Den stora Huawei Mate 9 / Pro Tråden

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Oceanic, 29 jun 2016.

1. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Previously, some media have got the invitation from Huawei to attend the press conference on November 3 for holding the new product announcement. So we guess it should Huawei Mate 9, the year-end flagship that we waited for a long time.

Right now someone claims that Huawei Mate 9 will update higher quick charge technology to support 5V/4.5A and 22W output. In order to coordinate Huawei Mate 9 low voltage 5V/4.5A technology, Huawei will also upgrade the original USB cable to support from the previous 2A current to 5A current output to the maximum.

Although this kind of news remains to be confirmed, it’s said Huawei Mate 9 will use its own SuperCharge, which can charge a 3000mAh battery to half power in 5 minutes. In addition, Huawei Mate 9 will have 12MP front camera and 20MP back camera instead of previous 20MP dual camera. The 12MP front camera will have 1/2.85inch lens, but 20MP back camera will have 1/2.8inch sensor. Of course, Huawei also added Leica technology in its camera with OIS and PDAF.

In other aspects, Huawei Mate 9 can also support IP67/68 waterproof and dustproof function, powered by Kirin 960 processor, RAM 4GB/RAM 6GB, ROM 256GB internal storage. There is only one month left the press conference, then we will know everything about it. Just stay tuned.

2. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Huawei to unveil Kirin 960 on October 19th? Chip expected to debut inside the Mate 9
    Posted: 3 hours ago, by Alan F.

Invitation allegedly from Huawei for the October 19th event that will introduce the Kirin 960 chipsetBack in April, we told you that Huawei would introduce its new high end chipset, the Kirin 960, before the end of the year. And now it appears that this is going to be true. Press invitations have reportedly been sent out by Huawei for an event that will take place on October 19th. At that event, we should hear that the Kirin 960 SoC is now official. The chipset is manufactured using the 16nm process, and is rumored to include Cat. 12 integration. The latest speculation has the octa-core CPU containing Cortex-A73 cores. The first device to be powered by the Kirin 960 SoC could very well be theHuawei Mate 9.

The Kirin 950 SoC went public last November equipped with four-A72 cores sporting a maximum clock speed of 2.53GHz for heavy lifting, and four 1.8GHz A-53 cores for light housekeeping. The chipset is produced by TSMC using the 16nm FinFet process and supports LTE Cat. 6. The Huawei Mate 8 was the first handset to employ the Kirin 950 chipset. That phone was launched on December 1st.

The timeline that we expect Huawei to follow includes the introduction of the Kirin 960 SoC on October 19th, followed by the unveiling of the beastly Mate 9 on November 3rd. We've seen three different variants of the phone. One version with 4GB of RAM and 64GB of flash memory will be offered in three colors for the equivalent of $480 USD-$510 USD. A version with 4GB of RAM and 128GB of internal memory will be priced at the equivalent of $585 USD, available in five different shades. The top-of-the-line model will be priced at the equivalent of $705 USD and will be equipped with 6GB of RAM and 256GB of flash memory.

3. trenton

trenton Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

480-600USD verkar väl en bra prissättning? Bra att fortfarande hålla nere priset men ändå en toplur? Huawei bör väl inte stiga mycket mer i pris om de vill fortsätta ta andelar på marknaden. Håll den prissättning och om ett par år passera många stora aktörer även i Europa?

Oceanic gillar detta.
  4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 9 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fast trenden har väl varit den motsatta på senaste tiden, vilket iofs kan ha att göra med en svag svenska krona också. P9, Mate 8, Honor 8 var samtliga vid lanseringen inte så särskilt billiga. I alla fall om man ser till priserna i Sverige.

Fast det är klart, Note 7, Pixel och iPhone 7 flyttar ju ribban lite för vad som kan sägas vara "billigt" för ett flaggskepp :)

Jag tror Huawei så sakteliga försöker positionera sig som ett premiummärke; det är ju där pengarna ligger.

Oceanic gillar detta.
  5. trenton

trenton Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    129

MINA ENHETER

Jo visserligen lite högre. Men så länge de ligger 2-4000 billigare än samsung och apple så komemr det sälja. Skulle Huawei höja priserna och landa strax under samsung / apple tror jag inte tyävrr inte de skulle sälja alls.

6. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

7. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  8. Oneplus2

Oneplus2 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    989
    Telefon:
    iPhone 8 plus

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Hoppas detta blir en bra telefon. Min mate 8 var jag väldigt nöjd med förutom notiser och lite smått. Sålde den dock innan jag fick löst dessa.

