Dålig mottagning

Diskussion i 'Galaxy S22' startad av Niickee_j, 16 okt 2022.

  1. Niickee_j

    Niickee_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Köpt en s22 begagnad som ser som ny ut.

    Jagar så har den i skogen och även ett tech power batteriskal.


    Sändningen när du kommer utanför staden är närmast obefintlig och 4g kommer och går, kan vara borta i upp till tio min innan de kommer tillbaka.

    Har varit på samma ställe med zenfone 8 och inte haft några som helst bekymmer med sändningen med den.

    Fick såklart inget kvitto med heller så kan man lämna in den på garanti ändå?

    Läst att de kan vara nå tjall med moderkortet och de kan behövas bytas?
     
  2. Hatsune Miku

    Hatsune Miku Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2016
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    725

    MINA ENHETER

    Många som skrivit om detta här Mottagning är katastrof. Återkallning? (Ultran ska ha samma modem vad jag vet). Hade inga problem med min S22U, tvärtom var mottagningen utmärkt, så jag rekommenderar dig att kontakta Samsung och kolla. Man får ju 2 års garanti och telefonen har inte varit på marknaden ens ett år, så kan tycka att kvitto inte behövs.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Niickee_j

    Niickee_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Känner så lite jag med, lite googlande så verkar problemet vara utbrett iaf och många har de bekymret.

    Inget fel på mitt simkort iaf, kör zenfone nu igen och har gjort 2 fabriksåterställningar på s22, kollat signalstyrkan i inställningarna och den ligger likvärdigt mot min zenfone men det tappar ändå 4 g .
     
    Hatsune Miku gillar detta.
  4. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    Kolla av under nätinställningar. Om du kör 5g/4g/3G/2g, testa att ställa in 4g/3g/2g istället. Starta gärna om luren för säkerhets skull.
     
  5. Niickee_j

    Niickee_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Redan gjort, även återställning av nätverk och fabriksåterställning

    Skrivit till Samsung och detta blev svaret, fick har jag upplevt det en längre tid.


    Hej Nicklas.



    Vänligen avvakta uppdateringen, skulle detta inte åtgärdas och du upplever samma problem så kan vi ta in och undersöka problemet.



    Vi vet att Telia och Telenor har dessa problem och har eskalerat detta till Samsung.

    Samsung har listat ut vad det är som orsakade deras problem som i detta fall är detsamma som du upplever och kommit fram till varför detta händer och löser detta med en mjukvaru uppdatering.



    Då du upplever samma fel finns det en väldigt stor chans att detta kommer att åtgärdas med andra operatörerna också.



    Tele2 och Telavox har ej eskalerat att dem har något liknande problem därav så vet vi ej om dessa kommer att fungera 100% efter uppdateringen.



    Kolla med Tele2 eller Telavox om dem vet att det är något strul med deras anslutning där du befinner dig med S22 an.

    Dem ska kunna undersöka detta vidare och se om det är något hos dem eller om detta måste eskaleras vidare mot Samsung.
     
  6. Kenta2

    Kenta2 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2015
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    99
    OK, jag kör Comviq (dvs Tele2) på min S22+ och har inga som helst problem med uppkoppling någonstans.
     
  7. Niickee_j

    Niickee_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Nej Ja tror det är hårdvarufel.

    Ska skicka in den imorgon så får vi se vad dom kommer fram till.
     
  8. Föredetting

    Föredetting Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2015
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    36
    Följer tråden.
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 372
    Mottagna gillanden:
    17 849
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tips: Finns en Bevaka ämne knapp högst upp på sidan, då behöver du inte skriva i tråden :)
     
    Föredetting och Asawi gillar detta.
  10. Niickee_j

    Niickee_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Fick tillbaka den i fredags, dom har bytt kretskort och uppdaterat mjukvaran iaf. Verkar fungera som den ska hittils iaf.
     
  11. Dayl1ght

    Dayl1ght Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2022
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Upplever samma problem med min S22 dock använder jag mig av halebop som går i Telias nät.

    Blev det och har det varit bra sedan du bytte ut ditt kretskort eller är det fortfarande problem? Funderar isådantfall nämligen på att göra lika.
     
  12. Niickee_j

    Niickee_j Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2021
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    3
    Kör Telavox som också har Telias nät, inget bekymmer alls sedan bytet.
     
    Luna och Dayl1ght gillar detta.
  13. Dayl1ght

    Dayl1ght Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2022
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Då blir det absolut att se över ett byte av kretskortet på min S22 också, och hoppas det ger lite resultat. Återkommer nog med en liten svars notis när det är ordnat och tiden räcker..
     
    Niickee_j gillar detta.