Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 154
    Mottagna gillanden:
    2 284

    MINA ENHETER

    Konstigt fel,har säkert 5-10 kollegor som kör inc s
    och ingen har dessa problem.

    Hade själv den att välja på när jag tog ut en ny tel men tog en Desire S
    istället. Hade jag tagit ut en inc s hade jag garanterat blivit drabbad,hatar
    verkligen såna här fel. Inte blir det bättre av att tillverkaren inte tar sitt ansvar heller
     
  2. jojjas

    jojjas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Slutet av min chat med HTC, notera understruken mening:

     
    kochan10 gillar detta.
  3. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Helt sjukt vad kassa HTC är med kunder. Det är skrämmande vad lite de bryr sig om sina kunder
     
  4. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    i så fall måste man skicka mobilen in till anovo 3 gånger, vänta minst 7 veckor för att kunna få pengarna tillbaka, bara för att de idioter på HTC vägrar att erkänna att den här modellen är behäftad med fabrikationsfel som de inte kan avhjälpa för nuvarande. Det är löjligt.
     
  5. BertilP

    BertilP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Har en Inc S och har som så många andra, problem med min maskin. Dom jag talar med hör inte vad jag säger, jag kan inte skapa ett Sense-konto. (Jag får bara en massa felmeddelande) Jag har dålig täckning samt att telefonen ibland inte ringer. Jag får bara ett meddelande om att jag har ett missat samtal. Alla försök att få hjälp av supporten har misslyckats...Vad göra????
    Mitt abb är Telenor och jag har aldrig haft problem tidigare, med mina "vanliga" lurar.
    Tacksam för åtgärdstipps.....
     
  6. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag pratade med telenor om det när det strulade för mig. De sa att de enbart kunde erbjuda en likadan telefon i utbyte. Man kunde inte byta telefonmodell.
     
  7. SverkerF

    SverkerF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ger upp nu. Någon uppdatering tror jag inte på, men mest irriterande finner jag att HTC support är så vaga och kommer med invirade osanningar. Kanske vet de lika lite som vi. Helt oacceptabelt. Kom igen detta är den första mobiltelefon jag har, som man inte kan ringa med. Jag ska nu se till att få telefonen inskickad och ”lagad” tre gånger, för jag vill häva köpet. Och helst byta från HTC, eftersom de har förbrukat förtroendet. Egentligen borde alla göra detsamma… By the way, telia har jag.
     
  8. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Last edited: 4 okt 2011
  9. jojjas

    jojjas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    När jag pratade med HTC för några veckor sedan fick jag förklarat att första två siffergrupperna (2.30 i det här fallet) är versionen, nästa grupp (707) är region/operatör-nånting och sista gruppen (1) är ett byggnummer.
    Jag drar då slutsatsen att 2.30.707.1 är samma som 2.30.405.1 (som jag och många andra redan har) fast för en annan region bara? Kan det stämma eller är det någon som vet mer om hur versionsnumret byggs upp?
     
  10. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Du kan ha helt rätt, det verkar släppas endast i sydöst Asien. Skit!
     
  11. jojjas

    jojjas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Precis, tredje gruppen är visst branding. 405 är europa, 707 är syd-öst-asien.
    Och som HTC tidigare lovat(?) så ska den nya versionen heta 2.50.xxx.y
     
  12. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Ska nu iväg och hämta min lur på mediamarkt som blev utbytt mot en ny. Spännande och se om den beter sig likadant, ska även kika på bygginfon.

    Återkommer !
     
  13. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Min har redan suttit hos anovo i drygt tre veckor (andra gång), igår blev jag uppringd av netonnet som meddelade att service skulle vara klar mitt i veckan. Vi får väl se.
     
  14. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    8 dagar tog det för mig från att anovo mottog telefon. Nu har jag en helt ny i obruten förpackning.

    EDIT: Uppackad och startad, ser ingen uppdatering på denna lur, samma gamla 2.3.405. Inte testat samtal ännu men visar det sig nu att det finns åker den direkt in på service igen.
     
    Last edited: 4 okt 2011
  15. jojjas

    jojjas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skulle vara intressant att se vad alla har för serienummer på sina krånglande Incredible S, speciellt ante_antes nya.
    Jag köpte min i slutet av maj och den hade då S/N HT12NTDxxxxx
    "1" betyder 2011
    "2" betyder februari
    "N" betyder 22:a (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, A, B, C, D, E, F, G, H, J, K, L, M, N, P, R, S, T, V, W, X, Y, Z)

    Efter första inlämningen, då de bytte mainboard, fick telefonen S/N: MB128TDxxxxx
    2011-02-08. Dvs mainboardet byttes ut om ett äldre(!)

    Efter väldigt många samtal till HTC, Anovo och min återförsäljare fick jag äntligen rätt. Återförsäljaren accepterar att ta tillbaks telefonen eftersom ingen lösning finns i sikte. Åtminstone så kan inte HTC ge någon tidsram för när felet är åtgärdat och nu har jag faktiskt väntat över två månader vilket jag anser vara oacceptabelt. Jag kommer alltså inte byta ut telefonen mot en ny Inc S eftersom HTC inte kan lämna någon garanti för att felet är åtgärdat i nya telefoner.
     
  16. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    På nya HT196TDxxxxx och på den gamla HT12PTDxxxxx
     
  17. BertilP

    BertilP Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min har S/N HT148TDO
    Inte utan humor är att HTC försökt ringa mig igår utan att ha lyckats. Dom mailade mig och skrev att dom skulle försöka nå mig idag.....Flera av mina bekanta har försökt ringa, men det kommer ingen signal fram till mig. Jag får inte ens ett meddelande om missat samtal.....
     
  18. SverkerF

    SverkerF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ante_ante: det ska verkligen bli intressant att höra, hur din nya inc s beter sig. Via jojja läser jag ut att din nya är från september, och jojjas skriver också på tråden att telefoner som mer nyligen tillverkade inte ska ha alla dessa problem. Min är nu inlämnad för reparation (?) och de trevliga ungdomarna på telia hade aldrig hört talas att denna modell skulle krångla. Jag tänker fortsätta lämna in den tills köpet kan hävas, det vill säga, om inte ante_antes nya funkar bra, och också min reparation leder till en ny… som funkar…
     
  19. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Har gjort ett längre samtal nu och ingen antydan änsålänge att man sitter i en burk och pratar. Ska försöka ringa fler så får man fråga. Så det måste vara ett hårdvarufel på tidigare modeller.
     
    SverkerF gillar detta.
  20. Wetterholm

    Wetterholm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2011
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Får man häva köpet efter 3 inlämningar? Man får väl bara en ny?