ROM: D-WiZ Rom 1.0.7 [Light Battery]

Diskussion i 'RAZR - ROM-filer och utveckling' startad av ASR, 1 dec 2012.

  1. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Börja komma ett par hyfsade romar till RAZR nu, någon som provat ovanstående? Sägs att den är riktig bra för batterikonsumption samt att den är snabb. Utvecklaren dtrail jobbar på kexec versionen men väntar på JB drivrutiner från Motorola tills kameran/bluetooth/hdmi fixas. Någon som kör denna rom? Vad tycker ni?

    Länk XDA -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1964792
     
  2. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har testat alla versioner av d-wiz från 0.3 till nya 1.0.7 (stock kernel). Mycket bra batteritid pga av underklockning, undervoltning och tight governor/scheduler optimering. Skärmen är som vanligt den största batteritjuven (förhoppningsvis när kexec blir bättre kan utvecklare undervolta den som på Samsung G. S2) Väldigt slimmad rom överlag med lite bloat. Dock är Razr I launchern som följer med rent skräp som laggar förfärligt pga av den låga hastigheten. Trebuchet och Nova är de launchers jag funnit totalt laggfria vid användning. Som alla JB rommar till Razr så fungerar kamera+flash och torch från dåligt till inte alls vilket drar ner betyget. JB CM10/AOKP till Razr lider av samma problem. Men är man inte i behov av kamera+flash/torch fungerar rommen alldeles utmärkt som en daily rom.
     
    Berklar och ASR gillar detta.
  3. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Tack för den recensionen, jag tror jag avvaktar nog att köra någon JB/CM10 rom tills allt fungerar, är i behov av i princip allt som inte fungerar nu (kamera, bluetooth)
     
    Berklar gillar detta.
  4. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Ett tips om man tycker ROMen går långsamt är att ändra vilka hastigheter CPUn klockar sig i under "/etc/init.d/77uvolt"
    Jag kör med följande innehåll (kolumn 3 är hastighet, kolumn 4 mV på kärnan):
    Kod:
    echo 0 100 950 > /proc/cpu_control/tweak_cpu
    echo 1 300 1000 > /proc/cpu_control/tweak_cpu
    echo 2 600 1025 > /proc/cpu_control/tweak_cpu
    echo 3 900 1150 > /proc/cpu_control/tweak_cpu
    echo 4 1200 1250 > /proc/cpu_control/tweak_cpu
    Tyckte den var lite för slö med std inställningarna och jag tycker inte att förändringen påverkar battertiden så jag märker av det.
    Sen finns det självklart utrymme för att undervolta lite mer i tabellen ovan för att få lite lägre batteriförbrukning. Tror dock att det knappt blir märkbart.
     
  5. th0d

    th0d Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Något som dtrail1 bad alla d-wiz användare att testa är att flasha in kernelen från 672.226.3.EU.retail. Denna har jag använt tidigare med FTS och har, enligt mig själv, den bästa batteritiden i förhållande till prestanda. Den är mycket enkel att flasha in med denna kernelflashern. Kernelen följer med i nämnda flasher. Vill du byta till en annan kernel; ta bara bort boot.img ur mappen och släng in en annan du vill använda, döp om den till boot.img och oila. Kernel flash görs från AP-fastboot.
     
  6. Fenster78

    Fenster78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Dessutom har Quarx som vissa kanske känner till genom hans arbete med Defy(+) skaffat sig en razr. Han verkar ha haft den i ca 1 månad men det har inte hänt så mycket än men han verkar jobba på det. Än så länge så finns det en cm10 ( ingen BT, ingen kameraflash) på hans server. Men med tanke på vad han har gjort och gör för defy(+) så har jag stora förhoppningar.
    Länk1https://github.com/Quarx2k/android_device_motorola_umts_spyder/commits/jb

    Länk2www.quarx2k.ru

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 3 dec 2012
    ASR gillar detta.
  7. ASR

    ASR Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2012
    Inlägg:
    3 675
    Mottagna gillanden:
    975
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S22
    Såg också det, det skrev om det i XDA, ser ljust ut för RAZR. Jag hoppas på en ljus framtid :cool:
     
    Fenster78 gillar detta.