Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Haha, "anhörigsinvandringen ska vi stoppa"
    -Hur kom du hit?
    "Eh anhörigsinvandring, jag gifte mig med en svensk". Lustigt.

"No I dont think så"

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Angående varför invandrare röstar på SD så har jag hört en del skrämmande förslag

Dels vill somliga grupper invandrare inte ha hit fler muslimer, och muslimer inte andra folkslag/religioner osv

Det lustiga är att man får i det läget inte kalla dom för rasister

Och nej, detta gäller inte alla. Men tror det kan ha en viss betydelse i sammanhanget

3. Eos95

Eos95 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    hahaha fick hem ett brev från sd...
    "Tack men nej tack SD. Jag har nog med utmaning att förstå varför folk röstar på er. Hoppas ni inte kommer in i riksdagen denna gång. Alla ni som röstar på SD, jag är besviken på er..."

4. Ior

Ior Adult Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Det fick jag också idag -.-
    Läste faktiskt vad som stod i och, okej EN sak höll jag med om och det var hårdare straff för vålds- och sexualbrott. Men vem fan är inte för det???
    Rev sönder skiten och slängde. Fanns för övrigt inte mkt intelligens i deras info. [emoji19]

Sent from my mate Amber Gold

5. wmb

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Gjorde valkompass på DN

Resultatet är väl egentligen inte helt förvånande[​IMG]

6. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Heh, vilken spridning!

7. wmb

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag brukar säga att jag inte trivs i dom stora partierna. det märks tydligt på resultatet

8. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Vänstern har gått ut med sina eventuella ministrar för regeringen de kanske inte ens får sitta med i.

Som någon smart jäkel sa på radion lär detta skrämma bort många som ligger i mitten någonstans och vill se enbart S och MP sitta som regering.

Precis som mig. Jag lägger inte min röst på S ifall V skall vara med och bestämma. Har inte bestämt något än men det enda jag är säker på är att V inte skall sitta i någon position där de får bestämma.

9. Boyka

Boyka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Jag har varken röstat på M eller SD tidigare, jag har röstat på S i tidigare val, men i år kommer min röst att falla på SD av klara skäl och jag kommer att vara nöjd efteråt.. om någon undrar varför så svarar jag gärna på varför jag röstar som jag gör.

Jag är varken rasist eller något av allt det andra som man kallas om man röstar på dom, men i min mening har Sverige styrts in på en bana som jag inte kan acceptera. Reinfeldt har haft sin tid nu och Sverige har blivit allt sämre i hans styre.

Jag är glad att SD har blivit mer mänskliga i folks ögon, även om dom inte är helt accepterade så är man en god bit på vägen. Efter detta valet så hoppas jag att man kommer ta dom på mer allvar, för dom kommer att göra en riktigt bra val.

Last edited: 28 aug 2014
  10. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Fick hem motsvarande från alla partier igår. Jag har nog med utmaning att förstå varför folk röstar på 7-klövern som bevisligen ljugit i folk de senaste årtiondena gällande kostnader för invandring och att man inte kan ställa grupper mot varandra. Exakt detta gör Reinfeldt när han erkänner invandringens kostnader och erkänner att det inte finns utrymme för annat. Alla ni som röstar på något av partierna i 7-klövern, jag är besvikna på er. Och tvi och vale för den som röstar på ett så verklighetsfrämmande parti som Fi.

Känns det inte onödigt med en så otrevlig retorik och påbyggandet av hatet och polariseringen som pågår i det politiska Sverige?

Last edited: 28 aug 2014
  11. Boyka

Boyka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    En dag kommer du också att vakna upp och se vad dom händer.. vissa av oss har redan sett och förstått vad det är som händer, att den nuvarande politiken inte funkar i Sverige, varken ekonomiskt eller sett till storleken på vårt land och i vilket skick vi är i / va i redan innan.

Men skäms på oss för att vi försöker trygga och värna om det som finns kvar, du och alla ni andra kan håna oss allt ni kan, men det kommer en dag då ni kommer att förstå varför vi gick den väg vi går.. och då är det nog försent...

12. wmb

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Jag tror snarare att det är du som kommer vakna upp när makten ligger hos nationalister och dom rätta sidorna kommer fram

Alla partier ljuger. Det är vi överens om va?
    Men om man ljuger om vad invandring kostar, eller hur många jobb som skapas, så är det mycket snällare än att ljuga om samarbete med t.ex SvP i framtiden

13. Boyka

Boyka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Jag kan vara enig i att det förekommer mycket lögner och fulspel i politiken. Det har vi fått bekräftat gång på gång de sista åren med M.

