Jag har aldrig haft så bra täckning med 4G samt nedladdnings hastighet på nån mobil som jag har på min S10+.
Hur ser täckningen ut hos 3 kan man få se på en skärmdump hur det ser ut? För jag funderar på just 3 eftersom jag är ändå i storstan hela tiden.
Just täckning är så individuellt så jag skulle nog mer rekommendera dig att skaffa ett tre kontantkort och testa hur täckningen är för dig
Det är något knas med Samsung s10+telia satte upp en y basstation vid landstället i arkösund och brukar få mellan 150-200 mbit här nu 40 mbit aldrig haft så lågt och signaltyrkan ligger på 1-2 pinnar ,under fotbolls-VM med massor av turister funkade det klockrent med min gamla iphone 8!
Nej tror jag inte då jag får full mottagning med min iPhone 8, så verkar vara knas med Samsung min syster med Samsung s10 med telia upplever samma sak
Ett typiskt apple drag är att visa mer batteri och täckning än telefonen har i verkligheten Kolla signalstyrkan istället.
Prova andra telefoner med samma SIM kort. Det kan vara något antigen med telefonen eller ditt abonnemang/nät. Får du högre hastigheter på andra ställen än det du nämnde?
Prövade mitt simkort i en Sony z1 full täckning , jag har ju fri sikt mot masten och enligt Telia ska det vara bra kapacitet i basstationen, var nere på Arkö camping där det också står en basstation samma sak där, någon som vet om man kan kolla signalstyrka på respektive band ?
Jag ska pröva det när jag åker in till arkösund på måndag, jag skickar skärmdump ! Tack så mycket för hjälpen!
Jag har nu reklamerat telefonen och ska få en ny samsung s10 i stället telia som har mindre problem och personen på kundtjänst var verkligen service minded luren är bara 3 v gammal är tydligen många som klagat på mottagningen så verkar vara ett generellt fel! Läser man på nätet så rapporteras felet med weak signal och dropped calls !!
Tog en bild på masten vid samma plats och nu urstark signal så måste ha varit störning på masten i lördags och vädret var ju inte det bästa heller spöregnade sen åska så kan ha spelat in!