Aha jag förstår. Mac-forum är auktoriserad service-partner om jag förstått det rätt. Auktoriserade ställen har ju möjlighet att ta ut lite högre priser om de vill. I mina öron låter det väldigt konstigt att de tar ut en högre avgift om det är inom telefonens garanti-period om man vill ha batteriet utbytt.
Min auktoriserade firma var det inget snack om saken iaf, var bara ploppa in drop-in med luren, gå och ta en kaffe och sen tillbaka en timma till så var allt klappat och klart med nytt batteri.
Men oavsett hur det blir för din del prismässigt, 295 eller 495 så är det en droppe i havet med tanke vad Apple brukar ta för att byta ut komponenter och priser. Kostar normalt 800+ att byta batteri annars.
Hoppas att de löser sig för det bästa för dig. Skulle garantin inte täcka detta gratis åt dig, så stå på dig och säg att du ska ha för 295:-. Att chansa gör inget, det värsta som händer är att man kan få ett nej.
Men får du ett ja så har du tjänat in 200:- och kan ta en pizza och en öl i värmen medans de fixar telefonen

Click to expand...