Dedikerad Samsung-Benify erbjudandetråd NO DISCUSSIONS

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Alvin, 2 okt 2022.

1. tswfootball

tswfootball Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Först måste jag applådera dig för vilket geni du är som från första början visste att TVn var 100% slutsåld.
    Sen är jag helt med om att man får acceptera läget ifall TVn är slut.

Men tycker det är lustigt att så många som inte skrivit i tråden innan plötsligt ska komma in och agera högmodiga nu när folk är besvikna.

Ingen som la en order här har gjort fel. Det är en TV som tidigare sålts för det priset som kom tillbaka. Det var inte tydligt någonstans att det skulle vart fel i något system. Folk buggade inte systemet genom att refresha, det var deras system som indikerade att den blev tillgänglig och då slog någon till. Om du tror att ett antal F5 gör att hemsidan buggar och man kan lägga en order när backend systemet säger att det är slut så är du helt ute och cyklar. Det sker vanligtvis ett antal kontroller innan en order läggs. Här är det Samsungs lagersystem som haft fel data.

Kristy, Hajken och Hazzze gillar detta.
  2. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    563

MINA ENHETER

Håller helt med dig. Av någon anledning blir vissa så uppretade av att andra anser sig vara berättigade till en rimlig kompensation i det här fallet. 10% är inte rimligt! Det är högst subjektivt detta, men det finns vissa dogmatiker och absolutister här som sitter på sina höga hästar och bestämmer vad andra får och inte får tycka.

Hazzze gillar detta.
  3. junkan

junkan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    176

MINA ENHETER

Nu bestämmer du att vi inte får tycka att Samsung har rätt.

Som sagt fortsätt bråka så kommer Samsung aldrig mer ha liknande erbjudanden, är det bättre.

Uppenbarligen har Samsungs villkor godkänts vid orderläggning och villkoren är tydliga att de inte behöver leverera.

Winkull gillar detta.
  4. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    563

MINA ENHETER

Never said that. Läs om och gör rätt. Jag sa att det är högst subjektivt vad som är en rimlig kompensation. Du har rätt till att tycka att Samsung gör rätt och vi som fått våra beställningar annullerade rätt att inte hålla med om det.

selko gillar detta.
  5. poobear

poobear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 15
    Varför skulle inte 10% vara rimligt?
    Samsung vill tömma lagret på en specifik modell. Det blev fel i lagersaldot och alla kunde inte få den. Hur i hela världen skulle det vara rimligt att kunna välja 70% på vilken modell som helst i deras utbud? Var glad över 10% istället, liksom du får ju 10% helt gratis. Du betalar inget för lagersaldofelet.

6. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Jag kommer inte bråka med dem för jag kan förstå att något gått fel och de helt enkelt inte har produkten i lager.

Jag tycker kompensation är dålig utifrån att jag genuint trodde produkten skulle levereras och det tog 5 dagar för de att uppdatera oss (samt att pengar dragits).

Jag tycker bara det är löjligt när folk som inte ens var aktiva här ska komma och anklaga att andra gjort något fel för att man la en beställning och sen är besviken.

Last edited: 1 jul 2023
    selko och Hazzze gillar detta.
  7. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    563

MINA ENHETER

Det är halmgubbe det där. Har aldrig sagt att 70% rabattkoden är rimlig. Skrev endast att det var det som var plåster på såret förra gången samma sak inträffade. Jag anser att 10% inte är en rimlig kompensation, men det betyder inte att jag tycker att 70% är en rimlig kompensation heller. Den sistnämnda var extremt vältilltagen. Däremot kan jag tycka att en rabattkod på 30-50% hade varit mer rimligt.

Med det sagt, let's agree to disagree.

Kristy och tswfootball gillar detta.
  8. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    För att 10% är på ordinarie pris och handlar du genom portalen så är det oftast minst det redan. Så rabattkoden är inte värt något.

10% till 70% är ett stort steg. Att de erbjöd det senast var extremt schysst och jag kan hålla med om att inte kräva det.