Dra en lögn om kostnader och jobb är i sig är inte så allvarligt kanske, det intressanta är i vilken skala det görs och hur den storleken påverkar landet och de som vistas i landet. I den skala som det gjorts här så finns det inga ursäkter eller förlåtande över, man behöver inte vara speciellt kunnig för att se att det är på väg utför i rekordfart.

Reinfeldt tror han är gud själv när han "räddar" alla människor och tar dom till Sverige, men vad han missar är det att vi varken har pengar / bostäder / eller resurser för att kunna ge dom en helhetslösning i trygghet och stabilitet, vi saknar de verktyg som krävs för att ge dom ett fungerande liv här, det är samma för oss svenskar, långt från alla har ett tryggt liv.. han sätter alla på en evig "kö" där vi får sitta och titta och vänta på vår tur.. Och bristen på jobb och bostäder växer för varje månad som passerar, hur tror du det påverkar framtiden?

En kollaps är på väg, inte frågan om, utan när..

Så ja, jag tar hellre en risk nu och gör vad jag tror på är rätt, än sitter och väntar på en säker nergång..

14. Anne Droid

Anne Droid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Jag tror att du underskattar folks intelligens, vi lever i ett öppet informationssamhälle och Die Welt sålt av kids i var gatuhörn är inte vår ändå informationskälla.

Faktum är att SD företräds av en stor andel puckon (vilket näst intill är ett måste med tanke på hur alla får rider på vågornas imaginära skum). De har även en i stora drag ganska verklighetsfrånvarande ekonomisk politik. (1200/dag i a-kassa, really?)

Sedan att folk kan se rimligheten i att man skall begränsa en exponentiellt växande utgiftspost känns ganska friskt, särskilt när övriga partier säger sig vara överens. Det var ju trots allt detta som till en stor del gjorde att högeralliansen fick makten 2006 efter sossarnas systematiska förtidspensionerande och åtgärdspaketerande för att trixa med siffrorna.

Låt oss inte heller sticka under stol med att Sveriges asylpolitik knappast är normerande.

15. wmb

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Du förutsätter förmodligen, som alla andra, att jag är helt emot SD. Det är faktiskt felaktigt

Problemet för mig är snarare rädsla för vad som eventuellt kommer i framtiden.

En helt normal snäll individ som får stor makt blir lätt maktgalen.
    En kanske, jag säger kanske, rasist som får stor makt kan bli rent farlig med all makt

Tycker du att jag är helt ute å cyklar?

16. wmb

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Ja, faktiskt så har jag lite svårt att tro på mänskligheten [emoji15]

17. Ruscam

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Fast grejen är den att en röst på SD i detta val inte är en röst på SD i all framtid.

Ser vi folket till att visa övriga partier hur less vi är på detta lögner angående invandringens kostnader och alla andra lögner genom att rösta upp SD ordentligt i detta val så kommer övriga partier vara tvungna att skärpa till sig.

Men så länge inget annat parti står för ärlighet och verklighetsförankring kommer SD (eller vilket annat parti som helst) som representerar verkligheten vara ett intressant parti oavsett bakgrund. Det är framtiden vi röstar för.

Bästa vore ifall centern åker ut bara för att visa hur det går för partier som släpper sina grundvärderingar och blir ett flumparti. Det borde skrämma alla övriga partier ordentligt.

18. Ruscam

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Håller med, så länge partier extrempartier som Fi, V, MP får så pass med uppmärksamhet och röster är hoppet om mänskligheten otroligt lågt.

19. wmb

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Där slår du huvudet på spiken

SD får ju missnöjesröster, som förr kallades för "blanka röster", plus alla andra som faktiskt tror på det SD säger.

20. Boyka

Boyka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 13
    Telefon 2:
    Samsung s23+
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8
    Jag säger varken att du har fel eller rätt.

Man vet aldrig vad en politiker vill förens han har valen att göra det, men allt jag ser nu och vet är att vi måste ha ett skiftbyte och en ny ordning om vi skall komma på fötter igen.

De två senaste valen tog många människor en chans och röstade på FR och det gick som vi vet inte alls bra.

Frågan man får ställa sig, är det värt att låta nuvarande situation fortsätta? eller skall man chansa på en ny ordning? som rentav kan bli mycket bättre. hurvida det är så eller inte få vi bara veta om tillräckligt många vågar ta chansen.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.