Lite uppdateringar på mina ärenden
Jag har som jag tidigare berättat två stycken IncS. Lämnade in båda för reklamation den 1/9.
Den ena (sambons, Köpt hos Electroworld)av kom tillbaka från verkstad i fredags 23/9 efter ett samtal så kan jag konstatera att felet oförändrat kvarstår.
Nummer två (inköpt hos telia) har jag inte sett röken av ännu. Jag kan se att anovo har emottagit den 7/9 men sedan har inget hänt.
Jag skickade jag ett ganska omfattande brev till där jag frågade vad F-n som händer. Jag besparar er detta brev men tänkte att följande konversation kunde intressera er.
---------------------------
Htc svar 1:
Tack för att du kontaktar HTC
Dessvärre så har det på en del Incredible S telefoner uppkommit ett fel med dålig samtalskvalitet. HTC har gjort en uppgradering som är ute nu och kommer som ett erbjudande till telefonen. Den uppgraderingen ska avhjälpa samtalskvaliteten.
Se till att schemalagd sökning är ibockat på era telefoner och du kan också trycka på "sök nu", för att se om uppdateringen finns tillgänglig för dig för det ögonblicket. Finns den inte tillgänglig för dig just då, kan du försöka senare. Uppdateringen ska komma till dig automatiskt, men jag kan tyvärr inte säga exakt när den kommer.
/Martin
[Nordics Support (Tech)]
-------------------------------------
Mitt svar:
Hej
Jag tackar för återkopplingen. En OTA uppdatering som skall fixa detta, vad bra!
Tillåt mig bara att vara en aning skeptisk, då detta är någonting som ni har sagt till era kunder sedan i slutet på juli. Finns ens denna uppdatering ute än? Min känsla är att det bara är något som ni säger i väntan på att HTC Taiwan skall lyckas få fram en ev uppdatering.
Varför har inte min ena telefon som kom från verkstad den 23 september 2011 fått denna uppdatering? Nog borde väl en auktoriserad verkstad ha fått denna uppdatering för att kunna lägga in den i kunders enheter.
Vilket programvarunummer kan jag vänta mig att denna uppdatering har? (Så att jag vet när jag har fått den)
mvh XXX
--------------------------------------------
HTC svar 2
Tack för att du kontaktar HTC
Uppdateringen har inte varit ute så länge. I skrivande stund ca. 4 veckor. Verkstaden har inte fått uppdateringen än och för att snabba på saker erbjuds därför uppdateringen som OTA. Det nya build numret blir 2.12.405.7.
/Martin
[Nordics Support (Tech)]
---------
forts följer...
Last edited: 27 sept 2011