Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

1. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    312
    Telefon:
    Oppo X8 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Oppo X8 Ultra
    Jag verkar endast få problem när jag ringer själv till en annan men inte när någon ringer till mig....hmm

2. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Har fortfarande problem att folk jag pratar med säger att det låter som att jag sitter i en burk och pratar. Verkar inte spela någon roll om jag kör stock rom med senast 2.3.405 eller nån custom rom. Då borde det väl ändå vara fel på telefonens hårdvara? Köpt på onoff men kanske ska knalla ner till en expert butik och höra vad dom säger?

3. keb

keb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt HTC support kommer det en fix. Fick detta svar förra veckan när jag klagade på samtalar kvalitén.

4. Mr_Tuns

Mr_Tuns Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

HTC support

Hej på er med Incredible S-problem. Vi verkar vara några stycken.

Förhoppningsvis är detta mjukvarurelaterat. Supporten säger att en programvaru-uppdatering är släppt och att den nu skickas ut stegvis till kunderna. Den ska heta 2.50....

När når den då mig? Jaa, bra fråga. Citat från kundservice: "Som sagt, uppdateringen har redan släppts så det är bara en tidsfråga. Jag skulle säga inom max två veckor, men det kan lika gärna vara i morgon också"

Någon som fått den ännu?

5. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Fick samma svar från HTC, och de va nog säkert mer än 2 veckor sen

6. Yoshimura

Yoshimura Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Eftersom micken sitter där den sitter, till vä under telefonen har jag märkt att den passar oss vänsterhänta sämre.... Håller jag den med höger hand hörs jag tydligen bra, eller iaf bättre. Jag måste lixom vinkla upp telefonen över halva fejset för att micken inte ska hamna under hakan?

Annars är jag nöjd :-P

Kanske en uppdatering hjälper iaf?

7. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Orkar inte fixa en bild. Men jag håller telefonen med höger hand och täcker micken med lillfingret.

8. Mr_Tuns

Mr_Tuns Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inramning av problemet

Jag fick samtalsproblemet idag (för sjuttiosjunde gången), men provade då att sätta i headsetet. Då hördes jag perfekt igen för motparten. Har inte lyckats återskapa scenariot igen så det kan ju ha varit en radioskugga som tajmade oss perfekt, men men...

Jag ska prova igen nästa gång det händer...

Är det någon annan som fått de klassiska samtlasproblemen under tiden man kört med headset?

Ang. HTC:s kundservice. Är det bara jag som misstänker att de myglar när de säger att uppdateringen redan är släppt? Varför vet de inte fullständiga namnet på den i så fall?

9. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    En simpel bortförklaring från HTC:s sida tror jag, flera veckor sen jag hörde om den uppdateringen men inte ett skit har hänt tyvärr :(

10. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag hörde om den för ett par månader sen. HTC suger om man har strul.

11. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    fyfan, jag upptäckte samma problem hos mig igår. Alla pers jag samtalade med klagade på dålig ljudkvalitet på min sida, att de inte kunde höra mig och att jag lät "burkig". Det konstiga är att problemet dyker upp några minuter efter påbörjat samtal. (Inga problem när man pratar en minut typ. Ett par minuter krävs att återställa problem, eller slå på och stänga av högtalare - när man sätter högtalare på blir det ännu värre.
    Jag blev lite orolig då jag har permanent s-off :(

EDIT: Jag kontaktade både netonnet och htc idag och ingen även nämnde uppdateringsfix, de verkade inte vara insatta i ämnet alls. Det enda de rekommenderade var: #sök efter uppdatering och om det inte finns någon för dig så lämna in mobilen på service" vilket jag redan gjort.

Last edited: 31 aug 2011
  12. Mergas

Mergas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har det kommit ut någon ny uppdatering eller??, har lämnat in mobilen för detta fel och såg nyss att dom hade uppgraderat telefonen med senaste mjukvara??

13. LenaWe

LenaWe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

I min nya service rapport står det följande :

Reparationsdetaljer: Telefonen fungerar utan anmärkning vid slutkontroll
    angående ekot vid samtal så finns det ingen lösning på det problemet. htc hoppas på en uppdatering inom en snar framtid som ska åtgärda problemet.
    för mer information kontakta htc support .

Jaha !! och detta ska man godta då eller ??? om jag inte vill ha eko, eller låta konstigt för dem jag pratar med, vad gör man då ????? Har redan pratat med support och de säger att en uppdatering ska finnas ???

14. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    När jag prata med HTC för ett par veckor sen skulle ju en 2.3.5 uppdatering, en som MUIU är byggd på men kör man med den Romen är ju problemet fortfarande kvar. Vill kunna prata längre än 1 minut innan folk klagar på att man sitter i en kakburk och motparten hör sig själv.

15. *Zalona*

*Zalona* Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en Incredible S förra fredagen, redan första dagen fick jag dessa problem, bara då jag ringer ut och den andra personen hör sig själv och som om högtalaren vore på fast den inte är det osv..

Jag chattade med HTC idag och hon sa att en uppdatering var släppt.

Att man kunde klicka på telefon och sen #*#*2432546*#*#* och så kommer det "checkin succeeded" och uppdateringar är tillgängliga..
    Dock hade jag inga programvaruuppdateringar tillgängliga.. bara andra till vanliga appar..

Så jag måste vänta lite till sa hon.. hur länge vet jag inte.. jag kunde ju testa då och då sa hon och söka efter programvaruuppdatering osv..

Men iaf, jag testade det som nån här hade skrivit, att problemen kanske uppstod när mobilen växlade nät. När jag låste den till 3G nätet så har jag kunnat ringa 3ggr (10 minuters samtal) och inget har hänt ännu..

Mycket mysko, men jag får väl avvakta också och se om nån uppdatering kommer..

Först hade jag ju bara tänkt DOA den också, men kanske byta till en sensation istället fast jag egentligen trivs jättebra med denna.. förutom det där problemet..

Men vi får se hur det går.. och det där med uppdatering osv.. om det kommer nån..

16. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    #*#*2432546*#*#* då händer det inget för mig. Vart är det du ändrar till bara 3G ?

17. *Zalona*

*Zalona* Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sorry! det ska vara *#*#2432546#*#*

Men om man inte har några uppdateringar så kommer det inte upp nåt, men annars står det checkin succeeded.

Du ser att siffrorna försvinner när du tryckt hela kombinationen.
    Man behöver inte trycka ring eller nåt, utan siffrorna försvinner bara.

Ändra till 3G ->
    Meny, inställningar, trådlöst och nätverk och så längst ner "mobila nätverk"
    och så nätverksläge där väljer du att låsa till "endast WCDMA"...

Du kan ju testa då om det funkar för dig.

Men det med uppdateringen, jag skulle slå den koden för att typ få tillgång till det fortare kanske, att uppdateringen skulle dyka upp..

18. LenaWe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har lämnat in om reklamation av min telefon, jag har fått nog, vill inte ha den längre. Orkar inte vänta, supporten sa att det kunde ta upp till 2 veckor innan min telefon kommer åt uppdateringen, vad hon nu menade med det. Har jag tur får jag en ny telefon.

Last edited: 30 sept 2011
  19. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Känner också att jag borde lämna in min, tror inte en mjukvara kan fixa detta problem. Har testat att bara köra på 3g också men problemet kvarstår. Måste bara lista ur hur man återställer telefonen.......Kör ju custom rom

20. LenaWe

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Precis hemkommen från Telenor butiken, har lämnat in telefonen, har fått min reklamation hos HTC godkänd. De ska skicka en utbytes telefon...återstår väl att se om det är en helt ny i kartong eller vad ...