DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag snackar 9.5 iaf.
    har kört GB ett tag och den kändes bra, men inte så att jag föll av stolen.
    så jag väntar på en nyare version från darky innan jag provar igen.

2. mikidroid

mikidroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Zethor! antar att jag får vänta å se då! :) precis som du så laddar även jag nattetid så kommer jag upp i 24 timmar så är jag mer än nöjd!

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ahh ok ;)
    jag kör 9.,5 nu och drar i snitt 2.5 dag på batteriet... då använder jag den ju inte sådär nämnvärt såklart... 24 timmar ca när man använder telefonen normalt är det man ska vara nöjd med helt klart.

4. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    har försökt installera darkys v10 nu men jag får det inte att funka. Gör exakt som beskrivs här http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=12577333&postcount=35884

Hämtat alla filer som står och flashat i odin exakt som beskrivning. När jag flashat första delen av romen dvs med nya bootloadern så kickar den igång, då går jag vidare med att flasha in kerneln och rebootar luren. Sedan hämtar jag hem darkys rom configurator och det är nu det blir problem, i beskrivningen står det att man ska välja Kernel: Dark Core men det finns bara voodoo eller speedmod i listan?

Struntade i det och valde alla andra inställningar som beskrev , startar om till recovery och kör zip filen, första gången fick jag failure at line 77.. Andra gången gick det att flasha (efte ratt jag satt lagfix på enable) men har hamnat i endless bootload , står bara och startar om sig hela tiden. i guiden att laggfix ska vara på när man kör zip filen vilket låter riktigt skumt, brukar väl annars rekommendera att den ska vara av? men när jag gör det får jag felkod77. När jag försöker disable eller enable den så är det inte vanliga robotrösten utan mickey mouse hör inte ens vad hon säger?. tips någon :) annars blir de väl att gå tillbaka till 9.5

Last edited: 2 apr 2011
  5. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Om jag har förstått dig rätt så försöker du aktivera en laggfix gjord för froyo på en gingerbreadrom.
    Edit: läste om inlägget du länkade till. Jag hade nog startad om från en helt clean version och försökt igen.

6. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hmmm blir förbryllad nu... Gick tillbaka till stock JM9 nu istället och nu kan jag inte låsa upp mitt sim kort , står bara unlocking sim card. Efter en stund står det wrong pincode men är verkligen inte fel. SUCK

EDIT: jag flasha in darkys 9.5 igen och då funka sim kortet igen. Dok skulle jag gärna vilja veta varför inte v10 funka. Nått jag gjorde fel? testade att flasha 2 gånger.-

7. maffka

maffka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

jag har aldrigt gjort något liknande men jag funderar starkt på att försöka för jag är så sjukt trött på min telefon som är helt sjukt jävla och jag kan inte uppdatera via KIES, och då har jag valet att skicka in den till samsung och det kommer att ta 2 veckor.... ÄR det värt att ge det ett försök även om jag aldrig gjort något sådant här förut?

8. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Nån gång får ju vara den första. Så länge du kommer in i recovery/download mode samt har en backup av /efs så ser jag inte mycket som kan gå fel.

9. maffka

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Ja som telefonen är nu så kan jag stänga av den och trycka Volym ner + Hem + Starta telefon knappen och kommer då till någon gul triangel... Men vad backup på /efs ?

10. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Se elofs guide i swedroid wikin.

11. maffka

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

vad ska man ha för "rom" osv då? jag har ju inte en aning...

12. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Med tanke på att du är i forumet för darky's rom antog jag att du ville ha darky's. Annars finns det doc's, tricky's, insanity mm. Det är ditt val fast jag rekommenderar darky's för första gångs användare. Har du clockworkmod eller vanlig recovery på telefonen?

13. maffka

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

jag har den som den stod "3e recovery" och efter att jag har läst igenom hela Elofs lathund så verkar det vara så sjukt mycket att göra när det gäller att flytta filer osv.. tror inte att jag klarar utav det utan att fucka upp telefonen....

och backup av /efs gör man när man typ är klar alltså?

Last edited: 3 apr 2011
  14. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag lade in V.10 RC3 idag, det var inte helt lätt men det gick.
    flashade om flera gånger... följde guiden på Darkys forum och gjorde enl videon, det sket sig ju givetvis, men sen såg jag att de har gjort ett tillägg under videolänken "Please follow this video STEP-BY-STEP !

EDIT BY STAFF

1) Flash jvk with odin 1.7
    2) Wipe data
    3) Flash dark10kernel
    4) Download darky configurator and setup in there. But NO live wallpaper.
    5) Copy version 10rc3 on sd card and go to cwm and flash

If you do it like this, the "E: failure at line 77:" will not come.
    REMEMBER: This is still a kinde of beta. So there will be stuff missing like the Power button function and the lockscreen. All that stuff will come with better source to work with.
    "

när jag gjorde så funkade det felfritt!! :D Kör V10 RC3 nu och är skitnöjd!

Edit: man skulle alltså Wipe data/factory reset innan man lägger in nya kerneln. det gjorde susen :P

conny85 gillar detta.
  15. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Man tackar för info :) ja fick ju t.o.m det berömda triangle of death :P men det löste sig trots allt.. Anledningen till att ja fick det var för att odin aldrig startade flashningen även fast jag hade tryckt på start, var bara samma i 20min så jag drog ur sladden :P

16. Donre

Donre Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Nä du gör det innan du börjar flasha. Bara roota och installera connectbot. Följ sedan instruktionerna noga. När du har gjort en backup ev /efs kan du gå vidare hit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=940671 och följa instruktionerna till part 1. Part 2 är inte nödvändig. Sedan kan du om du vill uppdatera till senaste versionen dvs 9.5.
    Obs att backup av /efs är inte nödvändigt men det är rekommenderat.

17. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Ska bli grymt najs att provåka denna, det sägs ska vara sjukt bra batterylife i denna, kan inte annat än hoppas då jag har haft grymma problem med mitt batteri... :(

18. Zethor

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Rekomenderar alla som vill köra Darky's ROM'ar att gå in på Darky's egna forum.
    Där finns alla hans Rommar, beta som stabila.

19. maffka

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Alltså när jag läste igenom den där guiden och tittade på filmen även om jag inte är så jäkla bra på engelska så verkade det där bra mycket lättare!

Men jag läste där på youtube filmen att det inte funkar på windows 7 stämmer detta? vilka windows funkar det då?

Men innan jag ska börja nu och följa den andra guiden, inte Elofs... Så är det bara en fundering det är bara det där med den jäkla backup av /efs som jag inte fattar hur fan jag ska göra....

20. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    heheh va kul de var att lyssna på hans engelska i videon :P italienare och engelskan går ju ihop sisådär :P