Men något bättre än 10% hade jag själv kunna tycka då det här var ett fel från Samsungs sida att lista produkten igen och sen vänta 5 dagar för att ge en uppdatering på oss som lagt en order.

Kristy gillar detta.
  9. liqwid78

liqwid78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    328
    Denna tråd är för Dedikerad Samsung-Benify erbjudandetråd
    Kan ni inte som vill gråta över era rabatt rättigheter skapa er egen tråd i någon som handlar om juridik eller liknande? Snälla håll er till ämnet

IRONMIKE, niklas1232, Metalstorm och 19 andra gillar detta.
  10. Hazzze

Hazzze Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425
    Någon som fått mer info ifrån Samsung?

11. 404sam

404sam Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    55" S95B OLED Smart 4K TV (2022) finns för 10,620.

Inget supererbjudande, men cirka 500kr lägre än andra återförsäljare.

12. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    563

MINA ENHETER

QN85A 85-tum för 18000kr.

Bifogade filer:

bernard gillar detta.
  13. Susie

Susie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jag undrar lite över hur dessa erbjudanden från Samsung ser ut under året när det gäller supererbjudanden med 50-70% rabatt. Är det så att man kan göra riktigt bra fynd på exempelvis diskmaskiner eller spisar hos Samsung Benify nästan varje år? (Jag läste nyligen en tråd om bra försäljning av Samsung TV-apparater tidigare i somras hos Benify). Finns det speciella månader då det brukar vara sådana erbjudanden, eller varierar det? Jag antar att det finns bra köpmöjligheter runt Black Friday och januarirean? Eller?

14. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Erbjudandet med 70% är något som aldrig hänt tidigare av det jag vet.

En riktigt bra deal genom portalen brukar vara 50% och då är det ofta någon utvald produkt, och man kan sällan förutspå när det sker.

Men som sagt, 70% stack ut extremt vilket också är varför de tog slut direkt.
    Tror inte man kan förvänta sig att det t.ex. ska ske igen på nästa års TV modeller

bernard och Susie gillar detta.
  15. skythread

skythread Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    548
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25
    Något att tänka på är att det också var 2021 modellen av tvn och de släppte 2023 ungefär samtidigt, så troligen hade dem stora lager där det vill bara bli av med för att få tillbaka lite och öka omsättningen.

bernard gillar detta.
  16. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Det var 2022 modellerna.

Men ja måste vara någon sån anledning till varför de mer eller mindre valde att rensa vissa modeller från lagret.

17. liqwid78

liqwid78 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    328
    Samsung går nu mot OLED. Ingen anledning att ha ett lager på osålda QLED som ingen vill köpa när Samsung kör rean på OLED sen

18. Susie

Susie Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaret, men med andra ord verkar det inte finnas någon specifik månad man bör hålla extra koll på? Jag behöver en ny diskmaskin och tvättmaskin och undrar när och hur mycket rabatt jag kan hoppas på. Om jag förstår rätt, verkar 50% vara den högsta rabatten enligt det du säger.

19. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    563

MINA ENHETER

Det finns i skrivande stund riktigt vassa erbjudanden via Benify på Samsungs tvättmaskiner. Dock kan jag redan nu rekommendera denna:

LG 17 kg Tvättmaskin(Stainless Silver) - Steam, Energiklass E, TurboWash™, Smart Diagnosis™ med Wi-Fi | LG Sverige

Använd koden epromo5 så får du ytterligare 20% rabatt.

Tror att det bara är en kvar. Köp innan den tar slut. 17kg kapacitet. Billigast på prisjakt tror jag ligger runt 13k. Med rabatten som jag tipsade om landar denna high-end tvättmaskin runt 7500kr.

xTQ gillar detta.
  20. tswfootball

Mottagna gillanden:
    530
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Nja deras topp 2023 modeller består fortfarande av en del Neo QLED.

maclainematthew gillar detta.