...
...
JAG: Hur som helst, jag sammanfattar såhär: Det enda ni vet är alltså att det finns en uppgradering och några i Sverige har fått den. Detta har ni vetat sedan i början av augusti (minst) och har sedan dess inte fått någon som helst ny information att delge era slutanvändare?
HTC Kundtjänst: Korrekt.
HTC Kundtjänst: Vi hör ju inte ifrån alla användare som har fått uppdateringen.
JAG: vad heter uppdateringen i detalj och när var releasedatumet?
HTC Kundtjänst: Jag har inte de uppgifterna. Vi får aldrig veta i förtid när en uppdatering kommer eller versionsnummer.
JAG: i förtid? Den har ju släppts väl?
HTC Kundtjänst: Den första har släppts. Det var 2.5.... Vi släpper inte uppdateringen till samtliga telefoner samtidigt för att undvika att servern kraschar så releasedatum är inte intressant.
JAG: vad är den första respekive den andra?
HTC Kundtjänst: Den första.
HTC Kundtjänst: Jag har inga uppgifter om den andra.
JAG: För mig är det intressant att veta när det första släppet gjordes. När var det?
JAG: Jag har alltid bara hört talas om _en_ programvara, när blev det två??
HTC Kundtjänst: Det var i maj.
HTC Kundtjänst: Den första släpptes i maj.
JAG: Vad var versionsnumret på den som släpptes i maj?
JAG: Jag får inte ihop detta... Första mjukvaran släpptes i maj och heter 2.5. Den andra mjukvaran är inte släppt och du vet varken releasedatum eller versionsnummer. Stämmer detta? Vilken av de två löser ljudproblemet?
HTC Kundtjänst: Den första uppdateringen löste inte problemet för alla. Därför kom det en andra uppdatering.
JAG: Den andra uppdateringen är alltså inte släppt ännu, eftersom du inte vet versionen? Du skrev: "Vi får aldrig veta i förtid när en uppdatering kommer eller versionsnummer."
HTC Kundtjänst: Jag har inte den uppgiften och min tekniker är inte tillgänglig just nu.
JAG: men det du skrev förut då?
HTC Kundtjänst: Det var första uppdateringen från maj.
HTC Kundtjänst: Man kan säga som så här. HTC Incredible S är inte någon hyllvärmare. Köper han en nyligen inkommen så ska det inte vara någon fara. Som jag ser det.
JAG: jag vill ha en garanti, är så sjukt less på er dåliga information...
HTC Kundtjänst: Jag kan inte garantera.
JAG: d
JAG: Det första er support sa var att det skulle ta max ett par veckor att få uppdateringen.. det har nu gått åtta
HTC Kundtjänst: Därför uppger jag aldrig någon tidsram. Bättre att vänta att släppa en uppdatering tills det fungerar än att forcera ut en bara för att folk skriker och göra dem nöjda. Sedan grinar de för att det inte fungerar.
HTC Kundtjänst:
Våra utvecklare arbetar hårt för att få fram en lösning.
JAG: Vad ska jag dra för slutsats av det uttalandet, att den andra uppdateringen inte är släppt. Eller hur?

HTC Kundtjänst: Den är släppt. Hur skulle annars kunder ha laddat ner och installerat den. Du ska tolka det som att jag inte personligen har den informationen.
JAG: Men vad är det som era utvecklare jobbar så hårt på då?? Och vad menar du med att "det är bättre att vänta att släppa en uppdatering tills det funkar än att forcera ut en..."
HTC Kundtjänst: Vad jag menar är att man inte ska släppa halvfärdiga uppdateringar.
HTC Kundtjänst: Våra utvecklare arbetar på att förbättra våra produkter.
JAG: Du har försagt dig både en och två gånger tycker jag... hade HTC varit helt öppna med sina kunder hade jag kunnat tolka din information kristallklart. Under våran chat har du bara snurrat ihop detta mer och mer och även om du inte säger det rätt ut så förstår jag av alla konstiga förklaringar att någon programvara inte är släppt.
HTC Kundtjänst: Du får naturligtvis tolka mig som du vill. Jag har inte försagt mig på något vis enligt min mening. Jag har sagt att den första uppdateringen kom i maj och vilket versionsnummer det har. Att jag sedan inte minns releasedatum eller versionsnummer betyder inte att den inte kommit, allra helst som kunder har fått den och installerat den.
HTC Kundtjänst: Jag har inte mer information och kan därför inte ge dig mer information. Jag beklagar.
JAG: Måste tyvärr avbryta nu men jag tackar för att du gav dig tid trots att ni inte har någon ny information att ge mig som kund. /Jonas
Click to expand...