Problem: Dataanvändningen drar sjukt med batteri

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av MalZon, 25 mar 2016.

  1. MalZon

    MalZon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6 Pro 12/256Gb
    Har märk just idag att mitt batteri har dragit nåt helt sjukt onormalt batteri. Åkte hemifrån vid 13:30, hämtade telefonen från laddaren. Alltså 100%. Tittade till telefonen ganska exakt 1 tim senare 14:33 då hade jag 73% kvar, märkligt tänkte jag men hade inte tid att undersöka just då. Kom hem vid 16:00-16:10 snåret och skulle streama hockeyn genom mobilen och Chromecast, hade då ca 45% kvar. Pluggade i laddaren, helt orginal laddare, och körde igång hockeyn och ca 17:40 skulle jag iväg igen, då hade batteriet ökat till 53%. Vilket normalt hade gett näst intill 90%-100% batteri.
    Har kollat lite här nu medans jag och sambon vart iväg på middag att pilarna för data upp/ner lyser konstant (!!) för aktiv trafik.
    Någonting skickar och tar emot alltså hela jävla tiden!

    När jag började skriva detta meddelande för ca 5-6 min sen så hade jag 86% och nu ar det på 79%, och telefonen blir jättevarm.
    Jag har inte installerat någon ny app eller liknande utan gjorde lite uppdateringar igårkväll sent.

    Finns det någon app som verkligen berättar vilken app eller tjänst i telefonen som använder dataanvändningen? Kollar man i inställningar under Ström så verkar ingen direkt utmärka sig.. Nu är batteriet nere på 77%.. haha

    Stänger jag däremot av WiFi och dataanvändningen så känns det som batteriet håller i evighet!

    HJÄLP!!

    Mvh Jonas
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du klickar på respektive app bland de appar som syns i batterilistan, så kan du också se hur mycket de använt radion eller om de hållit telefonen vaken.

    I regel är det så att någon av dem i alla fall är boven, dvs av de som syns i listan. Dock inte alltid, och då blir det lite klurigare att luska ut.

    Det är inte säkert att appen förbrukar mycket data, utan det räcker med att den håller radion/modemet aktivt för att förhindra telefonen från att gå ner i viloläge, men du kan alltid testa med: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobidia.android.mdm