ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Statusfältet kan bugga och dra kräm för endel, min drar ca 5% över natten(8h), med wifi av.

Vilka inställningar kör du för powerwidget, batteri%, klocka osv, alla statusrads relaterade inställningar alltså.(min teori är att det kan ha med nåt där att göra)

Jag har inte problem med statusfältet, kör med powerwidget, utan batteri%, klocka på och compactcarrier label aktiverat.

Last edited: 18 maj 2011
  2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Jag har stängt av klockan och batteri nu. Får vi se vad som händer ;) vore sjysst att kunna köra allt så slipper man switchpro som tar plats i onödan :)

EDIT: jag satte som du...

compact carrier == on
    klocka == on
    batteriprocent == off

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Twisted1 hur gör du för att hålla koll på batterinivån då? Jag måste hålla koll på min då den sjunker med 10% på typ 30min... Laddade min telefon igår 3ggr. Då från 40% upp till 95% varje gång.
    Jag kommer stanna kvar på CM7 bara för flytet, men jag hoppas de kommer ikapp med batteritiderna inom snar framtid.

Edit: Tex så har nu batteriet sjunkit från 90% till 80% från mellan kl 09.25 till 10.10 och då har jag lyssnat på Spotify under halva tiden samt talat 3min i telefon och använt Tapatalk. Jag har även kollat in mina inställningar till statusfältet. Det är ju inget grovarbete. Skulle kunna tänka mig mellan 5-6% batterianvändning.

4. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

5. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag drog ur min ur laddaren.. 95% ner till 91% på.. 5-10 min

6. grief

grief Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Kan man köra denna ROM stabilt och fint utan överklockning och krångel?

Kör en Darky rom just nu som är mycket trevlig förutom att launchern startar om 60% av gångerna man trycker på hem-knappen.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

svaret är ja! men batteriet kan uppenbarligen kuka ur sig lite.. ajg har ganska massive drain just nu men förstår inte varför.

8. farquado

farquado Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag inbillar mej att om man har larm aktiverat så drar det ström via statusfält. Har ni något larm på?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

på natten har jag det men avstängt annars och det drar iaf... ska prova stänga ner klocka, batteriprocent och alla powerwidgets... är det likadant iaf så är det ju en mycket mystisk bugg jag har det som är default io powerwidgets och sen har ajg lagt till flip screen.. eller ja.. landscape/portraite mode

EDIT: nu är alla powerwidgets avstängda samt batteriprocent... ska bli spännande att se vfan det är frågan om... hoppas på powerwidgets.. kan leva utan dom då jag ändå kör switchpro men batteriprocenten är skön att ha.

EDIT2: 22 min senare har batteriet gått ner 2% och batteriförbrukningen står viloläge och mobil radio för....skumt asså... det är inte bra nog

10. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Notera att jag satte i laddaren efter drygt 8h, den stod då på 63%.

Har inte använt luren överdrivet mkt men lite surf och spotify.

Återkommer sen, måste dra nu!

11. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag har nu gått runt problemet genom att använda mig av inställningarna High eller Youtube(High) ist för HD eller YT(HD). Tråkigt, men så får det bli tillsvidare.

12. Kasken84

Kasken84 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

tja är rätt ny på cm7...hur funkar glitch kerneln? bättre batteritid eller är det enbart ifall man vill ha oc/uv??

13. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag gissar att de tilldelat för lite dedikerat minne till kameran, Glitch tweakade PMEM i senaste har jag för mig så vi har 337 mb "ledigt". Vad är en helt originalrom på? 304mb senast det begav sig för mig iaf ;-), vad jag minns.

Ska kolla om det är upplagt som en bugg...

14. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Möjligtvis pytteliten bättre batteritid, om du bara kör uv, men det är inget jag märkt av ;-).

Du behöver inte köra oc om du inte vill. Men Glitch är lite "snappier" än cm7 originalet och du får ju även voodoo ljud.

15. Johnkan

Johnkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Och Voodoo Color!

16. Hostis

Hostis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Testat cm7 nu med glitch i 3-4 dagar, måste bara säga att det är nog det bästa som släpps till våran telefon!!!

Dock så stör jag mig på haptisk feedback. Har nog stängt av alla inställningar som finns med den vägrar och sluta vibbrera. Nån som har en lösning?

Sen får ja en del fc med LP Pro. Rensat i alla minnen, gjort FR och kört lippo94 scriptet utan reslultat. Oftast så får jag dessa fc vid en reboot.

17. hackeron

hackeron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

på SRB multipliers. jag har en spak som jag drar åt höger eller vänster, omöjligt att hamna på rätt siffror. går det inte skriva in det? sry för noobfråga men :) kör miui för övrigt.

18. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag fickdet med... ut i recovery och kör fix permissions... efter det har jag inte haft ett enda problem av den karaktären

19. nickezlol

nickezlol Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

De är bara dra den till 230, 230, 270! resterande av siffrorna är dem enda av just 230,270, om du förstår vad jag menar:)

20. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Om jag inte missminner mig så var det någon som frågade hur man väljer ett visst nätverk för ett tag sen. I dialern skriver du *#*#4636#*#* väljer sedan telefoninformation - skrollar ned och därifrån kan du välja önskad nätverkstyp. Standard är GSM/CDMA auto.

Jag har även stött på en kul grej jag aldrig märkt innan. Öppnar man dialern, skriver valfritt ental eller tiotal, och sedan trycker på # så "slutför" det automatiskt numret. Vet inte enligt vilket mönster det gör det. Kanske nån av er vet?