Dags att köpa Atrix?

Diskussion i 'Atrix' startad av Crozz, 4 jun 2011.

1. Telefon

Telefon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har blivit intresserad av Atrix, den verkar så tuff. Två korta frågor som jag inte riktigt har hittat konkreta svar på:
    1. Om telefonen är låst till exempelvis AT&T, går den att låsa upp enkelt så att jag kan använda mitt svenska kontantkort i den?
    2. Går språket att ändra till svenska, inkl. svenska ordförslag när man skriver sms? Verkar ju inte helt självklart med tanke på att den inte existerar på svenska marknaden.
    Upplys mig! :)

2. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

1. Jag är tyvärr inte påläst just kring den punkten men om du köper från eXpansys eller eShop247 (min är köpt därifrån) så är telefonen olåst vilket gör att du kan stoppa in ett svenskt kontantkort utan problem

2. More locale tror jag appen heter som du laddar hem från market. Ladda även hem "Scandinavian Keyboard" så får du svenskt tangentbord, svensk ordlista (möjligt att det behöver ladda hem separat) m.m.

Det är en sjukt bra telefon, har haft min i snart tre veckor!

3. Telefon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar Crozz! Jag funderar själv på att importera från Ebay istället för Expansys/Eshop247, blir en del pengar man sparar på så vis. Så jag får försöka ta reda på hur upplåsbar telefonen är :)

4. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Finns olåsta på ebay

Svenska ordförslag får du med hjälp av tredjepartstangentbord som du kan ladda ner ordlistor till, tex swype, SlideIT, swiftkey eller så

5. Telefon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok tack! Och går det att få resten av telefonen, dvs menyer osv, översatt till svenska också? Eller klarar Morelocale bara av att översätta delar av telefonen, som t.ex. vissa appar?
    EDIT: En till fråga - har någon listat ut hur det ligger till med världsgaranti? Har Motorola någon sådan eller ej?

Last edited: 7 jul 2011
  6. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det är sant, med tanke på dollarns låga värde för tillfället. Garantin vet jag inte huruvida den fungerar då, därför är det mycket enklare och ändå värt den där tusingen som du betalar företaget för att dom ska ha kontakt med Motorola själva, samt att dom står för fraktkostnader till utlandet.

Jag tror Morelocale2 översätter själva systemet. Applikationerna du laddar hem är däremot på engelska såvida dom ej har översatts.

7. Telefon

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nice. Och hur är det med uppdateringar för er med Atrix i Sverige - fungerar det bra att uppdatera telefonen?

EDIT: Läste nu att Gingerbread har inbyggt stöd för svenska, så isf borde man väl slippa Morelocale när gingerbread väl släpps till Atrix.

Last edited: 8 jul 2011
  8. Crozz

Crozz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det fungerar bra, uppdaterade min till 2.2.2 när jag fick den. Hade inte en aning om att en ny uppdatering släppts, ville bara testa alla funktioner. :)