Problem: Dålig batteritid och kraschar

Diskussion i 'Galaxy Note - Allmänt' startad av Loxus, 21 maj 2012.

1. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Tipset om defekt batteri är inget dåligt tips, men jag har två st originalbatteri isf med samma fenomen. Var precis på träning, innan dess hann jag ladda upp telefonen till 46%. Efter 1,5 timmes träning kom jag tillbaka och fann telefonen helt urladdad i det låsta skåp där den förvarades. Kul...

2. Polynoma

Polynoma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Prova starta om telefonen efter laddning! Inte helt ovanligt bugg att den av någon orsak inte går ner i deep sleep. Jag har en process "l2_hsic" som verkar vara en skurk, och den verkar försvinna vid omstart... Står lite på xda om den...

3. boltis

boltis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Telefonen går inte riktigt ner i deep sleep om man säger så. Hur får jag reda på vad som orsakar detta? Någon med något tips?

Enligt cpu spy (ett urval):

Total tid: 16:13:10
    Deep sleep 0:20:26
    200mhz 13:51:49
    1400mhz 0:35:49

Telefonen knappt använd idag.. 99% av tiden har den legat i fickan. Visserligen exchange osv med push men aldrig varit problem innan.

Testade cpy spy igår oxå men tyckte då att den gick in deep sleep som den skulle..Konstigt..

4. fikkser

fikkser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Sedan jag uppgraderade till ICS har massor av appar och telefonen blivit instabil. Gjorde factory reset innan och efter. Verkar som att mycket blir instabilt med ICS (hafsverk av samsung?), vågar inte lita på alarmet längre eftersom det händer att batteriet tar slut över natten lite då och då. I natt gick 50% åt pga att Opera hade något för sig... Händer att mobilen är varm som fan i fickan, inte så stabilt. Har fått som vana att kolla batteri-widget och task manager.

I natt har mobilen varit vaken 8 gånger utan att skärmen varit igång, säger inte att det är rätt eller fel, men det har bara varit under väldigt korta perioder, max 5% av tiden jag sov. Ändå har Opera lyckats dra ur närmare 50% batteri.

Lustigt är även att GPS dragit batteri fast den är avstängd.

Enligt några bättre-vetare här på forumet är det inte androids fel att appar suger ur batteriet, för om android kontrollerade sådant skulle det påverka vår multitasking, bla bla, skitsnack. Tycker det är pinsamt att android inte känner av att appar ballar ur. Det är inte 1995 längre.

Åtminstone har dessa sugit ur batteriet på några timmar:

Opera
    NetCounter
    Phone (telefonappen man ringer med, kanske heter telefon om man har den på svenska).

Börjar bli less på OS till mobila enheter. :(

5. Kame_boy

Kame_boy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Samsung jobbar så. De släpper ROM:ar lite tidigt och bättrar på dem under månaderna som kommer. Under tiden behöver man inte vara ett offer. Använd en mogen GB eller installera en custom ROM. Ja Samsung borde släppa helt buggfri programvara. Men sån är inte verkligheten för någon tillverkare. Ta saken i egna händer. Pålitligheten med t.ex. Kingdroid eller Rocket Rom är betydligt bättre än stock ics rom.