Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

1. aloe

aloe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

"Den nya build är dom sanna på htc det måste ju vara programvaran som tog oss från froyo till pepparkaka tror dom skiter i Sina kunder och vill bara kränga nya produkter det blir till att pröva någon annan tillverkare incredible är ju från februari 2011ocg får anses gammal enl htc det finns ju gimgerbread 2.3.4 idag till bla se Samsung Motorola det är bara HTC som laggar

2. Memphis

Memphis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

@surmac, Gött att du publicerade din konversation så man får lite info om vad som verkligen händer. Man tackar!

Något som är väldigt intressant är ju att en service-verkstad inte har en uppdatering som funnits i 4 veckor? Använder de brevduvor för kommunikation?

To be continued.

Last edited: 27 sept 2011
  3. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Nu har arbetet påbörjats med min telefon efter 6 dagar hos Anovo.

4. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    min har suttit nere hos Anovo i prick 14 dagar nu och det enda som står är: "vi har mottagit din produkt och registrerat i vårt datasystem" eller liknande

5. skrot

skrot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Frågan är om man verkligen får veta vad som händer när man läser den konversationen. Det versionsnumret som "Martin" säger är det nya är släppt i Maj i år (och var väl den som uppdaterade från froyo till gingerbread om jag har förstått rätt). Detta står på HTC Incredible S Product Support
    Så ni som har en Incredible S borde redan ha den mjukvaran (eller nyare).

Gällande att serviceverkstaden inte har den nyaste mjukvaran är ju konstigt, de borde väl ha den i och med att de (vad det verkar som) oftast uppdaterar mjukvaran för att lösa problem ;).

För övrigt äger jag ingen Incredible S men var faktiskt intresserad av att köpa en tills jag såg den här tråden. Hade det funnits en lösning så kan man ju överväga ett köp ändå, men när det uppenbarligen ingen finns någon lösning än och att det verkar som att HTC ignorerar problemet så börjar man ju kolla på andra modeller.

6. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Lider verkligen med er. Själv har jag inte märkt av något av problemen, vilket jag borde göra om det dom säger stämmer, att det är mjukvarufel?

7. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo, iofs nu när jag tänker efter så hade jag ju en version som hette 2.2, eller 2.3, så jag borde därför redan haft den uppdatering som skulle fixa problemet? Suck. :ehm:

Last edited: 27 sept 2011
  8. aloe

aloe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Men rätta MIG om JAG har fel men har supporten inte skrivit att den nyare programvaran skulle heta 2.50.....
    Och den senaste som finns till is idag är 2.30...så att det kan ju inte vara möjligt med 2.12....

9. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Eh, var har du sett detta isåfall då?

10. aloe

aloe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

På föregående sida i detta forum och ätt vi har 2.30 idag är ju inte någon nyhet den har funnits sedan juli månad men 2.50 som blivit lovat har inte kommit än spelar ingen roll snart kommer ics och det blir Nice när htc lägger in den i våra incredible s eller hur.

11. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ah! Missade detta. Men då verkar ju det hela lite mer hoppfullt.

12. SverkerF

SverkerF Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej, tack för alla inlägg, främst de som tydligt beskriver vad supporten har sagt och utlovat... Verkligen super i en fullständigt hopplös situation. Jag har samma ekofel och mer därtill med min incr s. Jag har talat med supporten flera gånger, alltid säger de samma sak, att en uppdatering är släppt, och att den kommer till mig, tids nog. Detta sköts/kontrolleras från Tawian, bortom den svenska supportens kontroll. För mig, innan jag ser det, lika troligt som om uppdateringen skulle komma från månen. Mer än 10 miljoner telefoner ska få denna uppdatering, fick jag höra, och eftersom den släpps åt X antal åt gången, får man väl hoppas att man inte är sist på listan. Men mer intressant nu, är att de sist sa, att det nu finns kunder i Sverige som fått uppdateringen till sina telefoner, och att den åtgärdar beskrivna problem. Vore i så fall intressant att få detta bekräftat av någon på detta forum. Någon?

13. aloe

aloe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Står det något på vår ryggar skulle det ha sålts 10milj incredible s inte ens Samsung s2 har sålt så många nä var ärliga det finns ingen mjukvara ätt till gå men JAG hoppas dom ätt dom fixar ics till oss icecreamsandwich alltså och sense 3.5 det anser JAG är kund vård för ätt vi skall köpa HTC frmaöver

14. surmac

surmac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

En seger vunnen!

I fredags 23/9 så hade det gått tre veckor sedan sedan jag lämnade in min lur hos telia. Kunde naturligtvis se att ingenting har hänt med telefonen hos Anovo, men jag spelar lite dum och går in till min lokala Teliabutik och frågar hur det går med min reklamation. Dom kollar lite i datorn ringer att par samtal och till slut får jag höra att den "nog" skall vara klar i mitten på nästa vecka. Bra! tänker jag och godtar det!

Igår var jag in igen och sa bara helt enkelt att jag skulle hämta ut min telefon som är klar (klart vetandes att den fortfarande låg hos Anovo). Efter återigen att par samtal och att jag kräver en lösning NU så får jag ut en sprillans ny Inc S pga för lång reparation.
    Hem, ladda luren, börja testringa och under ANDRA samtalet (som ironiskt nog är till HTC kundtjänst) uppträder felet! Jag packar ihop allt och åker in igen till butiken. Nu kan dom inte göra annat än att DOA telefonen och jag får möjlighet att välja en annan telefon så nu sitter jag med en Sensation i handen :) Jag fick dock lägga en tusenlapp emellan, men ändå, jag är mycket nöjd.

15. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    hehe grattis!

16. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Oj nu har mitt arbete hos Anovo blivit slutfört efter bara några dagar. Aktivitetsbeskrivning: utbytt står det, ny telefon eller del tro?

17. surmac

surmac Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja just det. Under denna session hos telia så försäger säljaren sig då han säger att verkstan (Anovo?) har sagt att det INTE finns någon uppdatering ute i sverige än. Den skall dock finnas ute i andra delar av världen.

Då jag fortfarande sitter på sambons inc S så tänker jag att jag skall försöka få ett rakt svar av HTC om vad som egentligen gäller med denna "spökuppdatering".

Jag pratar med HTC supporten i säkert 15min, blir "pausad" ett flertal gånger då hon måste fråga sina överordnade om råd. Men till slut få får jag ur dom precis det telia killen har sagt: Att uppdateringen inte finns i sverige! Dom har inget exakt datum för en release. Och nu kunde dom inte ge något versionsnummer, men erkände naturligtvis att det inte kunde ha ett lägre nummer än det som finns ute nu...

Med andra ord så var det jag fick i mailsvaret från HTC tidigare ren lögn.

Rådet HTC slutligen gav oss kunder var "Vänta och se..."
    I helvete heller tänker jag och skickade i väg sambons röda incS på en andra reparation. Inte för att verkstan kan fixa den, utan bara för att sedan har jag rätt att häva köpet enligt svensk konsumentlag.

"the battle goes on"

18. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Såg nu att det verkar som att jag fått en ny enhet då imei inte är samma som min gamla.

19. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Samma här, nu efter två veckor står det "utbytt" med nytt imei-nummer och den verkar vara ivägskickad. Ska bli spännande.

20. ante_ante

Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Minsta fel på den nya enheten och den åker in på service igen i hopp att få kunna byta modell.