ROM: CyanogenMod 9 [ICS 4.0.4]

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Gilgamesh, 3 nov 2011.

1. noname.olsson

noname.olsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tänkte bara säga att jag flashade in senaste builden för en stund sen, och det går att komma åt sd-kortet utan problem. Däremot har jag inte testat från datorn, om det var det du syftade på?

2. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Tycker det är dåligt med "läckor" från samsung nu... Skiten ska ju släppas senast om lite mindre än fyra veckor. Så det borde bli klart rätt snart.

3. makke

makke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo, jag fick med leta när jag ville åt dem, men öppna dailern, sen trycker du på menyknappen, så har du settings där...

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Nja, de har ju sagt kvartal 1, det slutar ju sista mars....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk'

Edit: Tryckte fel i telefonen :-)

Last edited: 2 feb 2012
  5. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    665
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nej de har sagt kvartal 1 som slutar i mars :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Droidoptimus gillar detta.
  6. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Kvartal 3 slutar inte i mars...

7. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Just ja, tänkte fel... Tror inte vi får se något innan absolut sista sekund. Förmodligen skjuter de upp det in i kvartal 2.

Vilket för mig är helt jävla oacceptabelt. Det ska inte ta 4-5 månader att få ut en uppdatering. :(

8. Ankfot

Ankfot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Platta:
    Sony Xperia Z2 Tablet
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 2, Chromecast, Sony Smartband.
    Tror nog att Samsung väntar tills dem är färdiga för att ge ut det på "riktigt" (Färdigt) annars om dem kommer med läckor för nära inpå så har ju "alla" färdiga ICS före dem gett ut det "officielt" ^^ så tror jag de kan va nu :P

9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

jo, det stämmer säkert... Men det är ändå helt absurt att det tar så lång tid att få ut det till en hårdvara som är snart 1 år gammal och då har ändå samsung varit med och tagit fram Nexusen. nej, det är under all kritik. Jelly bean släpps väl efter sommaren. :(

Speciellt när t ex asus fått ut ICS till sin padda... Då kan man tycka att ett sådant stort företag som Samsung borde vara minst lika snabba.

10. Droidoptimus

Droidoptimus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014

MINA ENHETER

Operatör:
    Hi3G
    Telefon:
    Motorola Moto X 2014
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Black
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 3:
    Htc One X
    ROM:
    Cyanogenmod 11
    Info:
    Nova Prime
    Vet inte vilken värld du lever i men att bygga ett system som ics är inget du knåpar ihop på en eftermiddag.. om du följt med i denna tråd så bör du ha en viss inblick i problematiken i just byggandet av ett helt nytt system.. du kan inte jämföra det med en uppdatering från 2.2 till 2.3 etc...etc.. är säker på att dom jobbar på så fort dom kan med originalromen.. och till skillnad från oss nördar som faktiskt är en försvinnande liten skara i det stora hela och som sväljer att inte kunna filma eller få lite fcs ibland osv..osv..bara för att kunna få testa de senaste systemen hela tiden .. vi en väldigt liten del av alla andra människor som köper dessa lurar och som kräver att allt skall fungera perfekt varje dag..dag efter dag..
    Så var istället glad för att det finns dessa grymma killar som koush och cmteamet som kämpar för oss nördar som vill ha allt det senaste innan alla andra o ofta får det lite bättre än alla andra i slutändan.. jag älskar cm och många med mig o vi är glada för varje liten förbättring som cmteamet kommer med.. sluta klaga o var glad istället :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. urbanlarsson

urbanlarsson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Du har nog rätt i det du säger, procentuellt så är "nördarna" en väldigt liten del. Dock så har nördarna ofta mycket att säga till om (hur många här blir inte tillfrågade innan vänner/familj/kollegor köper en ny telefon) så man ska nog inte ignorera dom heller.

Tycker inte det är fel att klaga heller, man kanske inte ska sitta och säga att man aldrig kommer köpa en sammy-produkt bara för det tog några månader att få ut ICS, men att klaga hjälper till att sätta tryck på företaget, och om dom ser att det finns ett stort intresse bland deras kunder så kan det få dom att sätta in mer resurser.

Klaga på CM teamet tycker jag dock är extremt fel, som du säger så gör dom detta för att hjälpa oss andra, och troligtvis för dom tycker det är roligt. Dom har absolut ingen skyldighet mot Samsung-kunder!

12. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kan bekräfta att det verkar vara något fel med detta nu. Har inte alls följt tråden på XDA. Men efter senaste builden kan jag inte installera appar från market längre. Verkar krångla med sd-kortet. Bara så att ni vet.

13. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

14. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Det är exakt det som dom pratar om på XDA, verkar vara många som har problem med det. Jag gjorde en backup av förra builden och har nu flashat in den senaste så får vi se om jag får samma problem eller inte.

Edit - testade nu att installera från market, det gick hur bra som helst.
    Edit2 - men däremot hittar inte telefonen gamla apps som var installerade på sd-kortet. Går tillbaka till förra builden eftersom det verkar vara ett generellt fel i senaste läckan från samsung precis som kosmiq länkar till ovan.

15. makke

makke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Detta är inget problem som jag upplever, eller kom det efter du hade installerat ett gäng appar?

16. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Märkte att en del appar jag haft installerade innan har försvunnit, antagligen för att de legat på sd-kortet istället?
    Synd på ett sätt, om de inte kan fixa de. Men jag förstår dem också. Men det innebär att de kommande buildsen också kommer att ha det här problemet, eller?
    Funderar på att flasha in föregående build, är de samma tillvägagångssätt som när man uppgraderar`?

17. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Märkte det när jag skulle starta t.ex. Aldiko samt Mina Utgifter. De apparna finns inte kvar. Och när jag försöker installera dem igen, samt nya appar från market får jag bara meddelande om att det är ett problem att installera på SD-kort.

18. Urbs

Urbs Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Lättast är ju att göra en restore om du gjort en nandroid backup. Annars gör du på samma sätt för att flasha in förra builden som den senaste.

19. noname.olsson

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nä, har inte gjort någon nandroid backup. Kanske borde börja med att göra det.. Får testa flasha in förra builden för att se om de fungerar.

20. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Nu var det inte direkt cm jag klagade på, även om cm7 är apdåligt i mina ögon jämfört med andra roms.

Utan hela android och samsung. Det ska inte ta så lång tid att få ut uppdateringen. Då är något fel.