Dags att överge Telenor??

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Nerre, 3 jul 2012.

  1. YEAH

    YEAH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja

    ja det ahr alltid varit så, haft detta sedan våren 2010. Någon månad var det dock 59 kronor per månad om inte minnet sviker
     
  2. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag kollade på mina sidor och där står det fortfarande att Telenor Fri Surf 59 kr/mån är under aktiva tjänster.
     
  3. YEAH

    YEAH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ja då tecknade du det väl vid den perioden som erbjudandet var aktivit och kommer troligen fortlöpa tills du säger upp det.
     
  4. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Då tycker jag inte du skall röra ditt kontantkort, bara ladda det lite ibland så din fri surf dras.
     
  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Även jag chattade med Telenor idag angående detta. Enligt kundtjänst går det INTE teckna tilläggstjänsten frisurf på kontantkort idag. Man ska tanka för 300:- om man vill ha frisurf utan gränser, tankar man för 150:- har man ett tak på 0,5gb. Jag har haft tilläggstjänsten frisurf på dotterns kontantkort sen ett tag tillbaka men det var nu borta pga det inte fanns tillräckligt med pengar på kortet vid tillfället det skulle dras 69:-

    Efter väldigt mycket om och men fick jag allafall teckna tilläggstjänsten frisurf för 69:-,trots att det inte gick. Som tur är Telenor kundfokuserade och löste det.


    Skickat från Tapatalk 2
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Som sagts tidigare. Se bara till att du har pengar så dom kan dra surfkostnaden varje månad annars försvinner den utan att du får reda på det.

    Skickat från Tapatalk 2
     
  7. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ah, så länge man har tillräckligt med pengar kommer den att finnas kvar, men om man råkar få tomt och de inte kan dra de där 59/69 så är det kört? Då får man köra vidare tills man råkar ut för det, och när man gör det byter man operatör...

    Vore det inte för att jag behöver SMS så kunde jag ju bytt till ett mobilt bredband istället (men det blir kanske dyrare).

    Det verkar som om priskrigen på mobiltelefoni börjar försvinna... Det blir inte billigare utan dyrare, men ingår mer (som man inte använder). Lågförbrukarna kommer att få betala mer och mer.
     
  8. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Om ni tycker att det börjar bli dyrt så ska ni prova att flytta från sverige, mobiltelefoni och bredband är löjligt mycket billigare här än någon annanstans.
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Som jag förstod det så är det så ja.
     
  10. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Whooops, då skall jag vara riktigt rädd om mitt saldo på kontantkortet. Jag hör till de lyckliga som tecknade tjänsten frisurf när den kostade 59:-/mån. Jag har noterat att de drar 59:- även de månader då jag tankar kortet med 200:- eller mer, men det kan jag leva med :)

    m v h Henrik
     
  11. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Japp, så är det. För ett år sen eller så hade jag en tilläggstjänst med en acgift som ändrade sig medan jag fortfarande riktigt betalade den som jag skulle. När de gick från den gamla avgiften till den nya fortsatte jag att betala för den äldre. Om jag förstått det rätt så kan/får de inte tvinga in kunder i en ny avgift eller ändrad tjänst utan att kunden godkänner det. I mitt fall innebar "att godkänna" att jag missade den månatliga betalningen och, helt enligt avtalet, automatiskt blev avregistrerad, vilket i sin tur gjorde att jag var tvungen att nyteckna på den nya avgiften som så klart var dyrare.
    Så för de som har kvar en äldre, billigare avgift på sina tjänster och vill behålla dem till varje pris (pun maybe intended) se till att det finns pengar när det dras.
     
  12. ViLANDER

    ViLANDER Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    1 594
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Jag ska vara lika försiktig som dig, tecknade också den då det kostade 59 kr/mån. Men tjatar de med massa SMS till dig också om att man snart måste fylla på kontantkortet? De SMS:en har jag fått de två senaste månaderna trots att jag har över 400 kronor kvar på kortet.
     
    Last edited: 4 jul 2012
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER


    Nu är det något jag inte förstår o_O

    Var just inne på Telenors sida och tittade på Kontantkort.
    Där står det att man kan teckna plustjänster till sitt kontantkort bla
    Fri surf 1Mbit/s "Utöka möjligheterna med ditt kontantkort"
    Det går att lägga till via mina sidor står det. Det verkar lite kostigt då jag var inne där efter att jag läst denna tråd för att se om dottern hade den tjänsten kvar,vilket hon inte hade. Kunde dessutom inte lägga till den därifrån vad jag såg.

