DarkyROM JVT Base!! Anpassa telefonen som DU vill ha den!!!!!

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Albin-132, 11 dec 2010.

1. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Ha ha, tillåt mig att smålé, men det är sådär min ser ut när jag kör med bilen eller går... men skönt att det löst sig för dig:)

2. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag talar bara från egen erfarenhet.

Jag har kört med Docs ROMar sedan JPAV5.2-V6-V7-V8-V9-DDJP6V1.3-XXJPUV2-V3 innan jag provade denna. Med alla de ROMarna har jag efter telefonen varit i viloläge och sedan startat den upplevt lagg de första 5-20sekunderna men svart skärm, icke responsiv skärm mm (givetvis med samt utan alla lagfixar och tweaks igång). Vill inte påstå att jag upplevde någon större skillnad från ROM till ROM.

Ej heller gjorde SpeedMod någon större skillnad förutom första gången jag applicerade den kerneln. Då det var av en äldre version första gången blev min /system korrupt och efter det (även inklusive försök att fixa det) upplevde jag att mobilen blev slöare och slöare efter bara en veckas användande.

Det låter som att jag tyckte Docs ROMar var dåliga, men det gör jag verkligen inte. De var och är jättebra och han gör ett makalöst jobb, för de är hästlängder bättre än stock-ROMs i min mening.

Det föll iaf naturligt att jag provade denna ROM då det stod att den var snabbast och var inte speciellt svår att installera.
    Jag gav det ett försök och direkt kunde jag märka skillnaden. Utan lagfix kunde jag tex skriva in min pinkod direkt då möjligheten kom vid uppstart helt utan lag. Skärmen blev responsiv vid uppstart inom 15sek och när jag startar upp den efter att skärmen varit i viloläge funkar allt som det ska inom 2sekunder för mig.
    Jag är riktigt imponerad över hur snabb den är varje gång jag startar telefonen.

Min rekommendation är att prova den. (Jag installerade mha Easy Guide utan problem). Blir man inte nöjd är det ju bara att gå tillbaka till den ROM man tycker om bättre.

3. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Kan inte mer än hålla med, kört med darkys i typ 2 veckor och det går fort och fint, inte haft några problem hittils, förutom att svenska som tagentbordslayout (om det inte bara är jag som e blind) inte finns, så länge du inte kör med gingerbreadlayouten som ligger med, fast då fungerar inte xt9 om man vill använda den.

4. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Nu har jag aldrig testat nån annan ROM än original, men min går att använda direkt och är responsiv utan minsta fördröjning vid upplåsning/svart skärm.
    Är dessa ROMar sämre på detta alltså? (fattar att de är snabbare i övrigt)

5. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Kolla i tråden på xda. Där finns två filmklipp där de kör med Darkys ROM utan lagfix. Om du känner att din mobil är lika snabb eller snabbare ska du ju självklart inte uppgradera såvida det inte är något speciellt du är ute efter.

6. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Lite småsugen på att testa denna med. Men va fan sitter med docs rom idag. Orka göra en clean install IGEN. Antar att det inte är någon ide att försöka äns utan att flasha om.

7. johoolio

johoolio Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

haha! jag kikade just på första filmen han lagt upp den såg riktigt snabb ut. men det va inga dåliga snarkningar man hörde i bakgrunden!! hihi

8. noobwork94

noobwork94 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rom

Denna rom är mycket snabbt och är enkelt att installera jag gillar det. Jag installerade från doc rom och installera darkys istället och det känns som smör. Väldigt snabb.

Last edited: 14 dec 2010
  9. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Finns ingen ROM än så länge som slår Darkys ROM, denna är snabb som tåget om inte snabbare. :)

10. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Denna rommen är kanon :D Extremt mysig å lagom snabb :) känns stabil å allt

11. Deelay

Deelay Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 4
    ROM:
    Original 5.1.1
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 1
    ROM:
    Cyanogen
    Någon som löst problemet med Launcher Pro licensen så att man kan använda dem widgets som följer med? Som det är nu så försvinner inställningen så fort man startar om LP.

12. ducken

ducken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    163

MINA ENHETER

Hmm vad menas med "mysig":P

13. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Saker flyter på ett bra sätt istället för ren hastighet.. sen följer ett skönt tema med :)

14. Remain

Remain Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tack för en perfekt jämförelse! Precis sådant svar var jag ute efter! Jag skall så fort jag får tid prova denna. Återkommer med feedback.

15. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Inte vad jag vet, det är fortfarande problem för mig. Men jag körde bara easy install för jag orkar inte få klydd med backup och dylikt igen.

16. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Körde du easy install eller den långa vägen?

Skickat från min SGS med Tapatalk

17. ern

ern Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har du provat att starta om telefonen? Det funkade för mig när jag hade samma problem med Docs rom.

18. Dem00niX

Dem00niX Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

jag hade LP installerat redan innan och koden inknappad. Och det funkar nu för mig. Körde en easy install.

Men ramlade tillbax till docs rom. Bättre smak på det temat. Gillade Darky´s fönsteranimationer typ att de rullade iväg när man stängde de och så. Men temat gillade jag inte.

19. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

kommer denna även komma till xwjpa?

20. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    12 Pro Max
    funkar klockrent... körde en "clean" ... snabb och tycker att jag märker en klar förbättring med batteritiden.. :)