Den stora Cyanogen-tråden (PVT32A, PVT32B)

Diskussion i 'Magic' startad av bridgemill, 23 aug 2009.

1. hardcoder

hardcoder Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

flashade du in google addon paketet också? Det behövs för bl.a. Market.

http://mirror.kanged.net/gapps/gapps-mdpi-20100814-signed.zip

EDIT: Ok jag flashade in rc3 update-filen och tillhörande bks kernel samt gapps paketet ovan. Fick samma problem som dig adde766.

Tilläggas att jag tidigare kom från rc2 med gapps som rekommenderades till den.
    Någon som vet något?

Last edited: 16 aug 2010
  2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

För mig funkar allt, kom från CM6 RC2 med gapps enligt den releasen. Bytte utan wipe genom att flasha RC3 och nya gapps-mini (finns minipaket som är lite mindre för oss med Magic).

3. hardcoder

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Det löste sig för mig genom att jag backade till rc2 med nandroid backupen jag tog innan jag flashade, sedan flashade jag enbart rc3 och bks kernel.

4. adde766

adde766 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Vilket mini paket menar du..?

5. adde766

adde766 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hardcoder:Är det möjligt att låna din nandroid backup...isåfall är det bara att lägga in den..tacksam för svar.

6. hardcoder

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Ledsen men jag skickar inte min nandroid backup till någon då den isf skulle ge access till privata mail, jobbmail, privata sms. osv... Hoppas du förstår.

Lösningen för dig blir troligtvis att göra en wipe och sedan installera om, om du ändå ska göra det så kan du ju testa att köra in google addons som hörde till RC2 innan bara för att prova. Det lär ju inte skada iaf.

7. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Har du också problemet med att din telefon får "slut på minne" och det blir ett race mellan program om de resurser som finns kvar, dvs services dödas innan de är klara och "kraschar" igen och igen och igen?
    Jag behöver starta om telefonen ca en gång per dygn med CM6R3 och det verkar inte bli bättre då det inte finns någon Issue lagd på detta problemet, hade varit bra om jag vet att någon mer har det.

8. Näslund

Näslund Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jo jag har samma problem, man kan helt enkelt inte ha för många saker igång på en magic, minnet är för litet. Det går rätt fort att komma till den gräns då den börjar stänga ner saker som man vill ha igång.... Jag kör med tre skärmar, och max tre widgets och så få program som möjligt som lägger services i bakgrunden.

https://swedroid.se/wp-content/uploads/2010/06/galaxy-s-lg-gt540-virtuellt-minne-tillg.png

Men jag tycker ändå det är tufft att man kan få köra 2.2 på en mobil som i princip har samma hårdvara som den första G1. Det har ju egentligen aldrig varit tanken.

Och att det inte finns någon Issue lagd på detta problem är ju lite att ta i. Redan från CM4 tiden handlade nästa allt om att få loss mer minne, batteri och fart.
    Compcache, swap, lock home in memory, 10 mb hack m.f., är ju ändå saker som är till för att mildra problemet med minnet.

9. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter ju kanon det, tack ska ni ha :)

10. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är bästa sättet att göra som dom säger på CM? Har sett en massa om one click och allt vad det är men det kanske formar del av root-förfarandet? (har en magic med htc på baksidan, alltså 32a blir det då va?)

1. Unlock/root your device and install Clockwork Recovery via ROM Manager or Amon_RA's recovery image
    2. Do a Nandroid backup!
    3. Update your radio if necessary
    4. WIPE
    5. Install the ROM
    5. Optionally install the Google Addon

11. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

nja, jag hade aldrig de här problemen när jag körde exv 4.2.15.1...

Då kunde jag ha igång 5 skärmar, netstat(?),snowstorm + massa annat.
    Efter x antal timmar, beroende på hur mycket som körs kommer CM6 in i ett läge där minne verkar försvinna, det existerar inte längre i vissa lägen.
    Inte ens senast körda service behöver klara sig utan att bli avbruten och dödad.
    Precis som om det är en minnesläcka i linux eller dylikt...

12. adde766

adde766 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Ja herregud det tänkte jag inte på..klart jag förstår.:)
    Ska testa med en wipe..så får vi se ;)

13. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Glöm inte patchen för 32A-mobiler efter punkt 5.

14. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Ja det är lite väl ont om minne nu, det märks hela tiden. Lite tråkigt då det knappt går att köra två appar samtidigt. Nästan så man går ner till CM5 igen då det inte var lika påfrestande...

15. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hum, nu blir man ju lite tveksam. Går nallen långsamt efter CM6 alltså?

Kom ju inte så långt ändå, lyckas inte få kontakt med telefonen när jag sätter i usb-kabeln. Vare sig via htc sync eller något under "den här datorn".
    Antar att man måste ha kontakt mellan datorn och telefonen för att det här ska rulla va?

16. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Flasha google apps addonen :)

17. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gav mig i kast med det hela, tänkte börja med att roota telefonen då.

Så jag körde på instruktionerna från http://rootyourmagic32a.blogspot.com/2010/04/root-htc-magic.html

Kom hit:
    9. Restart your phone using the home + power key till it boots up into the recovery mode

Men när telefonen startar upp i recovery står den bara med HTC Magic-loggan så jag kommer liksom inte vidare till
    "10. Using the 'Flash zip file' option from the recovery, select the SPL file from the memory card and flash the HBOOT on your phone"

nån som har något hett tips?

18. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ääääh, hade kanske missat det här "Only flash recovery-RA-hero-v1.6.2.img if you have a 32A Sapphire with 6.35.x.x radio and 1.76.x SPL, recovery-RA-hero-v1.7.0.1.img will NOT boot! I'll create a new Sapphire version soon.".
    Försöker börja om på nytt..

19. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sådär då var det gjort (froyo och cyogen 6). Får se vad jag tycker om det nu :)
    Man saknar ju sense lite det första man gör men man kanske hittar lite program som fyller ut det?
    Proceduren i sig var ju lite av en rysare (räddad av nandroid bakupen en gång) och jäklar vad man fick lusläsa och filtrera och lite av gissa. Men när det väl är gjort så kändes det ju inte så svårt ändå.. Det är väl så det är. Och gött att ha skiten rootad en gång för alla, äntligen kunna köpa sina apps.

20. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ni cyogenare, ett par frågor saker som jag saknar direkt efter installation:

1. hur gör ni när ni skall slå ett nummer? Om jag vill ha upp "Anna" så vill jag ju kunna slå 1551..ja ni förstår. En bättre dialer helt enkelt, eller är det en inställning?

2. Vill kunna länka kontakter till facebook-konton för att få upp deras bild vid samtal (låter lite löjligt men när man väl vant sig är det rätt bra)

3. Mail-widgeten a la htc sense.

4. Tethering, är det bara 3g till USB?? Jag trodde det var 3G till wifi (så att min och flera bärbara datorer kunde koppla upp sig via wifi till telefonen och ha den som 3g router)

5. Tangentbordet inser man ju är rätt taffligt i orginalutförande. På något sätt var det mycket lättare att träffa tangenterna i senses version, dom kändes större. Vad kör ni för keyboards? Och jag kyckas inte få upp ordförslag på svenska även om det står att det finns en ordlista.