Om du kör en rootad rom föreslår jag att du lägger in rom manager och klickar på den översta knappen "install clockworkmod recovery" när du gjort det bootar du i recoveryläge och raderar allt, sedan flashar du CM9 2 gånger för att vara på säkra sidan(vissa har rapporterat att man måste göra det, men jag behövde bara flasha en gång) Flasha sedan in gapps och faceunlocker samt nya radion LP6. Boota och njut av cm9.
Jag har en nandriod på cm7 och en på cm9 som jag använder lite som jag känner för. Märker att cm9 blir något varmare och gillar inte launchern riktigt, så jag kör cm7 som daily driver tills det kommer en lite roligare kernel och launchern går från v0.1 till något lite mer... Men det hindrar ju inte att man slänger in nandrioden av cm9 ibland och njuter av att få uppgradera till ny nightly att få utforska 
Som tidigare skribent säger så spelar det egentligen inte någon roll vilken metod man använder sig av. Följer man bara instruktionerna så brukar det fungera. Se till att läsa igenom allt först och se till att du förstår alla punkter och vet hur du ska utföra dem, så att du inte fastnar på mitten och sitter med en halvfördig lur
Last edited: Jan 25, 2012