Dell XPS 15 / XPS 9560 - erfarenheter?

Diskussion i 'Off Topic' startad av bernard, 26 jan 2017.

1. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 460
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag upplever det inte som särskilt störande, men har främst spelat i Nintendo Wii U-emulatorn CEMU (Zelda Wind Waker).

Tycker nästan att det är ett mindre problem i spel än vad det är i webbläsaren. Där upplever jag det som tydligast när jag scrollar med svart text på vit bakgrund exempelvis.

4K/UHD-modellen skall ha mindre ghosting än 1080p/FHD-modellen av någon märklig anledning.

Som speldator får du också räkna med att använda hörlurar om du spelar någon nyare titel. Fläktarna väsnas rejält under maxbelastning. In-ear-lurar eller slutna hörlurar rekommenderas. I förhållande till storleken är det dock svårt att hitta något som är mer kapabelt.

Last edited: 31 mar 2017
  2. Daphid

Daphid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Härligt att höra, tack så mkt för svaret. Hjälpte mig verkligen kan jag säga.

3. jforsmark

jforsmark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Jag har haft min Dell XPS 15 9550 ett drygt år och jag är grymt besviken! Jag köpte modellen med 32 GB RAM och 1000 GB SSD och trodde att jag köpte en superdator i ett snyggt och smidigt format, men det har i princip bara varit problem hela tiden. Trots de fantastiska specarna har den aldrig varit speciellt snabb. I början blev det blåskärm ett par gånger i månaden, vilket bara det är helt sjukt på en ny dator. Sedan blev det allt oftare tills det blev svårt att ha den på jobbet. Till slut var det i princip 3 gånger om dagen. Då ringde jag supporten som jag betalat dyrt för, och deras enda råd var att göra en ren windows-installation som de skulle hjälpa mig med. Det blev ca 8 samtal till supporten eftersom de alla sa olika saker, glömde delar, och inte hade en aning om vad de andra sagt. Sedan dess har den fungerat något bättre, men den är fortfarande inte speciellt snabb och det blir fortfarande blåskärm någon gång i månaden. Jag kommer nog aldrig mer köpa något från Dell!

Johan

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 460
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    XPS 9560 har mängder med problem också. I grund och botten är det i princip samma maskin frånsett GPU och CPU:n.

Det största problemet är nog den bristfälliga värmeavledningsförmågan som ställer till det rejält. Utan att göra en mängd modifieringar är det svårt att dra full nytta av komponenterna. Kylningen är kraftigt underdimensionerad/illa konstruerad (noll luftcirkulation vid spänningsregulatorerna) .

Det blir nog ingen Dell igen heller för min del...