Google Calendar (original appen i Android) är ju inte så långt ifrån, men tyvärr i Heron så har vi ju bara HTC Calendar som är kass.
Har använt Android original också & den har vissa fördelar jämfört med HTC:s men är ju förhållandevis medioker jämfört med det SE & Nokia brukar leverera. Känns lite som att HTC tror att man enbart vill leka med luren & därför inte lagt ned speciellt mycket på kalenderdelen, även Apple då Iphones kalender också verkar suga av det jag sett... När jag valde mellan Hero & Iphone så var jag faktiskt nära att lägga ned köpet pga kalendrarna som är så viktigt för mig. Valde dock heron & tänkte att jag nog får tag på en bättre kalenderapp men har varit mycket missnöjd då jag inte gjorde det, ja inte förrän nu då. Nu är översikten bra i alla fall :-)
Jag har använt Calender Pad ett tag nu och jag måste säga att jag är väldigt nöjd. Widget med månadsvy som visar vad man har inlagt med rätt färger och en bra veckovy. Veckovyn visar veckonumret längst upp i listen men det är tyvärr inte helt lätt att upptäcka pga dåligt färgval. Det enda negativa är som tidigare sagts att klick på en viss dag bara öppnar månadsvyn i originalkalendern och inte den dagen.
Om du lägger in googles "veckonummerkalender" så får du med veckonumren även i månadsvyn. Eftersom du kan välja färgerna på googlekalendrarna kan du då även bestämma färgen på dessa veckonummer (till viss del).
Jag har den på nätet men tycker det är störande att den visar veckonumren som en händelse i telefonen. Jag har calwidget också och där blir det ganska fult om jag visar veckonummerkalendern. Jag är inte beroende av veckonumren men ibland behövs dom och jag gillar som sagt att Calendar Pad visar dom i veckovyn. Vi kanske ska maila utvecklaren och be om att få dom i månadsvyn också.
Och om möjligt komma direkt in i dagsvyn när man klickar på en viss dag. Jag gick in på hemsidan som det länkades till på androlib.com för att hitta en mailadress eller någonstans att lägga en kommentar, men fick bara upp massa skumma tecken på sidan jag kom till. Gissar att det är på något asiatiskt språk som jag saknar codec/font till...
Hej på er. Har läst tråden och kan bara instämma i att en av de saker jag var sååå less på var kalenderfunktionen. Har nu Cal pad och det är ju i stort sett klockrent
Jag kör Cal Pad i kombination med Calwidget. Det funkar bra men jag retar mig på en liten skitsak. Jag har sett flera screenshots från Calwidget där man fått veckodagarna utskrivna på svenska, alltså måndag i stället för monday osv. Hur fasen får man till det?
Både kalendern i vannliga 2.1 och HTC's 2.1 är märkbart förbättrade med veckovy, inställning för standardvy o.s.v... Dock inga veckonummer i någon vy, dumt, glömmer alltid gatusopningen på jämn vecka, hehe...
Vill bara tipsa om att Calendar Pad nu blivit ännu förträffligare med bl.a. widgets för fler olika vyer, veckovyn är super! En klar femma nu!
Tack för tipset, har ni några erfarenheter från fler bra kalenderapplikationer? Vi får ta och göra en wrapup här på Swedroid med några olika apptips på denna front, det blir betydligt fler droids i omlopp nu när nästa generation lurar letar sig ut här i Sverige - det hade nog uppskattats- Eller vill kanske någon här ta sig på detta och ta lite screenshots o skriva några ord om de olika appparna? Det behöver inte vara en hel roman och vi länkar gärna till bloggar och dylikt i artikeln som publiceras om författaren vill.
När det kommer till själva appen så är jag inte särskilt kräsen och nöjer mig med 2.1 vanilla. Dock så har jag grova problem med synkroniseringen. Genom datorn så har jag valt att prenumerera på googles "svenska helgdagar" och en kalender med alla djurgårdens matcher. Går jag in på google calendar genom datorn så finns båda kalendrarna där utan några som helst problem. Om jag däremot kollar i telefonen så finns bara den ena. Jag har force syncat och rensat cache till förbannelse men utan några positiva resultat. De kalendrar som min telefon redan "vet om" verkar synkronisera utan problem, men det verkar omöjligt att få den att hitta nya kalendrar. Någon som vet vad varför min telefon jävlas så med mig?
Kopiera händelser i kalender Någon som vet om det finns en app för att kopiera händelser i kalendern? Sjukt irriterande att det inte går. Sen har jag inte heller lyckats att omboka ett enskilt möte i återkommande händelser utan kan bara omboka alla händelser. Måste gå via datorn för att göra en enskild ombokning. IRRITERANDE. Det kommer ju upp en popup där det står Ändra alla händelser i serien. Där borde det ju finnas ett alternativ att endast ändra en specifik händelse. Är det en bugg eller vad?? Kan nämna att jag kör synkning med Outlook på datorn och använder inte Google kalendern.
Alltså en fråga angående Calendar Pad, den visar ju veckan uppe i ena hörnet, men för mig visar den fel veckonummer och det är fruktansvärt störande. Kollade på den för en liten stund sedan och den visar att det är vecka 17 för mig nu fast det är ju vecka 18. Finns det nåt man kan göra åt det problemet?
Antagligen är det korrekta veckonummer i det land utvecklaren av den widgeten kommer ifrån. Det varierar ju en del. http://en.wikipedia.org/wiki/Week_number#Week_numbering
Ja, jag antog att det var så det låg till, men var tvungen att höra efter. Lite tråkigt dock att det visar fel vecka..