Dålig ljudkvalitet vid samtal - reperation?

Diskussion i 'Incredible S' startad av nook, 30 jun 2011.

  1. Memphis

    Memphis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    @ante - Precis samma sak för mig, tjejjen säger att hon hör sig själv också.

    @jojjas - Serienumret på min första resp. andra telefon är:

    -HT136******* - Så alltså 6/3-2011 om jag förstått rätt?

    -HT196******* - Och så 6/9? Så samma dag som antes mob?
     
  2. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Haft en liten mailkonversation med HTC idag, tyvärr måste man lämna in minst 3 gånger för rep innan man kan ta andra åtgärder, dock sa han byt mobil :)
     
  3. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    hoppas att principen "3 gånger för rep" inte gäller efter utbyte. Det vore löjligt om det funkade så.
     
    Last edited: 7 okt 2011
  4. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Memphis hur gick det, va du in till butiken? Btw har du bytt rom eller kör du stock?
     
  5. Memphis

    Memphis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jo, jag var in men i butiken sköter de tydligen inte reklamation så skulle ta det med kundtjänsten på telefon. :)S) Så ringde nu och de sade också att det måste gå tre omgångar för "reperation" innan det kan bli tal om reklamation till en annan modell. Så blir att skicka in den igen för andra gången.

    Troligsvis scenario är alltså att jag får ett nytt ex igen om två veckor, samma problem på den, skickar in, väntar två veckor, samma sak igen. Då kan jag vänta mig drygt 1 - 1,5 månad till utan en smartphone (som man betalar av under tiden). :ehm:

    ROM, är det minneskortet? Jag kör på standard som följde med.
     
    Last edited: 10 okt 2011
  6. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 589
    Mottagna gillanden:
    500

    MINA ENHETER

    Rom är olika operativsystemet.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  7. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Jag förstår inte, du fick din mobil utbytt. Den nya har visat sig vara behäftad med samma problem...och man måste gå genom hela reklamationsprocedur på nytt dvs. skicka in den på service tre gånger?
     
  8. Memphis

    Memphis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det stämmer.

    Tycker det är ett oerhört dåligt system. Jag frågade en extra gång om man verkligen inte kan gå runt det men det kunde inte göras.

    @Magnus. Tack, jag har inte bytt operativsystemet på den iaf.
     
  9. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Proceduren strider mot KKL och rättspraxis. Om min nya model har samma fel kräver jag mina pengar tillbaka. Jag kontaktar hellre konsumentverket än gå på denna procedur.
     
  10. jojjas

    jojjas Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Absolut, du ska helt klart häva köpet och få pengarna tillbaka! Det har du rätt till enligt konsumentköpslagen om produkten inte uppfyller vad den utlovar. Solklart fall.

    Köpte du telefonen tillsammans med abonnemang vet jag inte riktigt hur det fungerar, om man räknar det som EN produkt (telefon+abonnemang) eller två olika produkter? Det finns säkert något liknande fall på nätet, eller så ringer du en konsumentrådgivare i din kommun (brukar finnas gratis tillgängliga).

    Efter en del tjatande kunde jag häva köpet efter att bara lämnat in den _en_ gång. Jag påtalade för återförsäljaren att Anovo faktiskt inte kan laga felet och att nya telefoner är behäftade med samma fel.
     
    kochan10 gillar detta.
  11. SverkerF

    SverkerF Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    3 gånger oavsett om jag får en ny eller, något annat tänker jag verkligen inte acceptera. Hade en SE mobil tidigare, när den varit inne två gånger för ett och samma fel fick jag en annan modell. Troligen för att SE insett att de hade en ickefungerande telefon på marknaden. Men det tog tid… '
    Jag noterar att min operatör, telia, visserligen säljer inc s (så sa de till mig), men inte har den på sin hemsida el i annonser. Jag tänker också kräva (men det blir nog inget med det) nån sorts kompensation från telia, eftersom månadskostnaden tickar för ett abonnemang jag inte kan använda (fullt ut). Jag följer ju såklart mitt ärende via länken jag fick när man lämnade in den, och kan konstatera att det tog 5 dagar för den att transporteras från teliabutiken till verkstaden… Snart är inc s helt klart ett ärende för konsumentverket.
     
  12. Memphis

    Memphis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag drog iväg ett långt och beskrivande mail till kundtjänsten hos min operatör och frågade om de kunde lösa det hela på ett snyggt sätt. Återkommer.
     
  13. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Det räckte 3 min inne i mitt första samtal för att återställa felet. Jag tog med kopior av alla servicehandlingar från anovo, kvitto, skiten (incredible s) med hela kartongen och drog iväg till netonnet. Jag beskrev situationen och sade att i så fall var jag tvungen att häva köpet. Jag fick pengarna/tillgodo utan några problem! Dags att välja en ny lur :)
     
    Last edited: 10 okt 2011
  14. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    Lycka till med era reklamationer grabbarna.
     
  15. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Grattis då! Jag prata säkert 15min i ett samtal idag och fick inte höra nåt om att de lät konstigt. Har dock bytt rom. Fan i början va de ju eko gnäll för mig.
     
  16. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    jag vågade inte roota den felaktiga enheten igen (min första var permanent s-off med xtc-klippet, så jag var skitglad att de på anovo inte gick in i bootloadern utan bytte ut mobilen utan att säga ett ord :) Men jag kommer ihåg att jag först märkte problem när jag körde ARHD. Vissa nissar upptäckte samma fel även på CM och MIUI.
     
  17. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Kör med revolutionary nu men är den s-off kan man ju inte få den s-on väl?
     
  18. kochan10

    kochan10 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    423
    Mottagna gillanden:
    59
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7t Pro
    jo om man kör revolutionary, fast det krävs att nedgradera hboot innan man installerar RUU. (Så var det åtminstone för någon månad sedan;)). Om man använder sig av xtc-clippet går det inte att återställa s-on!
     
  19. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Pixel Pro XL
    Nu fick jag gnäll om eko idag igen , det verkar inte vara vid varje samtal men kanske borde lämna in den till Anovo igen.
     
  20. Memphis

    Memphis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2011
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mitt omfattande mail till min operatör hjälpte inte så får helt enkelt ta mig igenom de fortsatta procedurerna då.
    Skickade in mitt andra exemplar förra veckan och nu har mitt ärende fått en intressant status på anovos hemsida som jag aldrig såg första gången:

    "Beskrivning av nuvarande status: Vi väntar på teknisk upplysning om produkten från tillverkaren"
     
    Last edited: 17 okt 2011