Hur är det med Huawei , sanktionerar kinesiska staten för att deras inhemska tillverkare skall kunna ta andelar på den globala marknaden ?

Vissa priser verkar ju nästan vara för billiga även för kinesiska märken.

9. CEdlund

CEdlund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Note 7 får jag inte i min hand. Lutar åt att det blir Mate 9. Några funderingar på nöt den kan komma till Sverige. Finns det chans att den hinner komma i november?

ravenshield och Oceanic gillar detta.
  10. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    . Innan jul handeln

11. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Känns ju pissdrygt att vänta på Mate 9 om den släpps i December.. Men väntar nog lite tills mer info kommer. Skulle den presenteras 3:e November?

12. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Du kan få den tidigare om du beställer från aliexpress så klart, men man kan räkna med att att det tar en månad innan den finns i svenska butiker... men det enda man kan veta med 100% säkerhet är att det sker innan julhandeln något annat vore ju komersiellt självmord.

Och i sverige brukar vi regel få dom "tråkiga" färgerna samt lite mindre ram men för samma pris får du valfri färg och kanske en gb extra ram om du beställer från aliexpress.

Last edited: 11 okt 2016
    ravenshield gillar detta.
  13. ravenshield

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Aliexpress, är det pålitligt? Garantier, nät (stödjer den alla nät då?) Hur brukar det fungera? Man börjar ju bli smått desperat snart..

14. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om säljare har bra omdöme . Som köpare har du större trovärdighet vid eventuell tvist .

Last edited: 11 okt 2016
  15. ravenshield

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    What?

CEdlund gillar detta.
  16. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    "Om säljare har bra omdöme . Som köpare har du större trovärdighet vid eventuell tvist ."

17. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

ravenshield gillar detta.
  18. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 307
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    http://venturebeat.com/2016/10/12/this-is-the-huawei-mate-9-in-standard-and-curved-screen-designs/

Blir väldigt spännande att se vad Kirin 960 går för, men framförallt trevligt att det handlar om ny optik och ny sensor - hoppas det stämmer.

Oggenator, ravenshield, Oceanic och 1 annan gillar detta.
  19. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  20. Oceanic

Mottagna gillanden:
    4 329
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Stor skopa salt..vilket minskar trovärdigheten på dessa bilder är att Huawei aldrig skulle ha en knapp på framsidan som ser ut precis som Samsungs..

This is the Huawei Mate 9, in standard and curved screen designs
    EVAN BLASS OCTOBER 12, 2016 7:28 AM
    TAGS: HUAWEI, HUAWEI MATE 9, VR

Huawei is set to unveil its flagship phone for the second half of the year — the Mate 9 — at an event in Munich, Germany on November 3. But according to two people familiar with the manufacturer’s plans, the company will actually show off two distinct body styles for the device that day, including one with a curved display.

Known internally by the New York-themed codenames Manhattan (pictured top row, above) and Long Island (pictured bottom row, above), the latter model features the dual-edge curved display, à la Samsung’s Edge-branded handsets (as well as its beleaguered Galaxy Note7 phablet).

Long Island will boast the most premium specifications, and while neither person delved into a full feature-by-feature comparison, the device was said to offer a QHD resolution (compared to Manhattan’s FHD) in order to support Android’s Daydream VR capabilities.

However, sales of Long Island may be restricted to Huawei’s native China. Manhattan will see a global release, including the United States.

Furthermore, one of the people noted that the leaked renders of Manhattan currently circulating in various hues are slightly inaccurate in their depictions of the front of the device. That person claimed the render below more accurately represents its final appearance.

Component specs that have already leaked out for Mate 9 are accurate, according to one of the people. Those include a 64-bit, eight-core HiSilicon Kirin 960 system-on-a-chip at the heart of the device, a 5.9-inch screen, and various memory configurations, which top out at 6GB of RAM and 256GB storage capacity.

The main camera, meanwhile, has been tipped as a dual-lens, dual-sensor Leica design — similar to the company’s first-half flagship, the Huawei P9 — but with the lenses and sensors both set to see improvements at f/2.0 and 20 megapixels, respectively.

Det enda skulle vara om Huawei hare köpt upp alla Note 7or som samsung förmodligen ska sluta sälja och att huawei rebrandar dom... men sätter i sitt egna batteri som inte börjar brinna.

Last edited: 12 okt 2016
    lanexat och CEdlund gillar detta.