Fick nytt SIM-kort idag, testade hastigheten, fortfarande max 0,95 mb/s. Ringde kundsupporten direkt. Förklarade mitt ärende åter igen samt allt jag gjort för att få allt att fungera. Killen i supporten frågar vart jag bor samt vilken telefon jag har, sen säger han "Kan du vänta ett tag jag ska gå och kolla upp ditt abonnemang med en tekniker". 5 minuter senare dyker han upp igen och förkunnar att "
Ditt abonnemang har varit inställt på upp till 3mbit, inte 16 varav du har fått en klart sämre hastighet än vad du ska ha"
Varför det skett visste han inte men flera personer hade haft samma problem. Han bad mig att starta om telefonen så att de nya inställningarna skulle trä i kraft.
Vips så snittar jag nu 8,3mb/s ner och 3,6 upp

, vilket är en enorm skillnad mot 0,95mb/s ner 0,3 upp.
Varför man måste ringa 6 olika personer på deras support innan man kan lösa detta ärende är en gåta för mig, men jag får vara nöjd nu när allt fungerar som det ska. Frågade även vad för slags kompensation jag kan tänkas få eftersom jag inte fått det jag betalat för. De ska dra av 50% på nästkommande faktura. Helt ok. Ni som har detta problem som jag haft, i synnerhet Lasslax, berätta för deras support att de ska kolla upp så att ni inte har abonnemanget inställt på 3mb/s.
Lycka till!
Click to expand...