Dela mobilt nätverk med laptop - Problem

Diskussion i 'Wildfire' startad av h0nden, 4 okt 2010.

1. Lennis

Lennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr
    Tror jag har hittat en tillfällig lösning.

Efter mycket testande fram och tillbaka med två datorer, en med Windows 7 och en med Ubuntu, så kan jag bara konstatera att det är telefonen som är problemet.

Jag har återställt telefonen flera gånger med samma resultat varje gång att efter ett par timmar så slutar internetdelningen att fungera.

Nu är det så att jag gjorde en återställning och loggade bara in mig på google för mina kontakters skull, och stängde sedan genast av uppdateringar via widgeten Strömpanelen och tog även bort widgeten Friend Stream. Nu har jag haft telefonen igång runt 12 timmar och det funkar fortfarande att dela anslutningen:)

Jag vill minnas att den senaste uppdateringen skulle förbättra något med Facebook så jag mistänker att det är där felet ligger. HTC verkar ju vara som de flesta företag inom elektronikbranschen dvs skyller ifrån sig och vägrar inse att de har fuckat upp en massa telefoner med den senaste uppdateringen. Tråkigt tycker jag.

Prova gärna att göra som jag gjort och rapportera här om ni också får det att fungera.

2. Mr_joe

Mr_joe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lennis - fungerar det även om du startar om telefonen?

Själv har jag fått svar från HTC igen:
    "Tack för ditt email.

vad jag kan göra är skriva en rapport till våran tekniskavdelning.
    Är det ok om de svara dig på engelska och hart du en telefon nummber som de kan ringa till dig om de behöver?"

Vi får se om rapporten han skriver till tekniska avdelningen leder till något i nästa uppdatering.

3. Lennis

Lennis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr
    Kan bekräfta att det fungerar även efter en omstart.

4. Wildfir

Wildfir Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem tidigare, jag pratade först med htc supporten i typ 2 timmar... så kom de fram till slut att jag skulle lämna in telefonen.
    Så när jag haft min Wildfire i mindre än en vecka fick jag lämna in den på reparation som tog två veckor,
    När jag fick tillbaka telefonen sa de att de hade installerat ny "sw"
    vet inte vad det är men nu fungerar allt som det ska.

5. kåke

kåke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Du måste installera HTC Driver på datorn, den finns på minneskortet i din telefon
    Du måste också gå in på inställningar, program,utveckling, och bocka för USB-felsökning.

MVH Kåke

6. ajamaja

ajamaja Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här kommer lösningen som funkar!

Hej,

jag hade detta problem och höll på att bli fullständigt vansinnig och kontaktade HTC support, fick till svar att de håller på att arbetar på en fix som ska lösa problemet. Under tiden finns en workaround, så enkelt så man tror man ska gå upp i limningen...
    1. Aktivera telefonens flygplansläge
    2. Inaktivera telefonens flygplansläge
    3. Sätt igång och surfa!

HTC support hävdar också att man måste ha HTC Sync installerat, det har inte jag och det funkar ändå med denna workaround.

Bara att vänta på att fixen kommer snart då...

Mvh

Ajamaja

Edit:
    Kan tillägga att jag testade Kåkes tips om att aktivera USB felsökning, men det funkade inte för mig.

Last edited: 29 dec 2010
  7. heeke

heeke Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Efter en systemåterställning och FroYo uppdatering så fungerar det för mig igen.
    Det lutar ju åt att det var systemåterställningen som var den egentliga lösningen om vi ska se till vad andra har rapporterat.

8. Abilify

Abilify Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig fungerar det bra att surfa runt, skriver från laptopen nu med min LG GW620 nu som modem.

Problemet jag har är att jag inte kan logga in på varken Facebook eller min mail. Det står nått i stil med att det har överskridit tidsgränsen...

Nån som har nån ide om åtgärd? :ehm:

Har Chrome som webbläsare.