Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

1. jojjas

jojjas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

För att citera LenaWe's citat på sid 5 ( https://swedroid.se/forum/post747371-95/ ):
    Du ska kunna häva köpet, men återförsäljaren kommer säkert propsa på reparationsförsök först.

Min återförsäljare åberopade först serviceförsök men eftersom jag pratat med Anovo som sa att de faktiskt inte hade någon nyare programvara och ingen ny revision av hårdvaran så visste ju jag att felet inte skulle avhjälpas, det skulle bara ta en massa onödig tid för mig och andra inblandade. När min återförsäljare tagit till sig av informationen erbjöd de ett återköp eller byte utan att först behöva skicka in den två gånger.
    Eftersom HTC inte kunde säga från vilket s/n telefonen fungerar så valde jag att inte byta mot en likadan. Jag har fortfarande inte bestämt vad jag ska ha för telefon istället... Gillade verkligen HTC men deras förtroende är förbrukat.

2. BertilP

BertilP Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har någon erfarenhet av hur The Phonehouse hanterar reklamationer?

3. Memphis

Memphis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Uppdatering. Två veckor efter att jag skickade in min till anovo så fick jag idag en helt ny telefon. Har testat ringa och det var inga problem med detta exemplaret - såhär långt iallfall. Återkommer annars.

Mvh

SverkerF gillar detta.
  4. SverkerF

SverkerF Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ante_ante och memphis har blivit ersatta med nya telefoner som tycks funka. Vore verkligen sjyst om ni håller oss andra uppdaterade, om de funkar även i längden, under div förhållanden… För mig, med den telefon som nu är inskickad, tog det ett tag innan felen gjorde sig till känna, och sedan gick det i perioder, ibland ok, ibland helt omöjligt. Aldrig riktigt bra. Och problemen tycktes eskalera... Någon skrev på detta forum att felen tycktes bli extra besvärliga då mottagningen var dålig, något jag tycker mig känna igen.

5. jojjas

jojjas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

På mitt kontor i centrala stan har problemet aldrig uppstått tror jag, däremot hände det nästan jämt när jag åkte från/till jobbet och pratade i telefon. Åker då bil från centrum och ett par mil ut på landsbygden. Det är vanligtvis inget problem med mottagningen i andra telefoner längs den sträckan, men jag kan tänka mig att det görs en eller flera handovers mellan master längs min färdväg. Min misstanke har varit att problemet uppstår när telefonen byter mast, men jag har inga belägg. Problemet har uppstått även när jag stått stilla utomhus och pratat i telefonen.
    Vad har ni andra för erfarenheter?

Last edited: 6 okt 2011
  6. ante_ante

ante_ante Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Update: Första personen som klagat över eko med nya telefonen :(

kochan10 gillar detta.
  7. kochan10

kochan10 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    det är bara att lämna tillbaka skiten...

8. ante_ante

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Ska försöka ringa några fler samtal innan, men annars absolut.

9. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Idag blev min serviceorder avslutad efter drygt 3 veckor!!! Det står dock inget vilka åtgärder som vidtagits för att avhjälpa felet. Det var min andra inlämning. Om problemet finns kvar försöker jag få mina pengar tillbaka utan att lämna in mobilen för tredje gången.

10. aloe

aloe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

JAG tror ätt problemet med incredible s är ätt antenner är placerade i skalet på baksida och i nederkant där man håller mobilen sen tycker JAG att det är för djävligt att vi inte får några utlovade uppdatering HTC suger

11. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hopp! Lyckan varade i en dag. Precis som för ante så säger folk att det ekar igen. :ehm:

Ska in till min operatör imorn och fråga om jag kan byta till en annan modell istället för att åter igen skicka in den på service, för att bara få en ny efter två veckor, som högst troligt har samma fel. För det är bara Incredible S som har detta problem eller?

Mvh

kochan10 gillar detta.
  12. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Vissa (men ojämförligt färre än i vårat fall) klagar även på Desire HD.

13. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hörde med en kompis nu som hade haft en Desire och som ibland haft liknande problem, men inte så ofta.

Kanske en Sensation då, och lägga pengar i mellanhand. Eller så byter jag märke och är säker på att få en telefon som fungerar, fast gillar Htc mest.

14. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag skulle tänka mig ta Desire S som ingen klagar på (än så länge) och är jämförbar med IS. Sensation är något för klumpig, tycker jag. Gillar inte Samsung och dess touchwizz, men som sagts förbrukat HTC förtroende. Motorola verkar ok men tex Atrix måste man mest sannolikt importera.

15. ante_ante

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Jag tar nog en Galaxy S2 om man skulle få byta.

16. Memphis

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vid närmare eftertanke är jag inne på samma spår. Läser nu om problem med Sensation, avbrutna samtal etc, och jag har vänner med SGS2 och den verkar ju onekligen grym. (och fungerande)

Känns om Htc borde hejda sig med att spotta ut så många modeller de kan och istället fokusera på att få de befintliga att fungera.

17. michaelt

michaelt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som testat att ringa med headset? Bluetooth eller sladdheadset kvittar. Har hört att det kan fungera som provisorisk lösning.

18. jojjas

jojjas Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ante_ante's telefon är från 6:e september och verkar uppvisa felet. Memphis, när är din tillverkad? (går att utläsa av serienumret)
    Den uppgift jag fick från Anovo 21/9, att nya telefoner sedan 1,5 månad tillbaka inte har felet, verkar alltså inte stämma.
    När jag chattade med HTC förra veckan kände supportkillen inte alls till uppgiften om 1,5 månad, det enda dom kom fram till var att personen som sagt det till mig inte jobbar kvar längre.

19. ante_ante

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Prövade att ringa frun imorse för att testa mer, hon sa att man hör sig själv. Nu är det helg men på måndag åker jag till mediamarkt igen.

20. kochan10

Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Eftersom ingen mer information kan utläsas från anovos hemsida nu (de tog bort info om åtgärder igår) ringde jag netonnet idag och de sade att jag fick min model utbytt. Låter bra men jag har förlorat hopp att den nya mobilen kommer att visa sig felfri. Jag känner inga is:s ägare som inte klagar på detta problem.