Dålig mottagning / Täckning

Diskussion i 'Blade' startad av dixroid, 21 mar 2011.

1. Jensa86

Jensa86 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också detta problem. I början fungerade den helt okej, ingen jättebra mottagning men det var iaf fungerande. Så denna veckan började den bli sämre och mer och mer var det bara ett kryss. Igår så gick det så långt som att det gick 24h utan att ha signal alls och då provade jag att stänga av och sätta på den igen (stänger aldrig av den annars) och direkt då från att vara ett kryss över så gick den upp till max mottagning och har sen dess inte sjunkit under 3/4 mottagning vad jag sett. Så prova starta om den om ni får detta problemet. Kör tele2's 2.2 rom.

2. evilpenis

evilpenis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Bumpar lite, har fortfarande kvar min ZTE Blade som hara nada täckning för det mesta ibland med lite tur så kan det vara 1 stapel.

Min systerson fyller 11 nästa helg så funderade på om man skulle ge sig på att försöka laga Bladen och ge honom, googlade lite efter bilder på öppnade blades och hittade en riktigt bra bild.

Har ringat in/pekar med pil på det jag antar är antennen, på min blade så sitter den inte fast där utan den är "lös" och går att flytta runt, skulle detta kunna fixa mottagning/täckningsproblemet om det nu är antennkopplingen på kretskortet.

svenix gillar detta.
  3. evilpenis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Kan meddela nu att efter jag skruvat isär min gamla blade och satt fast kabeln (den inringade) så är det full täckning :)

Min systerson på 11 bast blev skitglad över den i födelsedagspresent.

4. joppaN

joppaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

kanske skulle pilla isär min med å kicka på detta, misstänker att det kan vara glapp i antennkabeln. ibland har jag klockren täckning å så helt plötsligt kan den ge upp helt :P den har ju fått sig några smällar när den åkt i golvet ;)

5. Priminima

Priminima Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    Min blade beter sig precis likadant! helt plötsligt har den ingen täckning och då brukar jag sätt på och av flygplansläge och då kommer den tillbaka och ofta men nästan full täckning (när man har väntat lite). Först trodde jag att det var CM7s fel, men nu har jag samma problem med en annan ROM så det är väl på själva telefonen :/ ska böra med att kolla hur simkortet ser ut, och om det inte hjälper så kanske jag för skruva isär den och kolla.

6. evilpenis

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Pixel 9 Pro XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 Pro XL
    ROM:
    Stock
    Det är enkelt att öppna den och rätta till detta felet iaf.
    Skruva bort alla skruvar (det är en under den vita "pluppen" högst upp med.

Sedan så får man ta en platt mejsel och "snäppa" upp med längs sidorna.

7. joppaN

joppaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

ja de e enkel ;) öppnade den förut för de hade krypt in så mkt dam under glaset som ja ville få bort :P