Eftersom jag idag inte har nått att göra på jobbet så sitter jag och trixar med telefonen (självutbildning :-P)
Lite buggar jag börjar reta mig på:
* När jag öppnat Contacts så försöker den synca mot simkortet än. Får inte bort denna buggen.
* MinFree-settings är satt så otroligt högt default så om man öppnar exempelvis gmail och browsern under tiden market laddar ner en uppdatering/fil så dör nerladdningen och man får gå in i market igen och välja att installera.
* När jag tog en rökpause innan så var telefonen död igen när jag kom tillbaka. Eller, som jag beskrev det tidigare: Skärmen är svart. Telefonen reagerar inte på något alls. Det ser ut som den är avstängd, men man måste ta ut batteriet innan den startar igen.
Så hänt mig 2 gånger nu att den "dött"... Relaterat till SIM-grajen kanske, eller ev. MinFree-settings kanske? Ska nog testa sänka minFree lite och se om det går att återupprepa. Ska dock tilläggas: Detta är otroligt små buggar, haft Sony Ericsson-telefoner (har dessutom en) som har värre buggar i sig som man "tvingas" leva med, som är släppta, så detta är ingen diss mot rommen, vill bara försöka ta reda på varför den uppför sig på detta viset. (ja, jag är uttråkad på jobbet just nu).
-------
Tillägg till SIM-sync-buggen:
Får upp dessa felmeddelandena i DDMS när den provar synca mot sim, och dom spottas ut lite hela tiden, vilket kan vara orsaken till att den blir seg:
Kod:
ERROR/DatabaseUtils(195): Writing exception to parcel
ERROR/DatabaseUtils(195): java.lang.NullPointerException
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.gsm.UsimPhoneBookManager.readAdnFileAndWait(UsimPhoneBookManager.java:338)
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.gsm.UsimPhoneBookManager.loadEfFilesFromUsim(UsimPhoneBookManager.java:111)
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.AdnRecordCache.requestLoadAllAdnLike(AdnRecordCache.java:261)
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.IccPhoneBookInterfaceManager.getAdnRecordsInEf(IccPhoneBookInterfaceManager.java:285)
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.IccPhoneBookInterfaceManagerProxy.getAdnRecordsInEf(IccPhoneBookInterfaceManagerProxy.java:73)
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.IccProvider.loadFromEf(IccProvider.java:367)
ERROR/DatabaseUtils(195): at com.android.internal.telephony.IccProvider.query(IccProvider.java:108)
ERROR/DatabaseUtils(195): at android.content.ContentProvider$Transport.bulkQuery(ContentProvider.java:117)
ERROR/DatabaseUtils(195): at android.content.ContentProviderNative.onTransact(ContentProviderNative.java:98)
ERROR/DatabaseUtils(195): at android.os.Binder.execTransact(Binder.java:287)
ERROR/DatabaseUtils(195): at dalvik.system.NativeStart.run(Native Method)
WARN/AsyncQuery(223): java.lang.NullPointerException
Click to expand...