Den stora politiska tråden

Diskussion i 'Off Topic' startad av Dirk Diggler, 25 apr 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Ruscam

Ruscam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kalla det missnöjesröster ifall du vill, grejen är den att färre och färre låser sig vid ett parti utan fler är rörliga i sin röstning. Ifall inget etablerat parti företräder deras verklighet så kommer det finnas öppningar för nya partier. Tyvärr vaknar inte de etablerade partierna och inser detta vilket lämnar dörren vidöppen för SD.

2. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag tror att fler som byter mellan partier i största hand beror på att så många partier liknar varandra.

// mobilt

3. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

SD röstar 9 av 10 gånger med Alliansen. Om man väljer SD för att man vill ha något "annat" så är det enda andra förutom regeringen (de etablerade partierna) den inbakade rasismen. Det finns inga riktiga argument att rösta för SD förutom rasismen. Tyvärr är det väldigt många som blir blåsta och inte ser vad de faktiskt gör när de har makten. Synd att svenskarnas politikerförtroende missbrukas så sjukt mycket nuförtiden.

4. Ruscam

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Vilket makalöst dravvel.

Det finns riktigt många riktiga argument att rösta på SD. Att de röstar med alliansen i de flesta lägen är för att alliansen i stort förespråkar egna val och lägre beskattning vilket även SD gör. Inte vänsterpolitik med mindre självbestämmande och högre skatter.
    Gällande "politikerförtroendet" så förstår jag inte riktigt vad du vill säga. Förtroendet rasar i samma takt som Sveriges välfärd, utbildning, infrastruktur o.s.v. Därav alla dessa röster på SD.

5. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Nej det är för att SD är ett högerparti som försöker låtsas som att de är ett mittenparti. Man låtsas helt enkelt vara emot etablissemanget och nog med människor går på detta. Och hur är självbestämmande mindre på vänstern? På grund av skatten? Det betalar du oavsett. Om man vill kunna välja ett skolväsende som går framåt istället för bakåt, ska man då välja alliansens "valfrihet"?

Och SD röstar igenom det som sänker Sveriges välfärd, utbildning, infrastruktur o.s.v. Gillar man inte vad som händer nu ska man inte rösta på SD.

Du har iofs rätt på en punkt, det finns en anledning att rösta på sd och det är om man är allianssupporter men tycker att det finns för lite rasism i de andra partierna.

6. Ruscam

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

självbestämmandet blir mindre med vänstern för att de har förslag som inskränker på självbestämmandet. T.ex. föräldramånaderna som de vill tvinga män och kvinnor att ta ut lika, vård, skola m.m skall man inte få välja utan tilldelas en kommunal/landstingsstyrd so du får hålla dig till o.s.v.

Det som sänker Sveriges välfärd är tappat fokus på utveckling och förbättring. Näe istället skall vi skämmas för att vara födda i Sverige och sänka vår egna levnadsstandard för att kunna lägga mer resurser på invandring.

Största anledningen att rösta på SD är för att visa sitt missnöje mot 7-klövern och deras brist på verklighetsförankring.
    SD har ingen rasism inskriven i sitt partiprogram.

7. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Last edited: 28 aug 2014
  8. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

SD kör ju på sossarnas gamla politik så inte kan de vara speciellt mycket höger...

9. Ruscam

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Snyggt :D
    Alltid lika roligt när vänsterförespråkare med sina känsloargument blir överbevisade av verkligheten :D

10. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Alltså... Föräldradagar. Att tvinga familjer att en viss förälder ska ha en viss tid med ungen.

Wtf, är svenska folkhemmet så tragiskt dumma i huvet så man inte kan bestämma det inom familjen???
    Har du en gubbe som vägrar vara hemma kanske du skulle ha frågat innan ni skaffade barn.

Och hur gör homosexuella par? Vem är pappan i ett lesbiskt förhållande???

11. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Den mest maskulina... ;)

Sent from my HTC One using Tapatalk

12. Anne Droid

Anne Droid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    138
    Operatör:
    Tele2

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Du måste ha tilltro till den enskilda individen ;)

Skämt åsido, det är väl en kvinnofälla. Man kan nästan tro att en moder och ett barn känner en biologisk samhörighet. Nästan till den grad att modern i fråga vill vaka över och skydda sin avkomma från världens alla farligheter.

(heck yeah, biologi utan prefix)

13. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop

Om 50 år kommer du inte få skaffa barn utan att genomgå samma krav som är vid adoption

OBS, inte min önskan, men min tro

14. Frisell

Frisell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    243

MINA ENHETER

Politik? Vars?

anywho, _FÅR_ jag sälja min röst? lagligt?

15. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Olagligt. Läs Brottsbalken 17 kap. 8 §, första stycket.

Sent from my HTC One using Tapatalk

16. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Last edited: 28 aug 2014
  17. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Nej, de har sin rasism på nätet istället. Gång på gång exponerat, sen så påstår de att det inte är tillåtet med rasism i partiet, trots det tillåts rasistiska medlemmar stå listade. Att man ens behöver säga "men de har ju det inte i partiprogrammet" är tragiskt nog. Nu har du en källa på 90%, kolla fabebook gruppen "inte rasist men" för tonvis med rasism som partiet accepterar (för SD accepterar rasism, det är en sak som är klar). Återkom sen med vad som gör SD så bra.

Skattesänkningarna och avdragen är anledningen till den minskade välfärden. Investerar man mindre får man mindre tillbaka. Vill, man sänka skatten ska man inte klaga på att välfärden sjunker, det är det uppenbara resultatet av borgerligt styre.

18. Ascii

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

För min del kan de höja skatten. Även införa förmögenhetsskatt, rika skall betala mer i skatt procentuellt, så är det bara.

Borgarna och deras sunktänk kan gå och lägga sig.

19. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Vad som spelar roll är hur man agerar när man får använda sin makt, SD är ett solklart högerparti.

20. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Högre skatt som investeras rätt gör att konsumtionen kan öka, då kan produktionen öka vilket leder till fler jobb. Det som driver Alliansens politik är att mer vinst ger jobb, vilket är naivt. Visst kan man inte skapa fler jobb utan vinst över huvud taget men om man är beroende av skattesänkningar för att få vinst är företaget inte funktionellt. Det är ökad produktion som ger jobb, inte skatteavdrag. Därav har vi högre arbetslöshet nu, sämre skola, sämre välfärdssektor. Inbillningen att det är flyktingpolitiken är inte bara naiv den med, den är dum.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.