Damm under skärmen

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tonebank, 18 apr 2010.

1. DroidAdde

DroidAdde Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!
    Jag har en SE G900 som jobbtelefon och hade den precis inne på service hos Anovo för bl.a damm i skärmen. Ett vanligt fel på den modellen. När jag fick tillbaka den var det förvisso mindre damm i skärmen men den var inte dammfri...... o_O

/Andreas

2. R2Droid2

R2Droid2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag tror jag vet hur det går till hos Anovo: den person som är mest förkyld hos Anovo får nysa på mobilerna och vips har de "blåst rent" mobilerna. Eller så låter de chefens hund vifta på svansen över mobilerna. Det verkar ju inte bättre. :ehm:

Hur som helst tänker jag inte ge mig förrän min Desire är HELT dammfri. Jag undrar hur glad HTC är över att behöva betala för Anovos undermåliga service.

Last edited: 30 maj 2010
  3. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    haha, det låter som min E72 jag skickade in till service på Anovo - dels var den stendöd plus damm i den. Får tillbaka den så den fungerar - men de har lyckats få bort svenska språket så den var endast på engelska. Plus att det låg två feta svarta krulliga hårstrån innanför displayen. Man undrade genast hur de lyckats få dit det och var håret kom ifrån :) Tredje inskickningen blev ok för övrigt

4. Mathias1

Mathias1 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Är det ens värt att bry sig om detta? Jag har fått en liiiten ansamling damm i vänsterkant, nästan i mitten av skärmen. Ska man lämna in den och vara utan telefonen i hopp om att det kanske, möjligtvis blir lite bättre?

5. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag har en prick i min sista jag fick utbytt, men den håller det andra dammet ute, så jag låter det vara så.

Men jag hade faktiskt tänkt att skicka in den, men efter att jag läst här samt gjorde en sökning på Google på deras företagsnamn (anovo) så vågar jag inte använda HTC´s auktoriserade verkstad.

Jag lämnar hellre in den till min trotjänare mumien.se och betalar för att repa, där kan killarna sin sak och dom har bra service. Anovo verkar ju vara mindre seriösa om man säger så :)

6. Mathias1

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

vad kostar det att lämna in den på Mumien för denna fix?
    Verkar som att jag börjar få in lite mer damm nu. Fan också :(

7. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Nu har min fjärde telefon börjar läcka in damm.

Jag har inte frågat Mumien om det ännu, men dom är inte så fasligt dyra på det dom gör.

Skall samla på mig damm tills det blir störande, sen är det dags att lämna in den :)

8. Mathias1

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ok, skulle du få nån prisuppgift (Helst från Göteborg :P) så får du gärna posta den här.

9. Mathias1

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Snackade med Mumien i Göteborg och de säger att de inte har nån erfarenhet på den telefonen så just nu verkar det inte finnas någon möjlighet till det :(

10. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Sätt upp en strategi grabbar!!!
    Lämna in den när ni får damm. Lämna sedan in den igen efter någon månad, när ni ser att de gjort sitt jobb på ett mindre bra sätt. Och ha den tills att HTC släpper sin nästa värsting, och kräv att ni får byta till den vid tredje inlämning!!

11. Aramis

Aramis Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nu har jag också börjat få damm under displayen. Mitten på vänster sida. Fan va segt!

12. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag orkar inte vara utan min Desire så länge, men jag skall överväga din strategi :)

Välkommen till klubben Aramis!!!

13. supervalpen

supervalpen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja vissa är så dåliga på att sätta på sitt skärmskydd att han själv placerade massa damm mitt i displayen *visslar lite osyldigt*, men i övrigt har jag inga större problem med min skärm... men det kanske kommer ?

Gillar förövrigt Anwars strategi, nästan så man hoppas på lite damm i framtiden (även om jag inte riktigt vet vad jag skulle göra utan min mobil)

14. R2Droid2

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har i princip gett upp hoppet om min Desire. Jag kommer inte ens längre ihåg när telefonen skickades tillbaka till Anovo för tredje gången och jag har inte hört ett knyst sedan dess. Senaste gången jag skulle hämta mobilen tyckte butiken att jag kunde strunta i att hämta ut den eftersom de ville skicka tillbaka den direkt.

Det gick så långt att HTC lovade att "skälla" på Anovo... men samtidigt passade HTC på att stänga ner mitt ärende hos dem. Jaha, då har alltså HTC kontaktat Anovo och anser därmed att saken är ur världen för deras del?! :mad:

Nu har jag köpt en Xperia X10 Mini och jag gillar den riktigt mycket. Just nu känns det som att Anovo och HTC kan flyga och fara och jag får se när jag orkar samla kraft nog för att se vart min Desire har tagit vägen.

15. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Tråkigt när sånt händer. Jag hoppas att min Desire aldrig går sönder för det här
    Anovo företaget verkar ren skit. Trasiga skärmar skickas in och ut får du en mobil
    med 5 andra fel. Jag har svårt att förstå varför inte HTC tar tag i det och byter
    servicepartner.

16. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Märkligt vad lite damm kan ställa till det, ännu en anledning att inte använda anovo.

Men r2, hur går du vidare då? ta och ring konsument och be dom göra det dom kan.

17. mjo

mjo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har fått tillbaka min tele nu. Glaset och fronten byttes. Inget damm på tre veckor! Woho

18. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Skumfråga, då jag läst hela tråden.

Har någon av er använt något from av skal? silconcase? sån liten mobilficka etc?

Jag inväntar ju min Desire (hmm 4 veckor kvar :D) så kan ju vara att HTC slagit deras tillverkar i Kina att fixa detta. Så jag rapporterar gärna direkt när jag fått den ifall jag har damm eller ej.

19. Elfson

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Tja, nepp, ingen form av skydd på min, rätt ner i fickan bara :)

20. R2Droid2

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har också fått tillbaka min Desire med nytt glas - och inget damm.

Är jag då glad och lycklig? Neeeeej! Det nya glaset har ett litet, litet hack. Och Anovo har inte fixat de två döda pixlar de orsakat. Men nu är jag så otroligt less på det hela att jag låter det vara. Kanske...