Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. NalydBob

NalydBob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Galaxy; tack för hjälpen, och tack också för tipset om superdial; har installerat det nu, och än så länge är det perfekt.

2. mickej79

mickej79 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung galaxy s22 ultra
    Efter som jag ej kan rotera min mobil finns det något program som kan göra det då? Rottera menar jag att skärmen hänger med när jag vikar mobilen vågrätt.

3. alexb

alexb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det är precis det jag menar. Jag tror inte de svenska orden ligger i HTC_IME utan antingen i ROMen eller i Swedish dictionary, har inte vågat avinstallera något eftersom det fungerar fint

4. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon som provat 11.1 ?

5. feffemannen

feffemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Japp. 4.2.11.1 fungerar utmärkt på min magic.

f

6. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13 176
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    Flashade min i morse. Funkar betydligt mycket bättre än .10.1 där jag hade en del problem med Spotify.
    Känns även lite snabbare i gränssnittent.

7. CookieMastah

CookieMastah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vet fan. Har haft problem med Market/browsern via 3G ända sen efter 4.2.6. Nån mer? Nått jag kan göra? Värt o testa med en wipe o köra in 4.2.11.1 igen?

8. Sledgeman

Sledgeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62

MINA ENHETER

Var bara några dagar sedan jag rootade min lur så jag måste fråga om uppdatering.

Om jag ska uppdatera från 4.2.9.1 till 4.2.11.1 så lägger jag alltså bara nya romen i rooten på sd-kortet, bootar upp i recovery mode och kör "flash zip from sdcard", väljer update-cm-4.2.11.1-signed.zip, rebootar INTE utan kör "flash zip from sdcard" igen och väljer nya kernelfilen som jag hittar här http://www.briancrook.ca/magic/bc-4.2.11.1-ebi1-signed.zip?

Har jag missat något? Ska man köra wipe innan man flashar?

9. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tror det där stämmer bra, ja.

10. mauno

mauno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har också samma problem, tror nästan att det är Tele2 som spökar.

11. feffemannen

feffemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Stämmer bra. Wipe behövs oftast inte. Får du konstiga problem kan du prova att göra en wipe, men det skall inte behövas.

f

12. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Första gången jag stött på patrull vid en uppdatering...
    När jag skulle flasha nya update filen så gick det på 5-10sec... den skrev boot etc etc som vanligt..:confused: men den verkade ha flashat utan problem så jag flashade kernel och bootade om..
    det gick rätt snabbt det med och alla widgets etc såg inte ut som att behöva laddas.. underligt tyckte jag så jag kollade versionen men det var fortfarande 4.2.10.1.. så jag antar att den inte flashade updaten ordentligt eller snarare hoppade över :confused:

EDIT: Tog hem updaten från ena mirror länkarna istället och denna gång tog flashandet lite längre tid som det brukar göra och då fungerade det.. fel på zip antar jag.. puuuh

Edit: kul att pinch zoomen ä tillbaka i browsern men den fungerar inte så bra.. plötsligt zoomar den in så mycket det går utan att man vet varför... försöker zooma in med pinch men det går så där... har ni oxå problem med att den utan vidare zoomar in maximalt??

Last edited: 28 dec 2009
  13. Droid140

Droid140 Guest

Han ber om ursäkt på Twitter för att zoom fungerar så dåligt, fixar det till nästa uppdatering.

14. CookieMastah

CookieMastah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hår ju hållit på ett bra tag. Tycker det borde vara fixat tills nu.. Gick ju hur fint som helst förr.

15. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Är det nån mer än mig som får lite problem med att synka gmailen? Ser ut som att den försöker nå gmailservern men får inget svar, ser bara pil "upp" några ggr, och sällan får den svar (pil ner). den synkar lite då å då, framförallt via wifi iaf. händer att den gör det med 3g också, men varierar.

Först funkade typ inga google apps nå vidare, men jag hade meckat som fan med luren och partionerat å haft mig å råkade bli av med alla apps, så efter lite restore så märket jag att jag fick tillaka apps jag avinstallerat, bland annat nån adfree, avinstallerade den så funkade iaf google funktionen igen ordentligt. men youtube och gmail spökar lite med 3g'n.

Hade så förut fast för allting, men just nu verkar det bara som det är google's grejjer som jag inte får nått vidare svar av. Surfar jag till aftonbladet eller annat så funkar det på en gång.

Nån som har samma erfarenhet eller vilka filer man ska glutta i för att kika om nått är galet? etc/hosts är ren, bara localhost kvar i den, så den är det inte :).

Kör senaste uppdateringen, men problemet började nånstans vid .8 eller .9

16. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Installerade senaste Cyanogen utan problem, men när jag skall signa in på mitt googlekonto så funkar det inte...
    Några förslag?

17. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

18. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Allt efter 4.2.8.1 har varit riktigt dåligt. Skall testa 11.1 ikväll och se om det blir bättre. Har just nu 9.1 (backade från 10.1 som var en katastrof, tappade mobilnätet titt som tätt), men har fortfarande problem med krascher och tidvis långsamt...

19. eGGe

eGGe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Åhh, då hade jag inte behövt ta bort cyanogen ju. Jag la precis in en annan rom, men kunde fortfarande inte logga in på mitt googlekonto.

Nu får Tele2 få tummen ur tycker jag... :)

20. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Håller med om att ett par sena versioner har haft en del riktigt skumma fel. Har nu kört 4.2.11.1 och den känns riktigt bra hittills. Tycker dock att browsern verkar ganska buggig.