Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

1. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Min telefon rullar vidare överallt utom hemma hos mig.

Nu är min telefon skickad till Leverentör, som ska reparera den istället.

Tycker HTC är riktigt skit i kundsupport. De säger olika saker hela tiden, beroende på vem man pratar med.

Den ena förgodkänner en DOA, som blir avslagen
    Den andra säger att HTC inte "förgodkänner DOA utan att titta på telefonen"
    Den tredje säger att "Incredible S tidiga modeller byter vi ut pga ett känt fel"
    Den fjärde säger att de inte känner till problemen med incredible S.

Ska bli enormt spännande att se om mitt problem kvarstår efter denna "service".
    Kanske är bättre att låta KO skicka in den i mitt ställe.

affe gillar detta.
  2. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Precis som för mig...blir så less på allt tjorv. Anovo säger att dom väntar på besked från HTC...

3. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Uppdatering:
    Nu gav phonehouse upp och köper tillbaka min telefon som fortfarande ligger hos Anovo...TACK.
    Köpte dessutom en Inc S till gumman...den funkade i 5 dagar sedan kom ekot...förbannade skittelefon,förbannade HTC som bara rycker på axlarna.
    Tror det blir att köpa sig en S 2 ist nu.:ehm:

4. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hoppas ditt scenario blir mitt scenario. Har haft telefonen i några månader nu och den har varit ivägskickad 90% av tiden :(

5. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tråkigt...

6. Awa90

Awa90 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag ringde ngn så hörde jag inte dem och de hörde inte mig. Har haft telefonen i prick 1 månad, tycker det är tråkigt att den gick sönder så snabbt.. men men, hoppas de löser sig snart!

7. affe

affe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu blev att lämna HTC för att införskaffa sig 2 st Optimus 2x ist...dom går då att ringa med.

8. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Nu har jag äntligen fått det efterlängtade svaret!

Anovo kan återigen inte återskapa det problem jag upplever. Nu kommer telefonen tillbaka....igen....

Aldrig mer HTC och antagligen aldrig mer Telenor.

9. Stromma

Stromma Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Ja, så har då även telefon nummer två börjat med (o)lustigheterna.

Har idag haft ett långt samtal med HTC där personen jag pratade med den här gången inte alls sa sig känna till något om några samtalsproblem gällande Incredible, och enligt henne inte hennes teamleader heller.

Dom var iaf överens om att det med tanke på felen jag beskrev bör vara fel på telefonen. Jag förklarade att jag inte är ett dugg intresserad avv att ånyo få väntetid utan vill ha telefonen utbytt, och helst då mot en som är testad som fungerande. Hur som helst så skulle dom backa upp en "DOA", så det blev att gå tillbaka till Expert då.

På Expert var det samma professionella bemötande som sist, och det är skönt att iaf den biten fungerar bra. Killen där skulle kontakta kontoret för att se vad nästa steg blir och under tiden har jag kvar telefonen så jag slipper dras med en usel lånetelefon. Han skulle om möjligt försöka få tag i en telefon där man kan säkerställa att det iaf inte är av en tidigare upplaga som kan ha varit lagrad någonstans, och i annat fall kolla hur det går att lösa ett byte till en annan modell.

Fortsättning följer...

10. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Jag har nog en utav dom tidigare modellerna, för man hör sig själv, och folk tycker det låter illa när man pratar. Nu köpte jag min på Onoff som konkat, ska man ringa till HTC och fråga dom hur man skall gå till väga? Tips emottages :) Jag har senaste 2.3.405.1

EDIT: Talade just med HTC Supporten och det skall komma en 2.3.5 om jag fatta det korrekt när som helst som skulle lösa problemet. Får se då !

Last edited: 6 aug 2011
  11. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Låter intressant.

Min första DOAdes efter kontakt via Expert efter kontakt med HTC. Killen jag pratade med på HTC då var väl medveten om problemen med Incredible. Men dom hade ingen lösning på det, och det enda dom verkade rätt säkra på var att det var hårdvarurelaterat. Telefonen var en vecka gammal.

Min andra ska DOAs i veckan som kommer. Samtalet med HTC den här gången var mer spännande då tjejen jag pratade med inte hade någon som helst aning om att modellen skulle vara behäftad med fel, inte heller henns chef... På Expert jobbar man nu för att jag ska få en telefon som garanterat är ur en nyare batch då det lär ha varit på telefoner ur dom tidigare som problemet har dykt upp.

Varken jag eller Expert har fått någon information om att det ska komma en uppdatering som ska lösa det. Uppdatera gärna här om vad som händer och försök att få en källa på den eventuella uppdateringen.

För övrigt vad gäller garantin på din telefon som du har köpt på On Off så har väl just Expert köpt vissa av deras butiker, och det är inte omöjligt att dom då hjälper till. Annars har jag för mig att Media Markt gick ut och sa att dom skulle ta hand om alla garantiärenden.

