Diskussion: Den stora Honor 9 Tråden

Diskussion i 'Honor 9' startad av Swedroid, 20 maj 2017.

  1. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Tack! låter bra, kanske man inte behöver vänta så länge. Vet att man kunde gå med som Betatestare men väntar på skarpa versionen som jag gjorde med H8an för att slippa för mycket buggar och pillande.
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Som betatestare har man alltid möjlighet att göra en Rollback till N via HiSuite.
     
    ffodil gillar detta.
  3. Husfarfar

    Husfarfar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Har haft min svarta honor 9 i 3 veckor nu. Upplevde direkt när jag fick den att den kändes seg vid scrollning. Dröjer ca 5 mm innan den reagerar. Någon som haft detta problem och löst det på något sätt? Såg på Youtube att någon lagt ut en film på exakt samma problem.
     
  4. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har sett nån som har det, därför har jag testat extra noggrant, men kan säga att jag har ingen fördröjning alls.
    Jag har B180 , men har kanske ingen betydelse. Märkligt om där kan vara skillnad på olika displayer.
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det är säkert min Youtube-video du såg jag la upp en för några månader sedan. Det är tyvärr hårdvara som orsakar fördröjningen. Jag har haft två olika Honor 9 och de hade olika hårdvara både skärm och digitizer. Den ena svarade snabbt medans den andra hade en tydlig fördröjning. De var olika i touchen på samma firmware. Så det är inget som kommer att fixas med mjukvara tyvärr. Du får lämna tillbaka telefonen om du kan om du stör dig för mycket på det. Men på en av mina var det så kraftigt så jag kunde inte avända den som jag är van att göra då touchen var mycket märlig pga all delay.
     
  6. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Var det den med fördröjning på som du hade otydligare skärm på också då?
    Undrar därför när jag läst om att du hade otydligare skärm på den ena så reagera jag på att jag sen fick en H9 med tydligare skärm än på min H8 samt utan fördröjning.
    I så fall tycks det ha ett samband med fördröjning och otydligare skärm, menar jag.
     
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det var min tydligare skärm som hade kraftigare fördröjning. Tror det är ett himla lotteri helt enkelt tyvärr.
     
    ffodil gillar detta.
  8. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har nu hunnit använda kameran lite mer i olika ljusförhållande osv.
    Ett par märkliga saker har jag upptäckt, t.ex. står kameran inställd på 12MP i standard vilket ger lite sämre bilder särskilt i sämre ljusförhållande, ungefär som på Honor 8.
    Bäst är att ställa den på 20MP vilket ger betydligt bättre bilder, både i ljusa och mörka förhållande. Dock tycks där vara en bugg som gör att den själv ställer om sig till 12MP vilket jag inte var uppmärksam på i början med följden av att det blev många lite sämre bilder.
    När den själv ställer om sig till 12mp finns heller inte alternativet 20mp att välja, utan då måste man först återställa allt till standardinställningar, sen ändra till 20MP för då kommer det alternativet upp igen.
    En tydlig bugg på iaf. min, som kan vara väl så irriterande. Oavsett är kameran en positiv överraskning som ger riktigt bra bilder, el. som jag är nöjd med iaf. när den väl står inställd på 20MP. Hoppas detta rättar till sig i nån uppdatering även om det nu är lätt att rätta till när man är uppmärksam på det.
     
    Last edited: 29 dec 2017
  9. Husfarfar

    Husfarfar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Okej klart man stör sig på att scrollningen ej funkar som den ska. Kunde du lämna tillbaka din honor 9 som ej funkade? Eller vad sa dem? I övrigt så gillar jag telefonen, så svårt beslut att bestämma om jag kan leva med felet..
    Sen till kameran så ställer den automatiskt om sig till 12 MP när man ska ta i porträtt läge, går ej att välja 20 MP där. Märkligt men kanske är så på alla honor 9..
     
  10. Husfarfar

    Husfarfar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2017
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Skickade in min Honor 9 för 2 veckor sedan i Telia butiken. Hon i kassan var skeptisk till mitt problem med scrollingdelay men skickade ändå iväg den. Fick svar idag att telefonen kommer krediteras pga för lång service tid. Ska välja att ta ut en Honor 9 i silver istället för en svart då jag läst om att fler haft samma problem som jag med just den svara modellen. Hoppas på bättre lycka denna gång.
     
    dannejanne gillar detta.
  11. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Installerade Oreo här om dagen via OTA. Efter det så har Huaweis musik app börjat starta när jag kopplar telefonen via BT till bilradion. Alternativet att avaktivera appen är inte valbart. Testar nu med att Spotify ska vara standard men känns inte optimalt då jag även använder Storytel mycket.
    Någon annan som uppdaterar sin telefon som stött på detta och kommit på en lösning? Såg att på XDA att några med Mate 10 haft samma problem.
     
  12. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 157
    Mottagna gillanden:
    787
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6