Fråga: Dell Optiplex 3020: Radera HDD

Diskussion i 'Windows, datortillbehör & komponenter' startad av Tompa23, 27 apr 2024.

1. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Fick en uppgraderad Dell Optiplex 3020 ( till Win 10).

Som det brukar vara med Dell datorer så lev dessa med dubbla HDD- Drives ( ej SSD).
    Lite idiotiskt tycker jag,men som det brukar vara med företagsdatorer att dem har en sk.Ghost partition.
    I det här fallet att recovery mode ligger på denna disc.

Men sen så kan det också vara som så att denna disc endast använd som en ren backup( dvs att det är en spegling av det som finns på masterdiscen).

Jag har som sagt försökt att ta bort denna drive.
    Eftersom jag inte har något sparat( har inte heller något behov av att denna kvar).
    Just för att minimera felkällor( om en drive strular,så blir det boot problem).

Eftersom jag gick bet på detta( efter konstens alla regler).
    Ex så hittade jag en manual om Dell UEFI( Vad nu detta betyder).

Det som är mitt problem är att om jag makulerar denna ur BIOS, så känner bootsekvensen av detta= att jag inte kan starta.
    Konstigt nog om jag kopplar in driven så fungerar detta.

Eftersom jag inte har vare sig Dell resources,eller återställningsnyckeln( i org).
    Då detta gjordes av ett företag ( som dessvärre inte ville dela med sig av återställningen).

Så det jag undrar är om det finns andra sätt än att ominstallera?

2. GunnarWik

GunnarWik Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    696
    Operatör:
    Fello, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, halebop
    Telefon:
    Xiaomi Poco F6
    Telefon 2:
    Google Pixel 7
    Gå till denna sida, Ladda ned Windows 10 och följ instruktionerna. Säg att du inte vill spara något och klicka vidare.