Tack för tipsen, Nesse!
Testade att byta till internet.osv, samt ta bort proxyn.
Inte en j***l på kundservice har kommit med dessa tips.
Första mätningen kom jag upp ÖVER 3Mbit inomhus, vilket
aldrig har hänt tidigare. Nästa mätning var jag dock tebax
på 0,5-0.9Mbit igen. (utomhus ger det inte mycket mer)
Jag bytte från 1Mbits-abbonnemang till ett med 3Mbit/s
för knappt ett år sedan, men märker ingen större skillnad
i hastighet mellan dem. Telenors kundtjänst har under de
månader jag haft mitt "snabbare" abbonnemang, visat sig
vara en hoper okunniga, ovilliga & ohövliga skitungar. Med
största säkerhet sommarjobbare från någon "högskola".
Varje gång måste man utstå deras imbecilla & infantila frågor;
har du prövat simkortet i annan telefon? Har du startat om din
telefon? Har du verkligen en telefon som skall klara hastigheten?
Om de nu har en logg, som de säger, varför inte bara tro på det
som (kanske) står där? Kan det helt enkelt vara så, att det är en
beordrad uttröttningsteknik från Telenors sida? När du har väntat
i 20 minuters telefonkö, slussats till olika "handläggare", samt fått
höra dessa standardfrågor för FEMTE gången samma dag, kanske
de förutsätter att man skall ledsna & ge upp? Har skickat ett flertal
mail till kundtjänst, och fått svarsbekräftelse med löfte om att höra
av sig "inom 24 timmar". Ingen har någonsin svarat. När de lovar att
ringa upp "om 10 minuter", har heller aldrig något hänt. Berättar man
om detta för kundtjänsten, får man till svar att "jag kan inte ansvara
för hur andra i kundtjänst sköter sig". Vad säger man? Suck....
I förrgår utbrast en käck gosse vid namn "Alexander"; jag tänker härmed
bjussa dig på kostnadsfritt 10 Mbit i ett halvår, eftersom du ju haft så
mycket "strul". (det var väl meningen att jag skulle kyssa hans fossingar
av ogrumlad tacksamhet, antar jag) "Starta bara om telefonen, så skall
du se att hastigheten ökat väsentligt", bräkte han. Visst. Sagt & gjort.
Ja, ni vet ju hur det gick - ingen märkbar förbättring, i sju fall av tio.
Behöver jag säga att jag efter nästan 20 år med
Telenor (visst, från
början hade jag Europolitan) nu letar efter några bättre operatörer?
Problemet är ju bara att allihop verkar vara lika goda kålsupare, eller?
På Fairshopping.se gnälls det som hejsan på "
Tre", och
Tele2 känns
ju knappast som något seriöst alternativ heller. Telia är väl kanske
bra, men är ju ganska dyra, i synnerhet med tanke på att de har
"tak" på sina surfabbonnemang.
Telenor kör ju åtminstone taklöst.
Känns som att man sitter med arslet i det blå skåpet, hur som.
Grrrr

Click to expand...