader, isåfall vilken?

7. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Problem med SD, problem med autorotation, bland annat :)

Jag flashade bara bootloader(JS5) med odin, tog 30sek typ. Helst ska man dock flasha en hel rom med bootloader inkluderad, det är tydligen mindre riskfyllt än att bara flasha bootloader.

Länkade till hur man gör nånstanns i denna tråden, återkommer om jag hittar länken igen.. :)

LÄNK! :)
    http://www.theandroidsoul.com/ezbase-ezrom-for-android-2-2-install-revert-back/

Edit igen: Hittade en väldigt pedagogisk och lättförståelig guide ang. installation av CM7, med videos och rubbet.

http://www.theandroidsoul.com/cyanogenmod-7-cm7-samsung-galaxy-s/

Last edited: 3 maj 2011
  8. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej. Då är det nog värt att flasha in en ny bootloader ändå. Får ta och ta itu med det imorgon. Ska ta några smärtstillande och sömntabletter så man kan sova med detta kexknä man lyckats dra på sig.

Tack så länge.

9. dexter.

dexter. Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ja se på fan! Nu funkar det ju. Hade ju glömt av att jag tog en Ginger-ROM med bootloader i. Och sen att min JM9 inte hade det...
    Drog in JPK från CM-sourceforge å då började allt rocka.

Tack alla för hjälpen.

10. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Ny update!!!

05032011
    - back to open source sensor drivers (fixes autobrightness, compass still works)
    - fixed front camera rotation on stock cam app (aspect ratio is fuct)
    - added additional formats on front camera for gtalk video chat
    - fixed problem on front camera power on/off
    - 2-stage init, fixes reboot recovery problem (reboot download not supported)
    - removed bootloader entry in reboot menu
    - some GPIO fixes (should improve battery drain)

http://sourceforge.net/projects/teamhacksung/files/galaxys/

11. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funkar den nuvarande glitch kerneln också eller? Ska jag vara ärlig hinner jag inte med att byta kallingar innan nya updates släpps. Men då kan jag skylla på mitt handikapp också :)

12. turbomichat

turbomichat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur får man igång funktionen att telefonnr som man ringt till tidigare kommer upp när man börjar slå in dom om ni förstog vad jag menade

13. mikerrer80

mikerrer80 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ny update sedan några minuter; update-cm-7-05042011-NIGHTLY-GalaxyS-signed.zip

Finns ingen changelog uppe på den än dock, känns som en snabbfix av gårdagens update.

14. ern

ern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag kör senaste CM7 med glitch och har problem med OC. Vet att det är individuellt för varje mobil. Vad har ni andra lyckats bra med för inställningar?

Kör nu upp till 1440MHz och det verkar stabilt, fast då har jag ingen UV på 1200-1400MHz. Så fort jag börjar undervolta får jag problem.

Last edited: 4 maj 2011
  15. Denoud

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag lyckas köra 1500Mhz "stabilt" ett par timmar med -75mv. Provade sen med -50mv och det höll en 20 timmar. Jag tror det största problemet är skalningen mellan frekvenserna (och därmed volt talet). Att det är när det går upp eller ner i frekvens som det skiter sig och Glitch kerneln är extra bra på just detta.

Vet inte exakt hur smartass schedulern funkar men den har funkat väldigt bra för mig.

Annars är väl rådet att testa, testa, testa ;-)

16. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Du har rätt i att det är när den skalar upp/ned som problemen kan uppstå. Frekvensen skalar snabbare än volten om du förstår vad jag menar, och därmed brukar även conservative vara mest stabil. Den skalar upp långsammast och därmed hinner volten "ikapp" frekvensen.

Smartass fungerar i princip som interactiv, dvs den skalar upp väldigt snabbt, dock är den vanligtvis begränsad till max 100-200 mhz då skärmen är av. Om skärmen är på sätts min. till 400 mhz för att minimera lagg.

När du säger att du var stabil på 1.5 vad menar du med det? Jag räknar inte en frekvens stabil om jag inte kan köra dungeon defenders och andra hd spel på den i flera timmar.

17. Denoud

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu spelar jag knappt, men stabil för mig är ju att den går att använda utan att den "hänger" och startar om sig oavsett vad man gör med telefonen.

18. halvar

halvar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

undrar om de går att fixa så att klockan visar rätt tid min visar tex 0:04 istället för 00.04 tack på förhud

19. twisted1

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Någon mer som provat glitch V7C?

Funkade inte alls bra för mig, UV gick inte alls bra så som det gjort tidigare. Körde bilboa kerneln innan eftersom glitch inte hade släppt V7C då, undrar om det är det som ställde till det eller om det är pga. V7C.

Hur funkar det för er?

20. OedeN

OedeN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

V7C funkar för mig. Dock inte lika bra som V7B på UV. Men det var nog en liten skillnad tror jag. Kan inte direkt avgöra då jag nyss lagt in den.