    Undrar om det står fel på hemsidan eller om dom inte uppdaterat den efter att dom presenterat nya kontantkort ?
     
  14. YEAH

    YEAH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lycklig och lycklig :) Jag har fått fri surf "gratis" i ett halvår då jag alltid laddat 150 kronor; tar 41 månader innan du är ikapp :)
     
  15. YEAH

    YEAH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har alltid ringt till deras kundstjänst för att lägga till det.

    Nåja, jag är glad person iallafall då jag aldrig surfar mer än 500 mb ändå, om ens det (har ju 100/100 hemma i väggen plus att jag sällan har dötid, åker aldrig buss eller så där mobilt bredband kan vara bra). Sedan. Nu kommer det bli ett helvete att försöka "bli av" med pengarna. Idag (första dagen med detta) ringde jag 2 samtal a 30 minuter styck, kostade 2 kronor. Fortsätter det i samma takt kommer ju bara 60 kronor att dras per månad samtidigt som jag laddar 150.

    Smsbiljtter lär vara lösningen antar jag.
     
    Last edited: 5 jul 2012
  16. miso

    miso Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Du skrämde upp mig där! Så mycket att jag var tvungen att panikchatta med Telenors kundtjänst så här sent på kvällen (de har öppet till 00).
    Det går alldeles utmärkt att teckna tilläggstjänsten frisurf 1mbit för 69kr/mån på deras kontantkort. De har inga planer på att ta bort eller förändra den enligt personen i kundtjänst.
    För att teckna den måste man ringa eller chatta med kundtjänst. Det går inte att teckna frisurf via Mina sidor. Kundtjänst kunde inte svara på varför det var så.
     
  17. YEAH

    YEAH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tele2 kör ju en reklam som banner här på swedroid, http://volym.tele2.se/?cmpid=se.tele2 - brand abn volym fas 2..d.tailsweep.cpm......

    Visar hur billigt telenors kontantkort är vs tele2s abbonemang. Ladda med 150 kronor, surftjänsten - 69 kr = 81 kronor (det vill säga nästan ~2,5 samtal per dag). Då har du 8136 kronor du kan köpa en mobil för. Dvs nästan 3 stycken nokia lumia 800. Eller behåll din gamla och åk på en resa istället.
     
  18. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det går också att beställa den via SMS.

    Men enligt deras hemsida så ska det gå på Mina sidor också.

    http://www.telenor.se/privat/kontantkort/plustjanster/fri-surf-1-mbit.html



    Jag noterade att mitt saldo igår sjönk med 69 spänn, så det verkar fungera. (Men jag undrar om mina SMS fortfarande är gratis trots att jag är nere på Bas nu, jag SMS:ar ju regelbundet men saldot verkar inte röra sig utöver det där fallet på 69 spänn igår... Iofs så använder vi Talk inom familjen numera så SMS:andet har minskat, men jag skickade ju t.o.m. några MMS igår.)
     
  19. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 313
    Mottagna gillanden:
    192

    MINA ENHETER

    Nej, sådana SMS har jag inte fått trots att jag har under 300:- kvar på saldot.

    3/7 fick jag ett SMS om att de hade ny produktportfölj
    25/6 fick jag SMS om att de från 1/7 skulle sänka priserna utomlands
    15/6 fick jag ett SMS om att de 3/7 skulle få en ny produktportfölj
    11/6 fick jag ett SMS om att de 3/7 skulle införa ny prisplan "Telenor Fri"
    29/3 fick jag ett SMS om att de bjöd på 100 fria samtalsminuter om man skickade ett SMS till dem.

    Lite tjatiga är de allt, men det är inte mitt saldo de tjatar om.

    m v h Henrik
     
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 210
    Mottagna gillanden:
    2 162

    MINA ENHETER

    Mycket märkligt att dom säger olika. Den jag chattade med var tvungen o kolla upp om han kunde teckna plustjänsten Fri surf. Det tog ett tag och sen kom han tillbaka och sa att han kunde lösa det,ungefär som att han hade "fixat" det åt mig. Måste ha varit en sommarjobbare eller någe.

    Bra att det fortsättningsvis verkar gå att teckna fri surf allafall.