Den efterlängtade Eclair bin-filen läckt!

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Callahan, 3 apr 2010.

1. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

jopps.

2. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

okej, ursäktar att jag skriver lite många frågor men jag får inte 3g acces... Man kan ju inte tvinga den till 3g så varför kopplar den inte upp sig mot 3g? Går ju inte att göra något på internet går så segt..

3. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Kör oxå med Helix.

Var hittar jag den gamla launchern så att jag kan ta bort den? Ligger den i /system/app/?

4. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Den ska göra det, men när jag försökte ta bort den så gick det inte.. Vet inte varför jag har adb access

5. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag blir vansinnig! Sitter på jobbet, mobilen behöver en ominstallation av 0.008.06 och datorn här verkar spärra typ megaupload, speedyshare och sådana nedladdningssidor.

Är det någon som vill hjälpa mig att ladda upp följande fil på något annat sätt så jag kan ladda ner här på jobbet?

http://www.multiupload.com/UP_G4AWUKW3E4

6. Callahan

Callahan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har du en ftp att tillgå?

7. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag löste det... Smörade lite för IT-killen här som plockade bort en proxy-server som stoppade sådan trafik. Tack ändå!

8. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Har ni kommit runt problemet med att den inte vaknar ur standby eller att den startar om sig? Tjejen blir galen snart om jag inte fixar det eller trycker in gamla romen.
    Den har gjort det 5 ggr nu på morgonen...

9. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

10. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hände mig en gång igår.

Tydligen hade frugan skickat ett sms som jag missat, finns inga spår av det i telefonen heller och den var avstängd/död (svart skärm, svarade inte på nått, men gick att starta när jag tagit ut batteriet). Svårt att svara på om den hängt sig i detta läget eller om den var död och failat med något.

Denna rommen är bra, mycket bättre än den andra släppta även moddad med LCR, men det krävs nog lite mer testning av saker som dessa. Bara råkat ut för detta en gång, och det är jag beredd på när man kör in rommar som dessa.

11. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Eftersom jag idag inte har nått att göra på jobbet så sitter jag och trixar med telefonen (självutbildning :-P)

Lite buggar jag börjar reta mig på:
    * När jag öppnat Contacts så försöker den synca mot simkortet än. Får inte bort denna buggen.

* MinFree-settings är satt så otroligt högt default så om man öppnar exempelvis gmail och browsern under tiden market laddar ner en uppdatering/fil så dör nerladdningen och man får gå in i market igen och välja att installera.

* När jag tog en rökpause innan så var telefonen död igen när jag kom tillbaka. Eller, som jag beskrev det tidigare: Skärmen är svart. Telefonen reagerar inte på något alls. Det ser ut som den är avstängd, men man måste ta ut batteriet innan den startar igen.

Så hänt mig 2 gånger nu att den "dött"... Relaterat till SIM-grajen kanske, eller ev. MinFree-settings kanske? Ska nog testa sänka minFree lite och se om det går att återupprepa. Ska dock tilläggas: Detta är otroligt små buggar, haft Sony Ericsson-telefoner (har dessutom en) som har värre buggar i sig som man "tvingas" leva med, som är släppta, så detta är ingen diss mot rommen, vill bara försöka ta reda på varför den uppför sig på detta viset. (ja, jag är uttråkad på jobbet just nu).

-------

Tillägg till SIM-sync-buggen:
    Får upp dessa felmeddelandena i DDMS när den provar synca mot sim, och dom spottas ut lite hela tiden, vilket kan vara orsaken till att den blir seg:

Kod:
    ERROR/DatabaseUtils(195): Writing exception to parcel
    ERROR/DatabaseUtils(195): java.lang.NullPointerException
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.gsm.UsimPhoneBookManager.readAdnFileAndWait(UsimPhoneBookManager.java:338)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.gsm.UsimPhoneBookManager.loadEfFilesFromUsim(UsimPhoneBookManager.java:111)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.AdnRecordCache.requestLoadAllAdnLike(AdnRecordCache.java:261)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.IccPhoneBookInterfaceManager.getAdnRecordsInEf(IccPhoneBookInterfaceManager.java:285)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.IccPhoneBookInterfaceManagerProxy.getAdnRecordsInEf(IccPhoneBookInterfaceManagerProxy.java:73)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.IccProvider.loadFromEf(IccProvider.java:367)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at com.android.internal.telephony.IccProvider.query(IccProvider.java:108)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at android.content.ContentProvider$Transport.bulkQuery(ContentProvider.java:117)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at android.content.ContentProviderNative.onTransact(ContentProviderNative.java:98)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at android.os.Binder.execTransact(Binder.java:287)
    ERROR/DatabaseUtils(195):     at dalvik.system.NativeStart.run(Native Method)
    WARN/AsyncQuery(223): java.lang.NullPointerException

Last edited: 7 apr 2010
  12. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Jag får acore fc när jag söker vissa personer via dialern genom trycka deras namn på t9 maner och sedan försöker ringa dessa.

Någon som vet något om det? Hittade en gammal tråd men det men de har ju byggt om kontaktdelen i 2.1.

13. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

testa dialer one istället från market

14. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Har kört den förut och den är bra. Men jag avinstallerade eftersom den kändes överflödig iom den nya dialern. Får du samma fel?

15. Tenrou

Tenrou Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Överlag väldigt nöjd med att jag drog in den här firmwaren men är det bara jag som är lite bitter över att den bara har fyra rader med ikoner på varje homescreen mot tidigare fem? Sen har jag nu också en gång råkat ut för problemet att den verkar död och man behöver ta ut batteriet för att starta om den.

Annars klockren, inte överdrivet mycket långsammare än 1.6 build 2.000.16 ens utan att rensa upp något bland system-apparna.

16. Callahan

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Hjälper det dig ifall du sätter in helix launchern och får en extra ikonrad längst ner? Tror de diskuterar det på nästa LCR (1.3) release.

17. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Säg till om du hittar felet på att den verkar vara avstängd?

18. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Angående att telefonen inte reagerar när man försöker låsa upp den så har det inträffat ibland för mig med.

Men det senaste dygnet har jag inte låst telefonen/släckt skärmen med powerknappen. När jag vill låsa den/släcka den så lägger jag den helt enkelt på bordet eller i fickan så slocknar den automatiskt efter 15sek. (Jag har ställt in det på 15sek och använder Screebl Lite som håller igång telefonen när jag använder den)
    Under det här dygnet har den inte "dött" en enda gång.

Min teori är alltså att om man låser den med powerknappen så kan den hänga sig, men om man låter den slockna av sig själv så funkar det. Men jag är inte säker :)

19. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Bra tips om screebl. sparar batteri och irritation :)

Last edited: 7 apr 2010
  20. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hittar inte Screeble på market...