Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ett tips är också att inte döpa om filerna till "update.zip", då man slipper möjliga misstag och förväxlingar.
    I senaste RAv1.2.1-recoveryn kan man ju välja vilken zip-fil man vill köra...

2. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Även i 1.2.0. Jag har faktiskt inte märkt någon skillnad på den och 1.2.1. Kanske något som är bra fast man inte "ser".

3. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Är det någon som får den nya Quick Search boxen att fungera ordentligt? Dvs, den widget som tidigare bara va googlesearch ska nu kunna söka på kontakter, applikationer och musik.
    Men jag kan endast hitta en handfull av mina kontakter mha denna. Inte en enda låt som jag vet finns på mobilen hittas.

Inte för att jag använder denna widget mycket till annat än just google search, bara jobbigt när det inte funkar som utlovat :)
    Och ja, ja har allt förkryssat i settings>search>searchable items.
    Kör me 4.1.11.1

Last edited: 24 sept 2009
  4. Kaptenbo

Kaptenbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Denna gång gick det bättre, men vet inte om det blev helt rätt ändå.
    Nu startade den iaf och funkar fint. Men det verkar inte som den senaste uppdateringen kom med som den skulle.

Denna gång gjorde jag enligt anvisningarna. Jag la in den filen som du länkade till på punkt nr 6 (update-cm-4.0.4-signed.zip) och sen direkt efter, på punkt nr 7 la jag in den som va länkad till i första inlägget (rad-4.1.11.1-kernel.zip)

Men om jag på telefonen nu går in på meny/settings/about phone så står det.

Firmware version: 1.5
    Mod version: CyanogenMod-4.0.4
    Kernel Version: 2.6.29.6-cm41 root@android#1

Är detta riktigt? Vad jag har förstått skulle det va firmware 1.6 nu. Man skulle få den nya marketen och quick search m.m. Detta har jag ingenting av. Eller har jag fattat helt fel?

Ska jag prova fastboot recovery och bara lägga in den senaste uppdaterade portningen igen eller vad kan jag göra nu?

5. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Om du läser noga va du nyss skrev så la du in 4.0.4 romen så de e inte så konstigt :)
    Så du gjorde rätt men använde fel rom-fil (förutsatt att det är 4.1.11.1 du vill ha)

6. Kaptenbo

Kaptenbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok. men då skulle jag lagt in (update-cm-4.1.11.1-signed.zip) från http://www.cyanogenmod.com/downloads/experimental-rom först, om jag förstår det rätt?

Men sen måste jag väl också lägga in uppdateringen (rad-4.1.11.1-kernel.zip) härifrån också? Eller?

7. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Precis. Först romen, sen port-filen från första sidan. Precis som du gjorde innan fast denna gång med rätt rom:)

8. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Varför läser du inte i tråden innan du postar? Det hade jag redan konstaterat innan ditt första inlägg och han hade svarat att så var fallet och fixat det.... :eek:

Blir ju bara skräpigt med sånt här nonsens, kan ingen moderator ta bort dessa inlägg som inte tillför någonting alls... *suck*

9. zw4mp

zw4mp Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hur funkar det för er att installera uppdateringar genom nya Android Market i Cyanogen 4.1.11.1? Kanske har missat någon funktion eller så är det väldigt få uppdateringar på de apps jag har :)

Två gånger nu på en vecka har det iallafall dykt upp i notification-baren att det finns en uppdatering tillgänglig, men inte vad. Trycker jag där så hamnar jag på Downloads i Market fast kan ändå inte hitta att någon app i listan som behöver uppdateras.

Bara för mig detta inte verkar fungera?

10. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Last edited: 26 sept 2009
  11. PolkaMan

PolkaMan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som vet vart man kan få ner den senaste versionen av CM? Jag kan inte få ner den från hans hemsida.

12. skipunk

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

De har tagits bort därifrån pga kontroversen med google. Man kan dock fortfarande ladda ner dom från CM-updater.

13. PolkaMan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vart hittar jag CM-updater? Jag har aldrig kört CM innan...

Jag försökte lägga in ROMen igår men det står att min Mod Version är JER002. Det ska väl inte vara så?

EDIT: Nu fick jag ner cm-updater.

Last edited: 27 sept 2009
  14. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Mest på skoj så slängde jag in Original-ROMen från Vodafone igår istället för CM som nu har lite stillestånd. (Körde 4.1-grenen och utvecklingen av den är ju i alla fall tillfälligt avstannad.)

Döm om min förvåning, men OJ va snabb telefonen blev med originalgrejerna! Blev lite förvånad faktiskt. Men det beror säkert på att jag dels nu har hittat de appar jag gillar och vill ha till skillnad från när telefonen var ny och man lastade in allt som fans med "coola" widgets och annat. Och dels beror det nog på att den inte kör Apps2SD. Skulle vara mycket spännande att köra nk02's mod av CyanogenMod 4.0.4 med BFS, men utan Apps2SD... Då kanske det lilla hår jag har kvar på skallen blåser av? :D

Det får bli nästa grej att prova, ikväll kanske. Åh va jag gillar Nandroid backup :)

15. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Nandroid backup for president :D

Vart fick du tag på original-ROMen, eller var du smart nog att köra en Nandroid när telefonen var ny och tom? Det var inte jag...

16. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Klart jag backade original-ROMen innan jag blåste den, dock är Originalen Rootad, men det går ju ganska enkelt att plocka bort med om man vill. Har en Tysk Magic. Vill du ha en Nandroid-originalROM av mig så bara hör av dig via PM.

Lite förvånad över att det inte verkar ligga någon Recovery-image alls i telefonen som Original? Det låg ingen i min backup i alla fall. Men då vet man ju hur man skall få tillbaka den till originalskick, bortsett från Vodafone-splashen då som jag inte har kvar...

17. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Den har jag kvar :) Vet inte hur man plockar ur den men det ska la gå att lösa. Min är spansk men det skiljer nog inget förutom språkvalet.

18. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Last edited: 28 sept 2009
  19. PolkaMan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har fått på CM 4.1.11.1 och portningen till 32a och startat den. För mig fungerar inte 3gn, är det någon som vet om jag glömt något? Symbolen kommer inte upp och jag hittar inga inställningar jag kan göra i settings, men jag kanske letar på fel ställen då det är första gången jag kör CM. Jag har köpt min magic på tre kan jag väl tillägga.

EDIT: Är det fel för att jag måste fylla i APN informationen själv? Måste jag då backuppa tillbaks och kolla det o sen lägga på det igen?

Last edited: 29 sept 2009
  20. bjoli

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

I wikin finns uppgifter för apn och det låter troligt att det räcker för att få ordning på det :)