Dagens ungdom... En besvikelse

Diskussion i 'Off Topic' startad av Axer, 28 jan 2011.

1. nonajme

nonajme Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Vad många som reagerade över mitt inlägg. Orkar nog inte citera alla. Men, är det verkligen så några som har någon humor å fattar att jag inte är seriös? Iofs, ett oseriöst å humoristiskt svar fick jag väl. Men det är inte många av alla dom :) Tagga ner lite å skaffa lite humor istället ;)

2. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    så säger alltid troll när de vill lägga av med att trolla och vara "normal" :)

3. Anzen

Anzen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Förstod man inte att nonajme trollade så får man tänka över sin forumskarriär lite tycker jag.
    Jag tror dock facemeat skojja lite ovanför.

4. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Nähä? :D

sent from my rooted X10 Mini using Tapatalk Pro

5. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

6. Mehe

Mehe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

schysst tråd den har blivit

7. lena

lena Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är själv född på 80-talet och växte upp i en tid när datorer och mobiltelefoner precis börjat slå igenom. Tjatade ett år på mina föräldrar innan jag slutligen fick min första tegelsten när jag fyllde 15.
    Dagens ungdomar lever sitt liv på internet och kommunicerar via sms när de sitter bredvid varandra på bussen. Inget fel med det, men själv tillhör jag nog den generationen son brukade leka outside, not online... :)

8. Jani

Jani Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

MINA ENHETER

Operatör:
    GiffGaff
    Jag är född på sjuttiotalet och vet vad du menar. Jag köpte min första dator på 80 talet, en commodore 64. Visst spelade man en del, men för det mesta var man ute och lekte med kompisar. Ibland kom man hem, åt mat och sen var det att man var ute till elva på kvällarna.

Två tv kanaler hade man och tv programmen började inte innan 15.00.

Nostalgi känslan återuppstår. :)

9. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Tycker att det är ganska löjliga diskussioner i den här tråden..

Samhället utvecklas och ni som säger att ni "minsann inte var bortskämda när ni var små" osv osv kan ju kanske tänka tillbaka en generation till och se om ni inte var bortskämda trots allt? Jag menar ni fick ju inte stryk av er far (hoppas jag) och tvingades jobba vid 12 års ålder.

Nåt att tänka på bara.

Facemeat gillar detta.
  10. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Nej, det försvarar inte att dagens ungdomar är bortskämda.
    Men historien visar precis som du säger att den tekniska utvecklingen går framåt med stormsteg som leder till fler bekvämligheter för de som har råd med produkterna och bekvämligheterna.

Jag vill nästan räcka ut hakan och säga att de hade det bättre, de lärde sig fler saker än de senaste akronymerna för något uttryck.

Detta leder samtidigt till samhällets förfall, folk blir alldeles för lata och bortskämda. Se bara hur barnfetman har ökat de senaste åren då de har bekvämligheterna som ex min generation inte hade tillgång till.
    I samma veva blir det också bara en smäll för miljön och den hållbara utvecklingen som inte kan hålla jämn takt i och med att alla ska bara köpa och köpa och alltid ha de senaste sakerna. Påverkan på naturen är alldeles för stor och det är allt annat än hållbart att ha alla teknikprylar som finns. Glöm inte heller att tänka på de som inte har råd med dessa när man själv gottar sig i den senaste iPaden eller senaste honeycomb-plattan.

Med det sagt är jag givetvis ingen bakåtsträvare. Det jag vill ha sagt är att det i många fall verkligen var bättre förr. Givetvis finns det undantag som bekräftar regeln.