Last edited: 6 aug 2011
  12. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

tänka sig att telefonen efter att fått senaste uppdateringen blivit bra av någon anledning :)

13. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Grattis, min blir bara värre för varje dag...

Jag gillar verkligen telefonen. Den är storleksmässigt perfekt och har helt ok prestanda. Men frågan är nu om man törs chansa på en Incredible till eller om man ska byta till en Sensation som jag dels inte tycker är så mycket bättre, och som jag personligen upplever som för klumpig.

Men jag vet inte heller om jag orkar med att få ett dåligt exemplar till som kräver tid pga av strul samt att det vid varje byte tar ex antal timmar innan man har fått in appar och synkat e-postkonton och kalendrar. Det är trots allt ett arbetsredskap för mig i första hand, och dessutom ett som måste fungera...

Hmm o_O

14. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tre gånger på reparation utan att de löser problemet= ny telefon. Det sa en på Telenor till mig när jag gick berserkargång på Telenors växel. Detta skulle gälla även om de inte kunde återskapa det problem jag hade.

LenaWe gillar detta.
  15. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Prata med en konsumentombudsman om ditt problem. Är det något företag är rädda för så är det när de blir kontaktade av ko.

LenaWe gillar detta.
  16. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Fick min andra Incredible DOA:d igår. Valde mellan att byta mot en ny eller lägga emellan på en Samsung Galaxy SII eller Sensation. Gillar verkligen Incredible skarpt och hade helst av allt bytt mot en ny igen, men avstog efter mycket om och med då risken är stor att man får en till med fel på och då det är alltför mycket strul som tar tid med byte och innan jag har fått telefonen "ready 2 go" igen.

Det samtal Expert har haft med HTC bekräftar att det är en mängd Incredible som nu kommer tillbaka, och i så pass stor omfattning att inte ens dom ville rekommendera att byta mot en likadan innan dom har lokaliserat exakt vad som är fel. Förhoppningsvis löser dom det relativt snart, men om det är ett hårdvarufel (vilket det verkar vara) så kommer det troligen ta månader innan det dyker upp nya från fabrik.

Har nu iaf "bytt upp mig" mot min vilja och hoppas att mitt strul därmed är över. Önskar er andra lycka till med era Incredbile och hoppas att det löser sig för er.

LenaWe gillar detta.
  17. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    320

MINA ENHETER

Jag har också problem med samtalen... Ibland går det inte ringa utan den bara lägger på av sig själv och annat...orkar inte lämna in den. Får hoppas att det är mjukvaru problem och kan fixas med nästa uppdatering. Lite besviken nu, sämsta yttrehögtalaren jag varit med om och jag kan inte root den och lägga i roms:(

18. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Jag kan ärligt säga att Sensation inte heller verkar vara på samma bana vad gäller samtalsljud som exempelvis Desire, vilket är tråkigt då HTC kan så mycket bättre. Båda dessa telefoner är dessutom relativt dyra, och då ska man kunna förvänta sig toppklass rakt igenom.

Har du uppdaterat till Gingerbread 2.3.3 på din telefon? Prova då att gör en fabriksåterställning så att du kommer tillbaka till 2.2. Jag har kompisar vars telefoner fungerar utmärkt med 2.2 i och som får just dom problemen med 2.3.3, så det verkar som om det kan vara en bugg i Gingerbread. Det hjälpte dock inte att återställa på mina två Incredible, men det kan vara värt att pröva.

Hjälper inte det blir det till att lämna in eller reklamera telefonen...:(

19. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Sånt här ska man egentligen inte berätta, men tänk om någon har samma problem som jag hade och håller telefonen som jag.....

Efter att ha haft telefonen ivägskickad i princip hela tiden som jag haft telefonen och trodde mitt problem var borta, så hände det igår igen.
    Irriterad som få började jag ta bort appar jag installerat för att se om det var någon som bråkade och på något sätt störde mina samtal.

Nu har jag insett vad problemet har varit hela tiden, efter klagomål om att jag låter som jag pratar långt ifrån telefonen (som i ett rör) stundtals, så tittade jag på hur telefonen var byggd och inser att micken sitter så pass till att jag möjligtvis täcker den med lillfingret lite då och då. Jag testar min teori och kan återskapa det problem folk upplever med hur jag låter.

haha all galla jag spytt på telenor och htc.

aja hoppas någon kan ha nytta av min historia, antingen som nöje eller som lösning :P

20. Stromma

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    LG G3
    Info:
    Stock/root
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4+
    Info:
    Nova/eget tema/root
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Info:
    Nova/eget tema/root
    I mitt fall kan jag lova att det inte var problemet, och i de fall där mottagaren i andra änden hör sig själv ser jag inte hur det skulle bero på det heller.

Lägg gärna upp en bild som visar hur du håller för att täcka mikrofonen.