Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. bjobr

bjobr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, Handcent SMS bara blinkar för mig. Snowstorm verkar däremot fungera som tidigare... (CM 4.2.9.1).

2. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Skönt att nån annan har det också ;) så man inte är den ende i världen.

Min snowstorm ligger ju fint och visar vädret men det är när jag vill se flerdygnsprognoser det börjar blinka där också.

Får hoppas att det går att lösa snart då :) Får nog bli att tanka in 4.2.8 igen tills det är löst

3. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Lät som att problemet med blinkningar i en del apps kan lösas med en ominstallation av appsen i fråga. Inte testat själv eftersom alla mina apps ser ut att fungera utmärkt, inklusive Snowstorm.

4. mauno

mauno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är Google Gears fixat i denna version?

5. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Har alla problem med Handcent & truecaller? värt att uppgradera till 4.2.9.1? eller vänta?

6. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Även jag har problem med Handcent, bara blink

7. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Provat installera om den och inte ändra språket? såg en post på xda där det hjälpte.

Jag väntar nog på nästa version då jag använder handcent dagligen och det ofta. Den lär komma rätt snart pga dessa problem.

8. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Ominstallation löste problemet.
    Allt perfekt nu, så det är inget som ska hindra en uppgradering

9. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Uppdaterade nyss och det flyter på bra som vanligt.. snyggare widgets. Handcent fungerade helt ok men TrueCaller blinkar o blinkar.. hoppas på en fix.. annars nöjd.

10. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Avinstallerade och installerade om handcent och snowstorm, nu ser det ut att funka igen.

11. makke

makke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Även jag uppdaterade, men har inte några problem med snowstorm, handcent eller något annat vad jag kunnat hitta.

12. alongusername1

alongusername1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Som jag skrev i TrueCaller tråden så fungerar inte det för mig, bara blinkar direkt vid uppstart. Kör dock inte handcent. Har testat installera om TrueCaller men det hjälpte inte... I övrigt fungerar det bra än så länge. Verkar vara bättre batteritid och musikspelarbuggen är borta :)

13. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Useful switchers har oxå problem med blinkningar vid vissa funktioner...tex vid byte av ringläge etc Någon annan?

Last edited: 19 dec 2009
  14. doktorn

doktorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115

MINA ENHETER

Har inte heller några problem med blinkningar och konstigt beteende på widgets på min 32A. Däremot så från och med 4.2.7 eller .8 fungerar inte längre ScummVM... (Låg kvar på 4.2.6 ända tills bluetooth brakade sönder och samman på den för tredje gången). Vet inte vad jag vill ha helst.. :)

15. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Japp, blev rena diskot. Avinstallerade det så jag vet inte om ominstallation räcker.

16. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej. Har nu lyckats göra det som står i HOWTO: Goldcard för 32A, tror jag gjort allt rätt. HBOOT har ändrats till 1.33.2010 (var 1.33.0014 förut), radio till 3.22.20.17 (3.22.23.18 förut). Jag startar upp mobilen med ljud ner och power, den installerar filerna, sen startar den och jag får en massa felmeddelanden (t.ex. android.process.media stopped o.s.v.) men sen funkar mobilen att ringa med och så. Sen har jag lagt in fyra filer i goldcardet, nu finns där: sappimg, update-cm-4.2.9.1-signed.zip, HTC_ADP_1.6_DRC83_rooted_base, ch-4.2.9-ebi1-signed, och boot-bfs-4.2.9.img (osäker på om den sistnämnda ska vara här?). Dessa har jag förstått ska in om man ska lägga in Cyanogen(?). Men jag vet inte riktigt hur jag ska göra sen. Jag har provat flera gånger att stänga av mobilen och sen omstarta med ljud och power på samtidigt, men det som då händer är att den återigen flashar in sappimg.zip, tycker jag. Och när jag följer cyanogen-instruktionen och startar med home och power samtidigt, så får jag upp en varningstriangel och en liggande mobil, inget annat händr. Vet någon vad jag kan göra för fel?

Sedan förstår jag inte riktigt de följande punkterna på instruktionen:
    5. Do a wipe data/factory reset", 6. "Do a wipe SD: ext partition": Är det i mobilens menyer jag ska göra detta? Ska jag göra det nu, eller är det något som ska göras enligt ovan först?
    7-9. Apply Zip HTC..., update..., Kernel... Var gör jag det, och hur? Är det i mobilen eller något jag gör på datorn (t.ex. går in på SD-kortet och kör zip-filerna där?

Hoppas någon kan hjälpa mig trots att jag har svårt att formulera frågan ovan! Jag har lyckats ta mig steg för steg framåt, men trots all fantastisk hjälp här så är det svårt för mig som oinvigd.

17. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Nu vet jag inget om goldcard, men jag antar att du efter goldcardproceduren fått en telefon som motsvarar en vanillalur. I så fall kan du följa min guide om Vanilla till CM, men hoppa över SPL-byte.

Väldigt kortfattat så är det en ny recovery du behöver för att kunna utföra steg 5-9 som du skrev om.

18. NalydBob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, bjoli, för mycket snabbt svar! Har nu skrivit ut din instruktion, ska läsa igenom den och sen köra igång.

19. NalydBob

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har nu följt Bjolis manual för uppdatering från Vanilla till CM. Har pushat in filerna enligt instruktionen (enda är att jag valt de senaste versionerna, 4.2.9.1, av kernel och cyanogenMod, samt senaste versionen av recovery-programmet). Allt funkar bra, tills jag i sista punkten ska installera 1.g, cyanogenmod och kernelpatch. Mobilen säger då "E:No zip files found".

Vad kan jag ha gjort för fel? Jag kan själv tänka mig några alternativ:
    1. Jag följde instruktionen och gjorde en Wipe. Kanske jag inte skulle ha gjort det, kanske försvann goldcard då?
    2. Att jag bytte till senaste versionerna av kernel och cyanogenMod kanske inte var så bra?

Någon som vet?

Last edited: 21 dec 2009
  20. Galaxy

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Kan vara så att du hamnat i fastboot o inte recoveryläge!? en omstart till recovery läge kan kanske hjälpa.. (dvs ta ur batteriet...)