Jag tror att jag har ganska dålig batteritid men det beror ju förstås på vad ni andra har. Under natten idag drog den från 62 - 45%, 17% på ganska exakt 10 timmar. Jag har inte wi-fi på men datatrafik har jag på. jag har inte kört batteritricket eller något liknande än men tänkte nog göra det. Hur mycket drar era telefoner över natten och vad är bra batteritid på blade? dvs hur mycket ska den dra över en natt i standby? säg gärna vilka funktioner ni har avstänga och påslagna också.
17% på en natt inget konstigt. Prova lite med olika kombinationer av följande o för statistik varje natt, så lär du dig att komma ned till 1% per natt: - Stäng av bakgrundsdata. - Juice Defender - Flygplansläge - Stäng av datasynk
Min drar som mest 5% under en hel natt. Varför har du data på under natten? Skulle det inte räcka att du sätter igång data på morgonen när du vaknar och kollar mail osv.. Jag har väl skrivit tidigare vad jag har igång eller inte.. Kolla en sida bakåt.
dweebling, jag orkar inte hålla på o stänga av och sätta på data men kanske värt att göra det går det att fixa per automatik på nåt smidigt sätt? är det skillnad på data och 3g? Efter en dags användande med ganska lite användning, några spel då o då lite kort, lite lite surf några sms och någon enstaka kort samtal så säger battrriförbrukningen såhär: Mobilens viloläge 42% Mobilen är inaktiv 30% Skärm 15% Guitar hero wor 5% Android-system 4% Doodle jump 2% Batteri kvar 23% Ganska höga siffror på viloläge och inaktiv eller? Ledsen om texten är dålig, skrev från mobilen.
Verkar normalt tycker jag, mobilens viloläge och telefonen är inaktiv ska ju vara höga om du inte använt den så mycket. Själv har jag sedan senaste bortkoppling 38% på viloläge och 32% på inaktiv och jag har jättebra batteritid
Kör du 2.1? Jag har 2.2 och i strömwidgeten finns det ju en symbol. Så det tar ju 1sekund att stänga av och på. Förstår att du inte orkar om du måste in i menyerna och snurra runt.
Tasker sägs vara en väldigt bra app för bla att få mobilen att göra sådana ändringar per automatik, kostar dock pengar.
Två dygn med Juice Defender: Jag testade nu att slå på alla data (wifi/synk,3g/bakgrundsdata), men ingen väderwidget, Juice Defender på med default-inställningar. Efter första dygnet hade jag 75% kvar, då hade jag endast talat i telefon 20 minuter o sänt 3 sms. Under dygn två struntade jag i att vara sparsam, uppdaterade lite appar, spelade lite spel. Vid slutet av dygn två hade jag 17% kvar. Slutsats: Batteriet kan räcka ca tre dygn om man antingen stänger av data, eller använder Juice Defender.
Håller med, den är riktigt bra... helt onödigt att ha datakoppling på över natten tillexempel. Dock buggar den lite för mig ibland, vill inte stänga av ibland och ibland vill inte datakopplingen hoppa igång igen. Men 99% funkar de kanon.
Hur upplever ni batteritiden vs t.ex SE X10? Klarar sig telefonen ett _dygn_ med data trafik + sync aktiverat? Gav min gamla X10 till mor men hon är redigt missnöjd med batteritiden. Jag har lite dålig koll på det där då jag alltid kör med full ljusstyrka och allting på eftersom jag sällan är utan laddare mer än 4 timmar. Funderar alltså på att köpa en Blade till henne, om batteritiden är bra.
Sånt här verkar alltid variera från person till person, men såhär ser min dag ut: - Under tiden jag är på jobb (8-16.30) gör jag i princip inget annat än att köra Spotify (offline) streamat till mitt BT-headset (MW600). Det blir kanske 4 timmar om dagen med musik. Då har jag wifi avstängt men 3G och automatisk synkronisering är igång. - Resten av den vakna tiden hemma (ca 17-22.30) är wifi igång hela tiden, det blir lite surf, rätt många sms, lite lek med hemskärmarna. Skärmstyrkan är alltid på 30%, jag behöver inte mer än så om det inte lyser solljus direkt på skärmen. Vid läggdags brukar jag ha ~50-35% batteri kvar, ibland mer. Just nu kör jag kallt-kaffes JJRLS9 med ett annat tema och ADW EX som launcher.