Jaha, då har frugans S2 brakat ihop.
Det började med att telefonen tidigare idag plötsligt dog. Den svarade inte vid knapptryck och heller inte vid laddning. Tog ur och satte i batteriet och allt var frid och fröjd.
Tills den bootade om av sig självt och "Encryption Unsuccessfull" dök upp. Den säger att telefonen måste fabriksåterställas för att kunna starta normalt igen och det finns en knapp för detta.
Det vill jag ju dock inte göra, inte i första taget. Kombinera jobblur och privat så det finns en hel del därpå som vi vill försöka rädda.
Jag har bootat upp i recovery och försökt göra en backup för att sedan kunna öppna den på nytt i hopp om att "EU" inte ska dyka upp igen, alternativt kunna plocka lite ur recoveryn vid ett senare tillfälle. Den backar upp allt tills den kommer till /data, där tar det tvärnit och den kan inte mounta det.
Likaså när jag vill mounta telefonen som USB-lagring för att kunna rota runt lite och rädda det som räddas kan, den verkar inte kunna mounta då inget dyker upp på datorn.
Så nu sitter jag lite handfallen här och hoppas ni har bättre tips och idéer. Jag har försökt googla runt lite men inte hittat någon direkt lösning. Det pratas om att utöka minnet med att göra extra partitioner men det känner jag mig lite för novis för att våga ge mig på.
Ber om ursäkt för wall of text, och hoppas ni har lite förslag på hur jag ska gå tillväga.
CWM v5.5.0.4 är det som ligger inne och CM9 är någon version från i somras som har varit stabil överlag.
Edit:
Sådär, några timmar senare och telefonen är hårdbrickad. Woho....!
Last edited: Dec 29, 2012